8 mdr kan hverken sidde eller kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.873 visninger
14 svar
6 synes godt om
6. december 2015

Anonym trådstarter

hej jeg skriver fordi jeg har en underlig fornemmelse i forhold til mit barns udvikling... Ja som overskriften lyder så er han 8 mdr gammel og normalt burde et barn være interesseret i at lærer noget selv osv.. Min søn tage fat i ting men kan ikke finde ud af at putte mad osv i munden.. Han hader at ligge på maven.. Ligeså snart jeg ligger ham på maven begynder han at græde og vil hele tiden op til mig.. Jeg laver øvelser med ham men han græder hurtigt igen.. ud over at han har lært at tage ting selv og lært at vende om er der intet fremskridt.. Jeg bekymre mig lidt når min venindes søn også er 8 mdr gammel som selv kan tage sin mad, sidde, kravle, klappe og tage fat f.eks. Om bordet og stå selv....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2015

alenemor42

Må jeg spørge hvor din søn er vægt mæssigt? 

Min søn er godt nok kun 7 mdr. Men kan ikke vende sig fordi han er en lille tyksak.  Han er lige begyndt at sidde selv, men vælter konstant tror det er et spørgsmål om øvelse til de får styr på balancen. 

Min søn kan finde ud af at sidde med en bjælke agurk som han kan tage op og putte i munden, men er det ikke langt nok og stikker ud af hans hånd kan han ikke finde ud af at åbne hånden og putte det i munden. 

Sidder han slet ikke selv ? Jeg lægger amme puden bag ved min søn til når han vælter, nogle gange falder han dog forover og lander på maven.

Ring til sundhedsplejerske hvis du er bekymret. 

Anmeld Citér

6. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Må jeg spørge hvor din søn er vægt mæssigt? 

Min søn er godt nok kun 7 mdr. Men kan ikke vende sig fordi han er en lille tyksak.  Han er lige begyndt at sidde selv, men vælter konstant tror det er et spørgsmål om øvelse til de får styr på balancen. 

Min søn kan finde ud af at sidde med en bjælke agurk som han kan tage op og putte i munden, men er det ikke langt nok og stikker ud af hans hånd kan han ikke finde ud af at åbne hånden og putte det i munden. 

Sidder han slet ikke selv ? Jeg lægger amme puden bag ved min søn til når han vælter, nogle gange falder han dog forover og lander på maven.

Ring til sundhedsplejerske hvis du er bekymret. 

Han vejer 12 kg han er lidt buttet men jeg tror simpelthen ikke at det er det..min venindes søn vejer også deromkring.. Ligger også ammepudden og nogle legetøj foran ham men han vælter igen

Anmeld Citér

6. december 2015

Sedigfor

At stå selv skal du slet ikke øve med ham, da hans ven kan tage skade af det (: 

og så til det andet, har du ik en sp som kommer eller du kan ringe til? Min datter gad godt nok heller ikke at ligge på maven, da jeg tog hende og hun ku se hun skulle om på maven, skreg hun i vilde sky, det er hårdt men han skal om på mavsen om han så vil eller ej. Måske du har en fitness bold? Jeg jar en som jeg os brugte da det er meget sjovere end bare at ligge på maven (: og med at sidde og kravle kommer når barnet selv vil, min datter bliver otte mdr D 14, hun kravler heller ikke. Hun kommer i kravle stilling men så heller ikke mere da. Tingene kommer når børn er klar (: 

håber du kan bruge lidt af det (:

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

At stå selv skal du slet ikke øve med ham, da hans ven kan tage skade af det (: 

og så til det andet, har du ik en sp som kommer eller du kan ringe til? Min datter gad godt nok heller ikke at ligge på maven, da jeg tog hende og hun ku se hun skulle om på maven, skreg hun i vilde sky, det er hårdt men han skal om på mavsen om han så vil eller ej. Måske du har en fitness bold? Jeg jar en som jeg os brugte da det er meget sjovere end bare at ligge på maven (: og med at sidde og kravle kommer når barnet selv vil, min datter bliver otte mdr D 14, hun kravler heller ikke. Hun kommer i kravle stilling men så heller ikke mere da. Tingene kommer når børn er klar (: 

håber du kan bruge lidt af det (:

