1.lægebesøg hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.480 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. september 2009

Kaufie

Hvornår skal I /var I til første lægebesøg?

Jeg har netop fået tid hos min læge, og de ville ikke se mig før jeg var fulde 9 uger henne - dvs d.20/10.

Jeg mindes bare at jeg var til tjek tidligere i første graviditet - men det kan da godt være jeg husker fejl??

Har læst mig frem til at vandrejornalen skal laves i 6-10 uge, og det når den jo så kun lige.

Mette, utålmodig med at få bekræftet miraklet  udover at have kvalme, konstant tissetrang og så lige den udeblevne mens.....for ikke at nævne rumsteren i maven.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

Tdittmann

Hej

jeg venter vores 3.barn og skal til 1.lægebesøg i dag og er nu 6+3 henne - ved de 2 første har jeg først været ved lægen senere, men da har jeg også først opdaget at jeg var gravid da jeg var ca. 7 uger henne

Jeg tror det er meget forskelligt - hvornår de enkelte læger synes det skal være jeg spurgte bare min læge hvor når jeg skulle komme forbi og så sagde han det gør vi bare når du har tid - og det er så i dag

Synes måske hvis du gerne vil have det flyttet frem at du skulle prøve at snakke med din læge om det.

Held & Lykke med graviditeten

Tanja 

Anmeld

21. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min læge ville først se mig når jeg er  8 uger og 3 dage henne så vores første tid er d. 1.oktober. Først fik jeg faktisk tid d. 9.oktober, men jeg ringede og brokkede mig lidt og så flyttede de den frem, hvilket jeg er SÅ glad over

Jeg testede positiv en uge før jeg burde kunne teste, så jeg føler bare jeg har vidst det i en evighed uden at der er SKET noget... Glæder mig rigtig meget til at komme igang med lægebesøg, scanninger, jordmoder - alt.....

Kh
Rosa

Anmeld

23. september 2009

Vidunderligeunger

Heii.. jeg skal til første lægebesøg den 20/10, der er jeg 8 uger henne ret præcist - det sagde lægesekretæren var fint - glæder mig

Anmeld

23. september 2009

missKat

Kaufie skriver:

Hvornår skal I /var I til første lægebesøg?

Jeg har netop fået tid hos min læge, og de ville ikke se mig før jeg var fulde 9 uger henne - dvs d.20/10.

Jeg mindes bare at jeg var til tjek tidligere i første graviditet - men det kan da godt være jeg husker fejl??

Har læst mig frem til at vandrejornalen skal laves i 6-10 uge, og det når den jo så kun lige.

Mette, utålmodig med at få bekræftet miraklet  udover at have kvalme, konstant tissetrang og så lige den udeblevne mens.....for ikke at nævne rumsteren i maven.....

Hejsa,

jeg kan SÅ meget godt forstå dig!!

mit forløb i starten var således - 
jeg var oppe hos lægen (sygeplejersken) for at få det bekræfter da jeg var 4+2 (jeg testede positiv 4 dage før forventet mens)
Der blev jeg vejet, fik målt blodtryk, taget blodprøver og så skulle jeg komme til lægen i uge 9, hvor VJ blev lavet. Så mit første lægebesøg var også reelt set først i uge 9.

Jeg er  glad for at jeg var til lægen der i starten, for så følte jeg ligesom jeg var "igang"... selvom det jo ikke var noget stort jeg fik gjort.
Men tror uge 9 er meget alm, for det har jo også noget at gøre med at man skulle kunne se den lyselilla farve på livmoren ved GU.

Anmeld

23. september 2009

Kaufie

missKat skriver:

Hejsa,

jeg kan SÅ meget godt forstå dig!!

mit forløb i starten var således - 
jeg var oppe hos lægen (sygeplejersken) for at få det bekræfter da jeg var 4+2 (jeg testede positiv 4 dage før forventet mens)
Der blev jeg vejet, fik målt blodtryk, taget blodprøver og så skulle jeg komme til lægen i uge 9, hvor VJ blev lavet. Så mit første lægebesøg var også reelt set først i uge 9.

