Må muslimer date enlige mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
13 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2015

Anonym trådstarter

Hej

Det her er måske et lidt underligt spørgsmål.. Men jeg tænkte at der måske var nogle herinde der vidste noget og kunne rådgive før jeg gjorde noget dumt.

Sagen er den at jeg er blevet meget glad for en mand på mit studie(pædagogstuderende)..

Men sagen er den, at han er 6 år yngre end mig(jeg er 28 og han er 22) og han er muslim(tyrkisk oprindelse. Men født og opvokset i DK)

Jeg er også enlig mor til en pige på 5 år.. (hendes far og jeg har et fint forhold, og hun ser ham hver anden weekend)

Jeg har forsøgt at flirte lidt med ham på skolen, og har følt lidt at det måske var gengældt.. Han har bedt om mit nummer, og vi har ringet sammen et par gange over eksamensrelaterede ting.. Han holder også altid døren for mig når han ser mig, og vi snakker rigtig godt sammen.. Men måske jeg fejlfortolker høflighed for interesse?

Mit spørgsmål går egentlig på at jeg har overvejet at invitere ham på kaffe.. Vi ser nemlig ikke hinanden i noget tid nu fordi vi ikke har flere fag sammen..

Men må en muslimsk mand godt være sammen med en dansk kvinde med et barn fra et tidligere forhold? Er det helt tåbeligt af mig at tro jeg kunne have en chance hos ham?

Jeg er nok også lidt bange for at "gå over grænsen" ved at invitere ham ud..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvorfor ikke bare spørge? 

Han kan jo højest sige nej

Anmeld Citér

28. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg er nok lidt bange for at han afslår eller ser det som grænseoverskridende at jeg spørger..

Anmeld Citér

28. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Må en kristen?  

Muslimer er lige så forskellige som rødhårede, århusianere, pædagoger og kristne. Spørg ham da. 

Anmeld Citér

28. november 2015

Anonym

Jeg har boet i Mellemøstelige lande i mange og er 25 nu bor i dk igen. Det kommer an på hvor troende hans familie er og ham selv. Det skal du finde ud af første? Ved nogle er de næsten som dansker og ved andre, ja.... er de lidt onde mod barn. Forældre vil ikke ha det. Kvinden må ikke snakke med sin Xmand. Ovs. Ovs. Men du skal også være sikker på du ikke er for hyggen. For mange af drengene vil/skal giftes med en der hvor de kommer. slev er fra. 

Anmeld Citér

28. november 2015

Anonym

Du og i kan blive kærester men hånden på hjertet vil en tyrkisk svigermor blive meget skuffet over hans valg da du er meget ældre og har et barn. Pas du bare på at du ikke bare bliver en bolle veninde for det heller ikke okay. ( medmindre du indvilliger) 

Anmeld Citér

28. november 2015

M &.I

Hej

Det her er måske et lidt underligt spørgsmål.. Men jeg tænkte at der måske var nogle herinde der vidste noget og kunne rådgive før jeg gjorde noget dumt.

Sagen er den at jeg er blevet meget glad for en mand på mit studie(pædagogstuderende)..

Men sagen er den, at han er 6 år yngre end mig(jeg er 28 og han er 22) og han er muslim(tyrkisk oprindelse. Men født og opvokset i DK)

Jeg er også enlig mor til en pige på 5 år.. (hendes far og jeg har et fint forhold, og hun ser ham hver anden weekend)

Jeg har forsøgt at flirte lidt med ham på skolen, og har følt lidt at det måske var gengældt.. Han har bedt om mit nummer, og vi har ringet sammen et par gange over eksamensrelaterede ting.. Han holder også altid døren for mig når han ser mig, og vi snakker rigtig godt sammen.. Men måske jeg fejlfortolker høflighed for interesse?

Mit spørgsmål går egentlig på at jeg har overvejet at invitere ham på kaffe.. Vi ser nemlig ikke hinanden i noget tid nu fordi vi ikke har flere fag sammen..

Men må en muslimsk mand godt være sammen med en dansk kvinde med et barn fra et tidligere forhold? Er det helt tåbeligt af mig at tro jeg kunne have en chance hos ham?

Hej ja han må gerne være sammen med en dansk kvinde selv hun har børn i tidlig forhold . Og han må også gerne giftes med dansk kvinde selvom hun ikke er muslim

Du kan prøve at invitere ham . Ligesom venner og se hvad han føler ikke alle unge mænd er modig i hjerne .

Anmeld Citér

28. november 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar..

Jaaa så er det måske ikke så smart.. Han virker meget dansk, og hans lillesøster går ikke med slør....

Men det lyder ikke til at der er de store chancer for at han ville kunne have interessen for "en som mig"..

Anmeld Citér

28. november 2015

Anonym trådstarter

M &.I skriver:

Hej ja han må gerne være sammen med en dansk kvinde selv hun har børn i tidlig forhold . Og han må også gerne giftes med dansk kvinde selvom hun ikke er muslim

Du kan prøve at invitere ham . Ligesom venner og se hvad han føler ikke alle unge mænd er modig i hjerne .

Det lyder til at det er meget forskelligt..

Jeg har forsøgt at føle frem til om han kunne være interesseret, men har ikke kunne føle om han bare er enormt høflig eller interesseret..

Så jeg slipper nok ikke for at tage tyren ved hornene og spørge ham om han vil ses til en kop kaffe..

Anmeld Citér

28. november 2015

A.n.onym.

Anonym skriver:

Hej

Jeg kender en der ikke måtte være sammen med sin kæreste, fordi hun havde et barn fra tidligere der var født uden for ægteskab - hvis hun var fraskilt havde det været ok- de var også fra tyrkiet (og blev sammen trods modstanden)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.