Fødselsdag midt i julen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.063 visninger
13 svar
19 synes godt om
16. december 2015

Miti's mama

Så fylder min datter 1 år i næste uge, 25 december.

Er der andre der har barn med fødselsdag midt i julen? Og gør i noget for at adskille julen og fødselsdagen lidt? Gode råd modtages gerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Tatarata skriver:

Er der andre der har barn med fødselsdag midt i julen? Og gør i noget for at adskille julen og fødselsdagen lidt? Gode råd modtages gerne 

Vores dreng bliver 8 d 28/12, så de værste juledage er jo overstået der. Men vi har altid gjort meget ud af,at hans julegaver og fødselsdagsgaver ikke må slåes sammen til en,hverken af os eller andre.

Derudover fejre vi hans dag ligesom hans søskende.  Han får morgensang og gaver. Flag på bord og vælger selv aftens mad og dessert ( er din nok for lille til endnu )  Hans fødselsdag bkiver så fejret i en weekend med resten af familien og altid som julefrokost. Vi har denne gang inviteret til 3/1. Her kommer bedster og tanter,onkler mv også får vi årets første julefrokost.  Vores dreng elsker nemlig sild og fiskefilet, frikadeller og alt det der, og så bager jeg en fødselsdags kage.

Så vi adskiller det lidt og alligevel er han jo lidt en julenisse og så må der gerne være lidt jul ind over. Det er jo og så lidt særligt at have fødselsdag på den tid af året.

Vores knægt glæder sig vildt meget til jul, men han tæller også ned til hans fødselsdag, fordi det er HANS DAG.  Og ham vi hejser flaget for. Derudover så piller jeg faktisk altidjulepynten ned den 27/12, og erstatter det med et par balloner og flag på hans fødselsdag

Og så lige stort tillykkemed datteren  

Anmeld Citér

16. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu har jeg et sommerbarn, men min søster har fødselsdag d. 19/12.

For hende har det altid være vigtigt at fødselsdagsgaverne IKKE er pakket ind i jule papir. Og så skal der pyntes op med fødselsdagsflag i stuen og på hoveddøren.

Og ja som en anden nævner at julegave og fødselsdagsgave ikke er slået sammen. 

Tillykke med datteren

Anmeld Citér

16. december 2015

Mettefpigen

Jeg har fødselsdag d 20/12 og min fætter har d 28/12 og vi har bare fejret alm fødselsdag ☺

Anmeld Citér

16. december 2015

SandraXOXO

Vores mindste har fødselsdag i julen, lige når den er på sit højeste. Vi kalder hende for julemiraklet og hun bliver fejret med flag og morgenboller og gaver om morgnen fødselsdagssang osv, og så får hun lagkage med lys i og gaver af familien et par dage efter jul. Ikke meget anderledes end de andre børn. Hvis de feks har fødselsdag en tirsdag rykker vi også deres fødselsdag til om lørdagen. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Leneur

Tatarata skriver:

Min lillebror har også fødselsdag d. 25. og selvom han nu er voksen, så har det ikke noget med julefrokost at gøre. Det har enten været brunch, eftermiddagskaffe eller aftensmad vi er blevet inviteret til. Min nevø og niece har d. 27. og det er det samme som ovenstående. Så vi ses jo i juledagene, det er bare ikke til julefrokost 

Anmeld Citér

16. december 2015

Mom2Two

Min søn blir 3 imorgen. Vi holder fødselsdag imorgen, med hans små venner og noget a min familie (dem der ikk er på arbejde/ku bytte vagter) han blir vækket med flag osv, morgenboller, kakao, gaver, kage og fest  

Anmeld Citér

16. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Tatarata skriver:

Ja min ældste søn er også fra d. 25. Han blir 5 denne gang vi plejer ikke at holde det vilde på hans rigtige fødselsdag da alle er trætte inkl. Ham selv og han har lige fået masser af gaver at lege med. Vi spiser en lagkage/islagkage og synger fødselsdagssang, men ellers er det dasedag i år skal hans far desværre arbejde og hans ældre halvsøskende kan ikke komme som de plejer, derfor har jeg inviteret et par familiemedlemmer til lige at komme og synge sang og spise kage ved eftermiddagstid. I midten af januar holder vi stor fødselsdag og børnefødselsdag

Anmeld Citér

16. december 2015

Blop2

Vores søn bliver 4 år d. 27/12. Vi fejre helt almindelig fødselsdag, med boller, kakao, flag og gæster. 

Anmeld Citér

16. december 2015

MoarMoar

Mine børn har fødselsdag d 27 og 31 december. De får begge fødselsdagssang og morgenbord med flag. Også laver jeg altid lagkage til dem også selvom der ikke kommer gæster. De skal have lov at pudse lys på lagkagen. Det er vigtig for mig at gaverne ikke er i julepapir og der ikke er nisser på fødselsdagsbordet. 

Vi holder fødselsdag for familien den første weekend i januar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.