Jeg er  glad for at jeg var til lægen der i starten, for så følte jeg ligesom jeg var "igang"... selvom det jo ikke var noget stort jeg fik gjort.
Men tror uge 9 er meget alm, for det har jo også noget at gøre med at man skulle kunne se den lyselilla farve på livmoren ved GU.

Det var vist også mit forløb med min nu snart store dreng....

Men denne gang mente hverken læge eller jeg det var nødvendigt at få taget blodprøver og deslige - jeg skulle bare ringe hvis jeg følte noget unormalt. Som om man ved alt om graviditet blot fordi man har prøvet det en gang før???

Men jo færre gange de er inde og "kigge", jo bedre - det forstyrrer jo lidt hver gang.

Anmeld

23. september 2009

missKat

Kaufie skriver:

Det var vist også mit forløb med min nu snart store dreng....

Men denne gang mente hverken læge eller jeg det var nødvendigt at få taget blodprøver og deslige - jeg skulle bare ringe hvis jeg følte noget unormalt. Som om man ved alt om graviditet blot fordi man har prøvet det en gang før???

Men jo færre gange de er inde og "kigge", jo bedre - det forstyrrer jo lidt hver gang.

hmm blodprøver mener jeg da stadig du skal have!! Det er jo også hepatitis osv..
Selvom det er første gang for mig, fik jeg heller ikke en GU til den undersøgelse i uge 9.
Min læge mente ikke det var nødvendigt da jeg ikke har haft ondt eller blød overhovedet, og jeg var jo gravid
men det gjorde mig bestemt heller ikke noget, for som du siger skaber det jo ubalance hver gang.

Anmeld

24. september 2009

LISBETH:-)

Grunden til at man først skal komme til læge når man er 8 uger henne, er at den blodprøve de tager bliver brugt til nf scanningen. Altså er det scanning og blodprøven der sammenlagt giver det tal man får. Den blodprøve kan først tage fra uge 8-10.
Derfor er der nok også mange læger der ikke "gider" have at man skal komme flere gange end nødvendigt. Derfor gør de alt på en gang i uge 8-10.
Andre læger synes det er fint at lave vandrejournal mv. og man så kommer igen senere for at få taget blodprøve mv.

Jeg skal først til læge d. 27/10 og have lavet vandrejournal mv.

Men heldigvis skal jeg scannes hos gyn d. 7/10 hvor vi håber at se det lille mirakel for første gang

Lisbeth - der synes tiden går meeeeeget langsomt.

Anmeld

28. september 2009

zille_87

Jeg skal til første læge besøg d. 7/10 (altså lige om snart )
Der skulle jeg være 7+2 ..
(blodprøve hos sygeplejersken skal jeg først til d. 20/10 der vil jeg være i uge 10)

Min første graviditet i år 2003 kom jeg først til lægen i uge 12, han ville ikke lave vandrejounal før...

Her da jeg ventede Isabella (2008/2009) kom jeg til lægen og fik vandrejounal i uge 8

Tror det er meget forskelligt hvornår de vil lave vandrejounal...

Cille

Anmeld

28. september 2009

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Grunden til at man først skal komme til læge når man er 8 uger henne, er at den blodprøve de tager bliver brugt til nf scanningen. Altså er det scanning og blodprøven der sammenlagt giver det tal man får. Den blodprøve kan først tage fra uge 8-10.
Derfor er der nok også mange læger der ikke "gider" have at man skal komme flere gange end nødvendigt. Derfor gør de alt på en gang i uge 8-10.
Andre læger synes det er fint at lave vandrejournal mv. og man så kommer igen senere for at få taget blodprøve mv.

Jeg skal først til læge d. 27/10 og have lavet vandrejournal mv.

Men heldigvis skal jeg scannes hos gyn d. 7/10 hvor vi håber at se det lille mirakel for første gang

Lisbeth - der synes tiden går meeeeeget langsomt.

Ih Lisbeth, du ved bare så meget...jeg  har også spekuleret på hvorfor lægen først vil se mig når jeg er præcis 8 uger henne..TAK for at du fik det opklaret  for mig
Jeg skal også scannes den 7. oktober..hvor sjovt. Lad os  på at bebserne har det godt inden i os  Bliver du egentlig vaginalscannet eller udenpå maven?

Knus
Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.