Købe Julegaver for andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

jenny4

Hvis det er det som passer jer begge bedst, så go for it. Hvis du gerne selv vil købe til nevøer og niecer så sig det. Er du i tvivl så aftal at prøve det af i år med retten til at gøre det om.

Kan det tænkes at I har "ramt forkert" til deres børn og hun gerne vil "sikre sig" at gaven fra onkel x er god? Eller at hun er totalt julestresset over gaverne og tænker det er nemmere at købe til egne børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

bøllen

Anonym skriver:

Hej Baby brugere.. 

Hvordan ville i ha det hvis et familie medlem ringede og spurgte om vi ikke kunne gøre lidt om på Gaverne i år? 

Min Svigerinde syntes det ville være bedre at man selv købte Julegaverne til ens egen Børn og bare satte Til/Fra kort på fra dem?  

- Dvs de ville ikke kunne vide hvad vi købte til vores FOR dem og omvendt? 

Jeg har endnu ikke svaret hende.. Ville tænke over det. 

Det skal lige siges at de kun bor 30 min væk fra os, og vi er tit i hinandens by. 

Det ville jeg syntes var noget pjat. Min mormor kom med penge i går, jeg skulle købe gaver for. Men her får ungerne altså pengene så, jeg vil ikke ud og købe gaver nu. Jeg er færdig med mine egne. ( min mormor er frisk og rørig så ikke det det skyldes )

Anmeld Citér

9. december 2015

Klumpe-dumpe

Jeg bryder mig ikke om at vide hvad min datter får. Jeg glæder mig lige så meget på hendes vegne. 

Men dermed ikke sagt at jeg bare siger nej. Jeg køber fra Olde til hende, og hvis jeg er ude, kan jeg også noget af det fra hendes mormor (hun har ikke bil) og har faktisk også bedt min mor, købe til mine niecer og nevø, SF den grund jeg ikke når at se nogle af dem inden jul, men det gør hun. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Anonym

Som jeg forstår det er i  som "forældre" skal købe gave til jeres eget barn for det beløb i nu selv syntes? men så skal i "snyde" barnet ved at tro det kommer faster og onkel osv? - hmm 

personligt hvis jeg har forstået det rigtigt syntes jeg det er lidt mærkeligt,  

Jeg har personligt selv sagt til manden jeg syntes vi skal droppe gaverne til hans søsters børn. 
både fordi hun ikke  har bevist at hun overholder "tidsfristen" og kvitter os af med de ikke havde råd, eller tid hvor hendes egne børn fik fra os og vores datter ikke fik
så ville jeg personligt heller give for de 500 kr til min egen datter end vores datter ikke får "igen".. men derimod ville jeg ikke skrive fra moster og onkel eller faster og onkel eller ligne, jeg vil bare give hende en større eller flere gaver fra far og mor! 
men sådan vil manden det ikke fordi han ikke tør og sige fra for hans familie! 

min besked skal du nok hentyde til: jeg vil sige nej, enden giver man gaver ellers gør man ikke! 

Jeg er anonym af grunden jeg ikke vil spores tilbage på mht til hvis min mands familie skulle opsnuse det  

Anmeld Citér

9. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar 

Det skal siges at vi hvert år har skrevet ønskeliste til hinanden om hvad ungerne ønsker sig.. 

Så dvs at deres børn har selvfølgelig fået noget fra listen - så det er ik fordi vi rammer forkert. 

Ang beløb.. Så har vi et fast beløb, men alligevel syntes jeg osse det er at gaverne mister fidusen ved at VI som forældre selv skal finde gaven istedet for de overrasker børnene med selv at komme med gaverne..  

Vi har altid haft en fast dag i Dec hvor vi besøger hinanden.. Så det er ik fordi det er besværligt at mødes og veksle gaverne. 

Min mening! Jeg er SÅ skuffet !!  syntes det er en mærkelig ide hun har fundet på, og jeg afviser blankt den ide! 

Jeg ELSKER at finde på gaver og komme med dem personligt. 

Min mand ville dog overveje ideen, for så er han jo fri for at finde på gaverne til dem (han hader og shoppe)  haha...  

Men jeg har derfor tænkt mig at ringe til Svigerinden og sige min mening (på en pæn måde) og forklare.. 

Heldigvis er hun ikke typen der bærer nag og vil osse kunne forstå vi vil afvise ideen.  

Anmeld Citér

10. december 2015

Steffecph

Vi har købt til min datter fra min farmor. Hun er gammel og har ikke mulighed for at rende rundt i legetøjsforretninger - men hun vil altså gerne give hende en gave alligevel. 

Jeg ville sige nej til andre. Det er slet ikke det julen handler om. 

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej Baby brugere.. 

Hvordan ville i ha det hvis et familie medlem ringede og spurgte om vi ikke kunne gøre lidt om på Gaverne i år? 

Min Svigerinde syntes det ville være bedre at man selv købte Julegaverne til ens egen Børn og bare satte Til/Fra kort på fra dem?  

- Dvs de ville ikke kunne vide hvad vi købte til vores FOR dem og omvendt? 

Jeg har endnu ikke svaret hende.. Ville tænke over det. 

Det skal lige siges at de kun bor 30 min væk fra os, og vi er tit i hinandens by. 

Jeg blev også spurgt af min søster om jeg ikke selv ville købe gave til mit barn fra oldefaren så kunne jeg selv bestemme hvad hun fik hvor jeg var sådan lidt nej der kan altid komme byttemærke på så det kan byttes hvis det 

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev også spurgt af min søster om jeg ikke selv ville købe gave til mit barn fra oldefaren så kunne jeg selv bestemme hvad hun fik hvor jeg var sådan lidt nej der kan altid komme byttemærke på så det kan byttes hvis det 

Jeg ville sagtens kunne forstå hvis det var for oldeforældre og folk der ikke har nemt ved at komme ud af døren... 

Men min Svigerinde er i starten af 30'erne og har selv børn på alder med mine..

for mig virker det bare ikke rigtigt at vi skal købe gaverne for dem og lade som om de har købt dem til dem  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.