Meget lille pige på 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.699 visninger
16 svar
8 synes godt om
11. december 2015

Monche

Hej mødre

Vores datter er blevet 1 år i lørdags og vi har lige været til 1 års undersøgelse hos lægen. Hun vejer 9kg og er 69cm. Da hu var født var hun 48cm og 3180g (2 uger før termin)

Lægen er ikke bekymret, da alt er som det skal være, glad og aktiv pige, spiser godt, snakker meget, kravler og er tæt på at gå. Men jeg kan se at hun er bare meget lille i forhold til andre børn på 1 år.

Er der andre der har små guldklumper som er meget små og tager de bare lige pludseligt et spring?

Jeg er 166cm og faren er 176cm

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2015

Monski

Monche skriver:

Hej mødre

Vores datter er blevet 1 år i lørdags og vi har lige været til 1 års undersøgelse hos lægen. Hun vejer 9kg og er 69cm. Da hu var født var hun 48cm og 3180g (2 uger før termin)

Lægen er ikke bekymret, da alt er som det skal være, glad og aktiv pige, spiser godt, snakker meget, kravler og er tæt på at gå. Men jeg kan se at hun er bare meget lille i forhold til andre børn på 1 år.

Er der andre der har små guldklumper som er meget små og tager de bare lige pludseligt et spring?

Min dreng vejede 8 kg og var 74 cm til sin 1 års undersøgelse han har altid være på den nederste kurve med vægt og fulgt gennemsnittet med højden.

Han bliver 6 år på onsdag og vejer nu 18 kg og er 120 høj. Lægerne har heller aldrig været bekymret for ham, for alt har været som de skulle være og han så ikke undervægtig ud, han har bare aldrig rigtig haft det ekstra baby fedt Anthon vokser forresten altid i ryk. Siden har var baby har han altid voksen hen over sommeren og så ellers stået forholdvis stille. Det lyder virkelig underligt men sådan er det i sommers voksede han  8 cm og tog 3 kg på 

Anmeld Citér

11. december 2015

God-mor

Monche skriver:

Hej mødre

Jeg har også en lille men sund og frisk pige. Hun vejede 9,5 kg ved 1 års undersøgelsen og målte 73 cm. Hun vejede 3600 gram og målte 52 cm ved fødsel :-) nu er hun 2,5 år og vejer 11,9 kg og måler 77 cm :-) 

Anmeld Citér

11. december 2015

Anna2706

Hun er da bare en sød lille én ☺ 

Jeg har en søn på 2 år, han er under gennemsnittet i højden - 85cm. Kan ikke huske hans højde da han var 1 år, men den var også under gennemsnittet. 

Jeg er selv 163 og hans far er 172, så vi er ikke de højeste ☺ 

Men så længe hun trives, hvilket hun jo gør, så er der intet galt i det. De skal nok vokse de små pus ;-) 

Anmeld Citér

11. december 2015

Fru Ebied

Monche skriver:

Hej mødre

Nøj hvor er hun sød..

Min datter var 72 cm ved sin 1 års undersøgelse og vejede 10,4.

Hun var lille helt op til konfirmationen 

Nu er hun 16 år, 170 cm og lige knap 62 kilo!

Anmeld Citér

11. december 2015

lillespir26

Monche skriver:

Hej mødre

Min pige er 10 mdr Idag og har lige haft sp 8840g og 71 cm ved fødslen 3008g 50cm født 9 dage før termin min sp sagde at med den vægt hun havde da hun blev født skulle hun bare veje 9 kg når hun blev 1 år så du skal ikke være bekymret 

Anmeld Citér

11. december 2015

Carina:-)

Min datter vejede 3250 og 50 cm  ved fødsel da hun var 13 mdr vejede hun 6,7 kg og var 68 cm. Hun stod nærmest stille fra de 7 mdr .

Vi gik på ambulatoriet og de sagde at de ikke kiggede så meget på vægt osv men på barnets trivsel Om det var motorisk med osv - 

Hun fik så flydende nutridrik mener jeg det hed. Ved siden af hendes mad og det gjorde hun tog på og voksede .

Nu er hun knap 8 og vejer omkring de 20 kg så ikke længere et meget lille barn 

Vi er ikke alle ens og heldigvis havde vi en børnelæge på ambulatoriet der højst kan have vejet 45 kg og var vel en halvanden m høj og hun var bestemt ikke bekymret for vores datters ringe vægt og højde men self er det noget man skal holde øje med så det ikke går over gevind. 

Anmeld Citér

11. december 2015

FruStolpe

Hej mødre

Størrelse er jo relativ 

Vores yngste er snar 19 måneder og er 75cm og vejer 10kg... så for mig virker din datters størrelse helt ok  -hun var 50cm og 3270g  ved  fødslen 

Anmeld Citér

11. december 2015

Monche

Tak for jeres svar!Det er dejligt at høre andres erfaringer�� Jeg tror at Freja bliver bare en lille mus. Hun har ellers aldrig været syg og er en dejlig nem pige❤️

Men man kan godt blive lidt bekymret alligevel. Tit når vi bliver stoppet af folk i byen, tror de at hun er 8mdr

Anmeld Citér

11. december 2015

Sujan

Har en på 15 mdr. Der vejer mellem 8-9 kg og er  78 cm... Min læge siger ikke noget til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.