Anonym skriver:
Jeg har et spørgsmål angående tavshedspligt. Jeg var udsat for et seksuelt overgreb hvilket står skrevet i min journal ved kommunen. Jeg er nu i den situation at jeg skal have mit første barn. På baggrund af at jeg selv har haft en svær opvækst, så vil kommunen gerne lidt ind over vores første måneder med babyen. Min mand kender ikke til dette seksuelle overgreb og det ønsker jeg heller ikke han skal. Af flere grunde. Har kommunen ret til at tage et emne som det overgreb op under et møde hvor vi evt begge to er tilstede eller hører det under deres tavshedspligt?
Jeg ved godt, det lige nøjagtig er det, du ikke vil læse, men jeg synes virkelig du skal fortælle din mand det.
Du ved ikke, hvilke følelser, reaktioner eller tanker, det at blive mor, sætter i gang. Det er i forvejen overmandende at stå med det her lille væsen, som er ens dyrebareste, og det kan altså være angstudløsende. Det er jo derfor de kommunale instanser sætter ind og det er for at hjælpe dig og dit barn og familie. Lad dem hjælpe jer, det kan de bedst, når alle kortene er på bordet og din mand kan bedst støtte dig, når han kender sandheden.
Anmeld
Citér