Spørgsmål mht abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2009

anna-jonas

Trist sag...................især for den unge pige.
Hvis hun er blevet voldtaget for ca. 10-11 uger siden, så kan det jo godt passe at hun er ca. 13 uger henne..............................da man jo regner en graviditet fra sidste mens. første dag........................så ikke noget underligt der.

For at en graviditet kan afbrydes efter 12 uge, skal sagen op i etisk råd, hvor der tages stilling til om det er etisk forsvarligt at afbryde svangerskabet. Der spiller det en stor rolle f.eks hvor gammel pigen er, og om graviditeten er en udløber af en voldtægt.
Netop fordi at det er efter 12 uge, giver man pigen en stikpille "Cervagem", som stopper fosterets hjerte, og som kan sætte gang i en abort,  derefter får hun en udskrabning for at være sikker på at alle abortrester er kommet med ud.

Det er en meget ulykkelig situation, og jeg er sikker på at den pige taler sandt, for ellers ville man ikke udsætte sig for sådan en omgang. Håber at der er nogle gode mennesker i hendes omgang, der kan støtte hende.
Desværre ses det ofte, at unge piger har været til fest, er blevet stangdrukne......................og derfor har været "let" bytte for en voldtægtsmand. Mange melder det ikke, fordi de ikke har en helt klar erindring om hændelsen, og fordi de føler STOR skam og skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

Halbschön

LouiseLarsen skriver:

Min søster arbejder med en ung pige som eftersigende skulle være blevet voldtaget, og være blevet gravid med voldtægtsmanden....

Hun siges at være 13-14 uger henne, men skal have foretaget abort.

Da hun så mødte op i dag havde lægerne givet hende en pille som skal "dræbe" fosteret, også skal hun have lavet selve aborten på torsdag. Er det normal fremgangsmåde???

Det er 2½ mdr siden hun skulle være blevet voldtaget, og er 13-14 uger henne, hænger det sammen?? 

der er flere ting som gør min søster tvivler meget på pigen, derfor spørger jeg?

Hun havde mødt fyren til en fest, og ku godt huske at det var ham der havde voldtaget hende, men hun vil ik melde det for hun kan ikke huske hvordan han ser ud.  Hun vil ik fortælle hendes forældre om det fordi hun tror de ville blive sure over hendes graviditet osv osv, der er rigtig mange underlige ting i det....

Nogen der lige kan svare på mine spørgsmål?

Lyder da umiddelbart som om hun er blevet gravid før voldtægten??

Det eneste jeg ved er at hvis man er mere end 8 uger henne når man ønsker abort, så er det kirurgisk indgreb og ikke medicinsk med piller inden... Men kan selvfølgelig være de kører dobbelt metode, det ved jeg ikke?

Anmeld

21. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
HVis hun er længere henne end 12 uger, går det under betegnelsen 'sen abort' og hun skal føde den. Umiddelbart inden hun skal ind og sættes igang (1 døgn eller 2 før) får hun en pille der slår den ihjel og hun skal derefter ind og sættes igang, som var det en vanlig fødsel. Hvis hun er 13-14 uger henne er den ca halvanden håndfuld. Jeg fødte min i uge 15 og den var så jeg kunne have den i 2 hænder.

HVis hun er gået længere end 12. uge, skal hun ansøge om at få en abort og hendes ansøgning skal godkendes af et etisk råd, der tager stilling og godkender eller afviser.

Der må jo være hendes grunde til det, men hvis hun ER blevet voldtaget, burde hun jo have fået noget hjælp efter voldtægten.

Anmeld

21. september 2009

Moderator

sarahb skriver:

tror når hun er så langt henne skal de nok slå fosteret ihjel inden de laver udskrabningn.. men ved ik noget 100%

slår den ihjel, hun føder den OGSÅ får hun en udskrabning.

Udskrabning ved afbrydelse af graviditet sker kun til og med 12. uge.

Anmeld

21. september 2009

LouiseNielsen

Min søster har fortalt nogen ting som gør at hun tvivler på pigen.... Men det er ik noget jeg vil udstille her!

Det der er i det er også at udfra hvornår hun skulle være blevet voldtaget slet ik passer med hvor langt hun er henne.....

Pigen har en eks som ik vil være sammen med hende mere, og de prøvede at få et barn. Så min søster tænker lidt om det måske kan være ham der er faren, og fordi at han så er gået fra hende vil hun ik have deres barn alligevel. Men den holder jo bare ik helt at komme med hvis nu hun er så langt henne, mht abort..... Og ja grunden til hendes mistanke er begrundet af flere ting end jeg lige nævner. Min søster syntes bare det er smadder svært at støtte en man ik føler der taler sandt...

Anmeld

21. september 2009

oo

LouiseLarsen skriver:

Min søster har fortalt nogen ting som gør at hun tvivler på pigen.... Men det er ik noget jeg vil udstille her!

Det der er i det er også at udfra hvornår hun skulle være blevet voldtaget slet ik passer med hvor langt hun er henne.....

Pigen har en eks som ik vil være sammen med hende mere, og de prøvede at få et barn. Så min søster tænker lidt om det måske kan være ham der er faren, og fordi at han så er gået fra hende vil hun ik have deres barn alligevel. Men den holder jo bare ik helt at komme med hvis nu hun er så langt henne, mht abort..... Og ja grunden til hendes mistanke er begrundet af flere ting end jeg lige nævner. Min søster syntes bare det er smadder svært at støtte en man ik føler der taler sandt...

jeg vil så omvendt sige, at jeg syntes dte er møgærgeligt for den pige, at hendes støtteperson er en der ikke tror på hende

Anmeld

21. september 2009

FruPudderkvast

Tjuhl skriver:

jeg vil så omvendt sige, at jeg syntes dte er møgærgeligt for den pige, at hendes støtteperson er en der ikke tror på hende

Det vil jeg give dig fuldstændig ret i..

Og så skriver du nu at din søster har fortalt dig ting som du ikke vil skrive her, hvilket får mig til at tro at det ikke er helt rigtigt når du siger at din søster har overholdt sin tavshedspligt.. Sorry to say! Det kan så godt være at hun ikke har nævnt navne osv, men det lyder nu stadig som om hun har givet dig nogle oplysninger om denne sag som egentlig ikke vedkommer andre..

Anmeld

21. september 2009

Moderator

Men jeg tænker lidt. - HVAD så om pigen er blevet gravid med vilje og blevet forladt og ikke kan overskue barnet alene? hvad så hvis det er det der er traumatisk? Og hvis hun er en person der ikke taler sandt, er det så ikke fordi der er flere ting i hendes liv der ikke er gode? Så man måske skulle få noget hjælp til hende og støtte?

Anmeld

5. februar 2011

smiley83

hejsa, fremgangs måden er sådan at man får en pille som slår fosteret ihjel, 12 timer efter møder man på sygehuset og de sætter det i gang som en normal fødsel, har nemlig lige været igennem det, fordi mit barn var stærkt hancicappet, jeg fik det fjernet i uge 21 men fra uge 13 er det ved en normal fødsel

Anmeld

5. februar 2011

Maja88

altså arbejder hun med hende som kollega eller som bruger???

ja er bare forvirret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.