Hvilken uge forsøger man at redde baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2015

Mami

lineog4 skriver:

Fantastisk så er det gået en uge tilbage for da jeg mistede hed det fulde 23. Uge og kan se det nu er fulde 22. 

Der var en gang hvor det var fulde 28. Uge, så fantastisk der forsat bliver arbejdet på alle har ret. Håber de også snart ligestiller mor og far på det område...

Det er nemlig rigtig godt de har justeret den dog syntes jeg den bør hedde efter Md scanning. Men det er en anden diskussion 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hej jeg vil høre om nogle af jer ved fra hvilken uge lægerne forsøger at redde babyer ved for tidlig fødsel? Jeg er nemlig selv i risiko for at føde for tidligt og jeg er kun i uge 23+3. Jeg kan bla forstå at det er forskellige fra by til by?

Nej det er ikke forskelligt fra by til by.

nogle sygehuse kan bare ikke havde ekstremt FTF og bliver barnet født der, vil det blive overflyttet til det nærmeste sygehuse der kan tage mod ekstrem FTF. 

Hvordan kan det være de vurdere dig til at føde for tidligt? 

Anmeld Citér

13. december 2015

lineog4

Mami skriver:

Det er nemlig rigtig godt de har justeret den dog syntes jeg den bør hedde efter Md scanning. Men det er en anden diskussion 

For mig tror jeg egentlig jeg mener fra kvinden skal føde selv burde hun kunne få barsel og ja så vil barnet jo så også juridisk være et barn. 

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

Nej det er ikke forskelligt fra by til by.

nogle sygehuse kan bare ikke havde ekstremt FTF og bliver barnet født der, vil det blive overflyttet til det nærmeste sygehuse der kan tage mod ekstrem FTF. 

Hvordan kan det være de vurdere dig til at føde for tidligt? 

Okay jeg har bare hørt at man fra 23+0 aktivt forsøger at redde barnet i Kbh på Rigshospitalet hvorimod de i aalborg hvor jeg hører til vistnok holder fast på 24+0. Jeg er i risiko for at føde for tidligt da jeg har en hel del plukkeveer som flere gange har været smertefulde. De er også blevet til småveer men det blev dog stoppet. Er ordineret hvile og afslapning men det hjælper ikke rigtigt! Har stadig masser af plukkeveer som ind i mellem niver.

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Hvis baby viser livstegn og lyst til at leve nu og jer forældre siger god for det, vil de forsøge at redde baby. 

Ellers fra uge 24, skal de give hjælp, men ikke nødvendigvis livreddende det kommer an på babys tilstand.

held og lykke, krydser for din lille baby 

Mange tak for svar. Jeg tror at de i Aalborg hvor jeg hører til fastholder en nedre grænse ved 24+0, men jeg var så forvirret da jeg talte med en læge, at jeg ikke helt fik fat i det. Har derimod lige læst om en kvinde der på Rigshospitalet fødte 23+5 hvor de fik reddet barnet og barnet er nu uden betydelige mén.

Anmeld Citér

13. december 2015

Spiloppi

Anonym skriver:

Hej jeg vil høre om nogle af jer ved fra hvilken uge lægerne forsøger at redde babyer ved for tidlig fødsel? Jeg er nemlig selv i risiko for at føde for tidligt og jeg er kun i uge 23+3. Jeg kan bla forstå at det er forskellige fra by til by?

Ja det er fra uge 24, generelt set. Men man kan ikke helt opstille det så sort/hvidt da det kommer helt an på hvordan den lille har det! Har lige set et indslag om det i nyhederne det ligger også netop nu en dokumentar på dr.dk der vist hedder "på grænsen af livet", som kunne være relevant for dig at se. Hvorfor er du i risikozonen for tidlig fødsel hvis man må spørge?

Anmeld Citér

13. december 2015

Mami

Anonym skriver:

Mange tak for svar. Jeg tror at de i Aalborg hvor jeg hører til fastholder en nedre grænse ved 24+0, men jeg var så forvirret da jeg talte med en læge, at jeg ikke helt fik fat i det. Har derimod lige læst om en kvinde der på Rigshospitalet fødte 23+5 hvor de fik reddet barnet og barnet er nu uden betydelige mén.

den nedre grænse er altid 24+0 men hvis babyen viser livstegn og vilje vil de forsøge at redde 

Anmeld Citér

13. december 2015

Spiloppi

Hov sorry, havde overset at du havde svaret på hvorfor du var i risikozonen! Krydser fingre for den bliver derinde så længe som muligt

Anmeld Citér

13. december 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Okay jeg har bare hørt at man fra 23+0 aktivt forsøger at redde barnet i Kbh på Rigshospitalet hvorimod de i aalborg hvor jeg hører til vistnok holder fast på 24+0. Jeg er i risiko for at føde for tidligt da jeg har en hel del plukkeveer som flere gange har været smertefulde. De er også blevet til småveer men det blev dog stoppet. Er ordineret hvile og afslapning men det hjælper ikke rigtigt! Har stadig masser af plukkeveer som ind i mellem niver.

Som andre skriver, hedder den "nedre" grænse uge 24 på alle landets hospitaler. Hvis barnet viser livstegn og styrker prøver de også før her i Aalborg (som de andre steder) man lader jo ikke "bare" et barn født fx 23+6 i Aalborg kæmpe uden hjælp, hvis det er stærkt. 

Nu havde jeg selv en kompliceret graviditet og blev fulgt meget tæt fra NF og min datter er FTF, hvor hun var indlagt 2 mdr på neo efterfølgende. I Aalborg

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

Spiloppi skriver:

Ja det er fra uge 24, generelt set. Men man kan ikke helt opstille det så sort/hvidt da det kommer helt an på hvordan den lille har det! Har lige set et indslag om det i nyhederne det ligger også netop nu en dokumentar på dr.dk der vist hedder "på grænsen af livet", som kunne være relevant for dig at se. Hvorfor er du i risikozonen for tidlig fødsel hvis man må spørge?

Puha ja det er godt nok meget risikabelt at føde selv efter 24+0.. Det har da i hvert haft store konsekvenser for børnene i den dokumentar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.