Må muslimer date enlige mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Det her er måske et lidt underligt spørgsmål.. Men jeg tænkte at der måske var nogle herinde der vidste noget og kunne rådgive før jeg gjorde noget dumt.

Sagen er den at jeg er blevet meget glad for en mand på mit studie(pædagogstuderende)..

Men sagen er den, at han er 6 år yngre end mig(jeg er 28 og han er 22) og han er muslim(tyrkisk oprindelse. Men født og opvokset i DK)

Jeg er også enlig mor til en pige på 5 år.. (hendes far og jeg har et fint forhold, og hun ser ham hver anden weekend)

Jeg har forsøgt at flirte lidt med ham på skolen, og har følt lidt at det måske var gengældt.. Han har bedt om mit nummer, og vi har ringet sammen et par gange over eksamensrelaterede ting.. Han holder også altid døren for mig når han ser mig, og vi snakker rigtig godt sammen.. Men måske jeg fejlfortolker høflighed for interesse?

Mit spørgsmål går egentlig på at jeg har overvejet at invitere ham på kaffe.. Vi ser nemlig ikke hinanden i noget tid nu fordi vi ikke har flere fag sammen..

Men må en muslimsk mand godt være sammen med en dansk kvinde med et barn fra et tidligere forhold? Er det helt tåbeligt af mig at tro jeg kunne have en chance hos ham?

Jeg er nok også lidt bange for at "gå over grænsen" ved at invitere ham ud..

Giv det en chance, inviter ham på den kop kaffe og se hvad der sker.

Muslimer er lige så forskellige i deres holdninger som alle andre.

Min mand som er araber, hans bror er eksempelvis gift med en dansk kvinde som har et barn fra et tidligere forhold. Det kan sagtens lade sig gøre i nogle tilfælde. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2015

SandraXOXO

Hvorfor skulle han ikke måtte det? Det styrer han vel selv, uanset tro har man da selv ret til at bestemme hvad man vil og ikke vil. Pøj pøj med det 

Anmeld Citér

29. november 2015

Ai sha

Anonym skriver:

Hej

Det her er måske et lidt underligt spørgsmål.. Men jeg tænkte at der måske var nogle herinde der vidste noget og kunne rådgive før jeg gjorde noget dumt.

Sagen er den at jeg er blevet meget glad for en mand på mit studie(pædagogstuderende)..

Men sagen er den, at han er 6 år yngre end mig(jeg er 28 og han er 22) og han er muslim(tyrkisk oprindelse. Men født og opvokset i DK)

Jeg er også enlig mor til en pige på 5 år.. (hendes far og jeg har et fint forhold, og hun ser ham hver anden weekend)

Jeg har forsøgt at flirte lidt med ham på skolen, og har følt lidt at det måske var gengældt.. Han har bedt om mit nummer, og vi har ringet sammen et par gange over eksamensrelaterede ting.. Han holder også altid døren for mig når han ser mig, og vi snakker rigtig godt sammen.. Men måske jeg fejlfortolker høflighed for interesse?

Mit spørgsmål går egentlig på at jeg har overvejet at invitere ham på kaffe.. Vi ser nemlig ikke hinanden i noget tid nu fordi vi ikke har flere fag sammen..

Men må en muslimsk mand godt være sammen med en dansk kvinde med et barn fra et tidligere forhold? Er det helt tåbeligt af mig at tro jeg kunne have en chance hos ham?

Ja det må han gerne 

Anmeld Citér

29. november 2015

A&F

Anonym skriver:

Hej

Det kommer vel an på om han er praktiserende muslim eller "kultur muslim". 

Med det sagt. Kan en muslimk mand godt gifte sig med en kvinde som i forvejen har et barn. Hvis hun er muslim, kristen eller jøde- afhængig af hvordan han selv er som muslim 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.