Kærlighed ved første blik eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Elskede i baby med det samme efter KS?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.613 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg fik lavet PKS for 4 uger siden. 

Når jeg kigger på min baby mærker jeg ikke den dybe kærlighed mange beskriver for sine babyer ved første blik. Har helt klart følelser for baby, men mærker ikke den direkte kærlighed. 

Har en ide om at det mangler pga den naturlige process med veer og forberedelse og forløsning mangler. 

Hvordan havde i andre med PKS det efterfølgende??   

man kan svare anonymt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Når jeg kigger på min baby mærker jeg ikke den dybe kærlighed mange beskriver for sine babyer ved første blik. Har helt klart følelser for baby, men mærker ikke den direkte kærlighed. 

Har en ide om at det mangler pga den naturlige process med veer og forberedelse og forløsning mangler. 

man kan svare anonymt. 

Du er ikke ene om det 

Jeg har født helt normalt og har en pige på 8 uger og jeg har på intet tidspunkt følt den der overvældende kærlighed folk snakker om. 

Men det gjorder jeg heller ikke ved min første datter som er 18 mdr nu men bare rolig det kommer med tiden når baby begynder at vise lidt mere personlighed om man lige lære baby at kende jeg har følt den mange gange nu over for min ældste pige  

Og jeg elsker da osse lillesøster men har ikke fået den der dybe intense følelse over for hende endnu skal lige lære hende at kende  

Anmeld Citér

17. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har jeg ikke fået Ks, men svarer alligevel jeg fik ikke den der store kærlighed med det samme... 

Det er helt normalt! Nogle får det med det samme, andre længe efter  

hvis jeg ikke havde fået det at vide til fødselsforberedelse så havde jeg også troet det var unormalt. Bare rolig. De kommer

Anmeld Citér

17. december 2015

Camilze

Jeg var ved jordemoderen i går, og de sagde, at det var helt naturligt, hvis man ikke følte den store kærlighed til babyen med det samme, det kunne tage dage, uger og endda måneder, men det skulle komme. Føler man dog afsky, skulle man være opmærksom på en fødselsdepression. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Kay

Begge mine er født vaginalT og der kom dem altså også først senere 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

man kan svare anonymt. 

Det har intet med kejsersnittet at gøre.

Jeg har født 3 gange vaginalt og 1 gang ved kejsersnit og har aldrig følt den der overvældende kærlighed helt fra start, og det er helt normalt.

Anmeld Citér

17. december 2015

Tøs85

Anonym skriver:

man kan svare anonymt. 

Jeg fik planlagt kejsersnit og følte den der store kærlighed med det samme..

det er ikke sikkert det har noget med kejsersnittet at gøre..

du skal nok bare lige lære dit barn at kende ��

Anmeld Citér

17. december 2015

Lililili

Anonym skriver:

man kan svare anonymt. 

Det er meget normalt, at følelserne i starten, mest omhandler en stor beskyttertrang og dækning af behov. For senere, når der kommer mere personlighed, at blive den store kærlighed til sit kød og blod. Det ER normalt!!! Andre har det omvendt, at de nærmest lever i en symbiose med sit barn, og næsten ikke kan kigge væk og slet ikke overgive det til andre. Det er OGSÅ helt normalt. Vi er som mennesker forskellige. Selvfølgelig elsker man sit barn, ligemeget hvad, men hvor store følelserne er, på hvilke tidspunkter, er forskelligt 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg fik aks og jeg elskede min dreng fra første blik <3

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

man kan svare anonymt. 

Jeg fik også Ks iår og kan kun sige bare rolig du skal nok blive ramt af den største kærlighed du noglesinde kommer til at mærke jeg havde selv perioder hvor jeg faktisk næsten følte jeg hade hende og 2 min efter kunne jeg sidde helt rørt over hvor stolt jeg var og hvor meget jeg elskede hende men snak med din sp hvis du er urolig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.