Monche skriver:
Hej mødre
Vores datter er blevet 1 år i lørdags og vi har lige været til 1 års undersøgelse hos lægen. Hun vejer 9kg og er 69cm. Da hu var født var hun 48cm og 3180g (2 uger før termin)
Lægen er ikke bekymret, da alt er som det skal være, glad og aktiv pige, spiser godt, snakker meget, kravler og er tæt på at gå.
Men jeg kan se at hun er bare meget lille i forhold til andre børn på 1 år.
Er der andre der har små guldklumper som er meget små og tager de bare lige pludseligt et spring?
Jeg er 166cm og faren er 176cm 
Min datter er 14 måneder og vejede 8,9 kg og var 73 cm til 1 års undersøgelse. Lægen var heller ikke bekymret her, men foreslog at vi kunne få hende vejet til 15 måneders vaccine for at se at hun tager på.
Min datter er sund, rask og alderssvarende (kravler op og ned fra møbler osv. men går dog ikke endnu, hun øver sig i at rejse sig og stå, men er desværre blevet så stor at hun er lidt bange for at tage skridt, men det kommer nok).
Hun var lille allerede i graviditeten, hvor vi gik til kontrolscanninger. Der blev aldrig fundet noget galt hos mig eller hende, som kunne forårsage væksthæmning og da jeg selv er lille og der er flere små damer i vores familier, tør jeg godt tro på at det simpelthen er genetisk 
Vi har aldrig fået at vide at der er noget galt med hendes størrelse. Men kender godt det med at man selvfølgelig lige bliver lidt bekymret alligevel. Omvendt kan alle jo ikke ramme gennemsnittet præcist 
Anmeld
Citér