Nye håndklæder gider ikke suge ordentligt?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.942 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. september 2009

Rasmine

De er selvfølgelig blevet vasket (UDEN SKYLLEMIDDEL) og tumblet.
Selv efter en hel del vask suger de stadig ikke ordentligt, og det tager en krig når de skal tørre. (Både HÅNDklæder + BADEhåndklæder)
Vores gamle nedslidte håndklæder tørrer ret hurtigt, når vi hænger dem på knagen.

What to do?

Hørte noget om at man kunne putte dem i koldt vand, vaske dem på 60, for så at kyle dem i tumbler, passer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

Helle30

Jeg har engang fået det samme råd. Håndklæderne lægges i blød i koldt vand. Men det skal være et godt stykke tid - f.eks. fra om aftenen og så natten over. Og så skal man vaske dem ved 60 grader bagefter + jeg ville også bruge tørretumbleren.
Det har jeg også gjort med nye viskestykker. Det er hammerirriterende, når viskestykkerne ikke kan gøre deres arbejde.

Ellers synes jeg bare, det gælder for begge dele, at de bliver bedre og bedre, jo flere gange de har været vasket.

- Helle

Anmeld

21. september 2009

Tut

Åh kender ALT til det, og det er pisse irriterende.

At stå ud af badet, og så tage fat i håndklædet som stadig er vådt fra dagen før

Jeg har endnu ikke fundet noget der virker.

Så hvis det med koldt vand virker, så siger du lige til ik Bacon?

Anmeld

21. september 2009

ivfmarie

Min far (ja, tro det eller lad være - han er vaskemester hos de gamle) plejer at bruge eddike som skyllemiddel - ud over at forhindre kalk i maskinen gør det tøket blødt og mere sugene.. og det lugter IKKE af eddike!

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.