Købe Julegaver for andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.829 visninger
17 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2015

Anonym trådstarter

Hej Baby brugere.. 

Hvordan ville i ha det hvis et familie medlem ringede og spurgte om vi ikke kunne gøre lidt om på Gaverne i år? 

Min Svigerinde syntes det ville være bedre at man selv købte Julegaverne til ens egen Børn og bare satte Til/Fra kort på fra dem?  

- Dvs de ville ikke kunne vide hvad vi købte til vores FOR dem og omvendt? 

Jeg har endnu ikke svaret hende.. Ville tænke over det. 

Det skal lige siges at de kun bor 30 min væk fra os, og vi er tit i hinandens by. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Mettefpigen

Jeg ville spørge "hvorfor?" Jeg ville ikk købe gaver for andre medmindre der var en ordentlig grund til det...

Anmeld Citér

9. december 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi de sidste 2 år, købt gaverne til vores egene børn, fra fastre og onkel og de køber så til deres egene børn fra os. 

Der er et fast beløb sat af til alle 8 unger fra fastre og onkler. De bor på Fyn, vi bor i Jylland. De ( kæresten og hans søskende ) aftaler self hvad de køber til ungerne, så vi ved hva vi gir deres børn og de ved hva de gir vores.

På den måde ska der ik sættes penge frem og tilbage på 4 forskellige kontoer, da alle betaler det samme beløb. 

Syntes at det gir rigtig god mening, og har ku mærke på min kæresten og min svigerinde at de i hvert fald begge har været mindre stresset omkring gaveindkøb, da det altid har været de 2 der har stået for at købe gaver ind for de 2 andre søskende. VH stine

Anmeld Citér

9. december 2015

lineog4

For mig ville det tage hele fidusen ud af at give gaver. Gaver er for mig ikke bestillinger, det er ikke et fast beløb, gaver handler om en lyst til at give, drømme for modtageren. 

Hvorfor ikke bare droppe gaverne? Jeg mener ungerne får og har garanteret rigeligt 

Anmeld Citér

9. december 2015

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Min kærestes familie gir os penge hvert år så vi ka købe noget til vires unger fordi den ene ikke gider kører i bus for at finde gaver .. Den anden forstår jeg godt . Hun er meget gammel og kan ikk længere ! Jeg er noget dertil hvor jeg næste år siger nej du må selv købe dem. Det alt for mange gaver vi køber i forvejen.. Og det er endnu mere forvirrende når vi skal købe fra andre også.

Anmeld Citér

9. december 2015

Patriark

Anonym skriver:

Hej Baby brugere.. 

Hvordan ville i ha det hvis et familie medlem ringede og spurgte om vi ikke kunne gøre lidt om på Gaverne i år? 

Min Svigerinde syntes det ville være bedre at man selv købte Julegaverne til ens egen Børn og bare satte Til/Fra kort på fra dem?  

Det skal lige siges at de kun bor 30 min væk fra os, og vi er tit i hinandens by. 

Det ville jeg sige nej tak til. 

Vorherre bevares.

Anmeld Citér

9. december 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej Baby brugere.. 

Jeg synes der skal være en ordentlig grund. 

Min mor har fx købt min lillebror på 9 års julegave for mig, men udelukkende fordi hun var i Århus og det han ønskede sig var på tilbud - jeg kommer ikke lige så tit til Århus selv. 

Og så har hun købt min lillesøsters julegave fordi hun skulle i Bilka samme tid med at den var på tilbud. 

Anmeld Citér

9. december 2015

MorTil3+

Vi køber selv til vores fra olde, men det er simpelthen fordi hun er så gammel at hun ikke skal rende rundt i legetøjsforretninger.

Anmeld Citér

9. december 2015

Julemusen

Det var da en sen udmelding? Jeg køber altid julegaverne i november da jeg ikke gider kæmpe om parkeringspladserne inde i byen i december og bare gerne vil nye december med mine unger. Jeg havde sagt pænt, at jeg gerne selv ville købe julegaverne til mine nevøer/niecer lige netop fordi JEG gerne vil glæde dem med en gave i julen. 

Jeg handler dog julegaver til min mand og børn for både min oldemor, bedstefar og far. Men det er simpelthen fordi de to første er for gamle og ikke kan holde til at rende rundt og handle gaver, og fordi min far ikke kan overskue julen og døjer med psyken. Jeg har de sidste mange år hentet min far en dag i november og kørt rundt med ham og købt julegaver til alle han skulle give. Men i år er jeg højgravid og kan ikke holde til det, så jeg har hjulpet med min egen side og sendt udførelige lister til ham omkring hvad andre i familien ville få glæde af eller ønsker sig. 

Anmeld Citér

9. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Ud over nødvendige grunde (fx køber jeg gaver fra min mormor på 93 år), så synes jeg det understreger en lidt ligegyldig forbrugsfest, at gøre som hun foreslår... det bliver jo gaver for gavernes skyld - og i realiteten kunne man så ligeså godt bare overføre penge til hinandens konti, hvis man alligevel ikke gider at bruge tid på at finde gaver til hinanden ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.