børnebøger om følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.766 visninger
3 svar
3 synes godt om
9. december 2015

Manna

hmm er de egentlig ikke alle det på deres egen måde...

men altså kender i nogle konkrete bøger om følelser og håndteringen af disse..for børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

jenny4

Manna skriver:

men altså kender i nogle konkrete bøger om følelser og håndteringen af disse..for børn?

Er det nogle bestemte følelser du tænker på?

Anmeld Citér

9. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Manna skriver:

Vi har en der hedder "drengen med de sjove ansigter" begge mine børn har været helt vild med den. Jeg lægger så også stemmer og mimik på ved oplæsningen. Men der er ikke noget med håndteringen af følelserne i den.

Anmeld Citér

9. december 2015

K&S

Manna skriver:

Hvor gammel er dit barn? 

Jeg har en dreng på 5 år. Vi var i biografen og se filmen "Inderst Inde". Den var super god for min søn ift. at sætte ord på følelsern. Vi har snakket meget om glæde, tristhed og surhed efterfølgende. 

Jeg har lige bestilt bogen "Inderst Inde", så håber den kan få snakken frem igen. Jeg synes dog, min søn har været god til at snakke om følelserne - så sent som i dag har vi snakket om at oldemor gik bort i går og hvorfor og der bringer han selv "triste" på banen, som karakteren for tristhed hedder i filmen. 

Det der er vigtigt er at intet er tabu at snakke om. Man kan snakke om alt med sine børn, det skal bare foregå på deres niveaU ift. alder, udvikling m.m. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.