Hvilken uge forsøger man at redde baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.418 visninger
22 svar
5 synes godt om
13. december 2015

Anonym trådstarter

Hej jeg vil høre om nogle af jer ved fra hvilken uge lægerne forsøger at redde babyer ved for tidlig fødsel? Jeg er nemlig selv i risiko for at føde for tidligt og jeg er kun i uge 23+3. Jeg kan bla forstå at det er forskellige fra by til by?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg mener at det er fra 24+0. 

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Jeg mener at det er fra 24+0. 

Okay tak for svar. Det er nemlig også det jeg mener at have hørt. Håber godt nok han bliver derinde en del uger endnu!

Anmeld Citér

13. december 2015

lineog4

Jeg ved ikke om de har en standard fra denne og denne uge, tænker de også vurderer i forhold til barnets størrelse, tilstand osv. 

Men juridisk er dit barn et barn fra uge 24. Og fx hvis man nister har man ret til 14 ugers barsel hvis man føder når barnet er et barn. Mens man tidligere i forløbet med mindre barnet var levende ved fødsel ikke har ret til andet end sygemelding. 

Krydser fingre for din lille dreng bliver lidt længere i maven og da aller helst til termin

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke om de har en standard fra denne og denne uge, tænker de også vurderer i forhold til barnets størrelse, tilstand osv. 

Men juridisk er dit barn et barn fra uge 24. Og fx hvis man nister har man ret til 14 ugers barsel hvis man føder når barnet er et barn. Mens man tidligere i forløbet med mindre barnet var levende ved fødsel ikke har ret til andet end sygemelding. 

Krydser fingre for din lille dreng bliver lidt længere i maven og da aller helst til termin

Det tror jeg du har ret i. De sagde til MD at hans vægt på 332 gram var god og det ville være godt han fortsatte i den stil Til termin er vist udelukket, men jeg vil meget gerne over de 30 uger!

Anmeld Citér

13. december 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Fra uge 24+0 skal de juridisk forsøge at redde baby da man her anser baby som et menneske og ikke længere et foster. 

Jeg mener også at den tidligst fødte baby der er overlevet er født i uge 24, men der er så desværre også babyer der ikke har overlevet i uge 25-26-27. Men der er mange komplikationer forbundet med at føde så for tidligt. 

Hvad jeg har hørt så er det magiske lidt at komme over uge 30 - efter det er det minimalt med komplikationer og ja man skal tilbringe en masse tid på neonatalafdelingen - men langt de fleste babyer født efter uge 30 klare sig ligesom børn født til tiden. 

Anmeld Citér

13. december 2015

Mami

Hvis baby viser livstegn og lyst til at leve nu og jer forældre siger god for det, vil de forsøge at redde baby. 

Ellers fra uge 24, skal de give hjælp, men ikke nødvendigvis livreddende det kommer an på babys tilstand.

held og lykke, krydser for din lille baby 

Anmeld Citér

13. december 2015

Mami

lineog4 skriver:

Det er fra uge 22, det kaldes en dødfødsel og barsels rettigheder træder i kraft 

Anmeld Citér

13. december 2015

Mami

Anonym skriver:

Det tror jeg du har ret i. De sagde til MD at hans vægt på 332 gram var god og det ville være godt han fortsatte i den stil Til termin er vist udelukket, men jeg vil meget gerne over de 30 uger!

Det er fra uge 22, det kaldes en dødfødsel og barsels rettigheder træder i kraft, bare så du ikke stresser yderligere 

Anmeld Citér

13. december 2015

lineog4

Mami skriver:

Det er fra uge 22, det kaldes en dødfødsel og barsels rettigheder træder i kraft 

Fantastisk så er det gået en uge tilbage for da jeg mistede hed det fulde 23. Uge og kan se det nu er fulde 22. 

Der var en gang hvor det var fulde 28. Uge, så fantastisk der forsat bliver arbejdet på alle har ret. Håber de også snart ligestiller mor og far på det område...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.