Jo altså min sp sagde til mig at det kommer med tiden når barnet føler sig klar, men det bekymre mig bare når jeg ser et andet barn der er foran i udviklingen end min søn, hvis du kan forstå mig ret.. :/

Anmeld Citér

7. december 2015

alenemor42

Man skal aldrig sammenligne med andre børn for det er så forskelligt. Hvis din sundhedsplejerske ikke er bekymret så prøv at lægge det fra dig.

Anmeld Citér

7. december 2015

FruStolpe

Ro på, det skal nok komme,  vores yngste kravlede først da hun var blevet 10 måneder, og gik først da hun var 17 måneder   Og at sidde selv det kommer automatisk, det må du ikke øve med ham. 

Kontakt din sp og få en go snak omkring udviklingen,  det er det hun er der for 

Anmeld Citér

7. december 2015

Vivienne

Min søn er 14 mdr og har aldrig kravlet. Han har lært at bevæge sig frem og tilbage siddende. Det ser så sjovt ud Men det bekymrer mig ikke, da jeg heller aldrig har kravlet som baby. 

Han var heller ikke vild med at ligge på maven. Græd konstant. 

Jeg var også bekymret som dig, især fordi min sp pressede på at han altså burde kunne kravle da han var 8 mdr. Det ændrede sig brat da han startede i vs. Her var pædagogerne meget afslappede omkring det og sagde til mig at ikke alle børn kravler og det må man acceptere. 

Det endte så med at min dreng observerede de andre børn, deres bevægelser og leg. Idag går han, kan sagtes ligge på maven og lege, men han kommer nok aldrig til at kravle 

Bare vent til dit barn starter i institution, så kommer der til at ske ting og sager og det går lynhurtigt. 

Anmeld Citér

7. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jo altså min sp sagde til mig at det kommer med tiden når barnet føler sig klar, men det bekymre mig bare når jeg ser et andet barn der er foran i udviklingen end min søn, hvis du kan forstå mig ret.. :/

Selvom det er svært så nytter det altså ikke at sammenligne børn med hinanden. I min mødregruppe var der en dreng der var født så lidt som 1 time efter min datter. De var ca samme størrelse og sådan. Alligevel var min datter meget hurtigere motorisk end ham. Hun var hurtigt ude og møffed rundt på maven som 5 mdr. Stabilt selv som 6 mdr, kravlede og rejste op af alt som 7 mdr.
Han var 7 mdr før han kunne sidde og kravlede først da han var 10 mdr.

Nu er de 17 mdr og han har indhentet hende
De går begge to og siger begge en masse forskellige ord.

Så bare rolig, selvom din søn er lidt langsom i optrækket så kommer det nok. Og han skal nok indhente din venindes barn.

Anmeld Citér

7. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

hej jeg skriver fordi jeg har en underlig fornemmelse i forhold til mit barns udvikling... Ja som overskriften lyder så er han 8 mdr gammel og normalt burde et barn være interesseret i at lærer noget selv osv.. Min søn tage fat i ting men kan ikke finde ud af at putte mad osv i munden.. Han hader at ligge på maven.. Ligeså snart jeg ligger ham på maven begynder han at græde og vil hele tiden op til mig.. Jeg laver øvelser med ham men han græder hurtigt igen.. ud over at han har lært at tage ting selv og lært at vende om er der intet fremskridt.. Jeg bekymre mig lidt når min venindes søn også er 8 mdr gammel som selv kan tage sin mad, sidde, kravle, klappe og tage fat f.eks. Om bordet og stå selv....

Børn er jo meget forskellige tror ikke du skal være så bekymret bare prøv at opmuntre ham til det

hør om min piger 

10 mdr på fredag 

vejer omkring 9 kg 

langt fremme motorisk 

dog har hun kun 2 tænder og Kan stadigvæk ikke drikke af kop og spise mad selv med ske 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.