Anonym skriver:
Min mødre gruppe 2010 har alle fået et barn mere. Jeg er den eneste der ikke har. Min mand ønsker ikke flere. Dette bliver jeg nød til at respektere. Mine veninder siger at de ikke skal have flere børn men hvordan kan man være sikker? Jeg kigger på min søn og jeg kan ikke forestille mig at der ikke kommer en mere. Hvornår ved man at det er slut ? Og hvordan kan man være så sikker?
Jeg vidste efter nr 1 og 2, at der nok kom en 3'er engang, hvis min mand sagde ja, og det gjorde han heldigvis.
Efter nr 3 sagde han, at nu syntes han ikke, at vi skulle have flere, og det var jeg sådan set enig i, bortset fra 1%'s nagende tvivl, som jeg selv vidste ikke handlede om en baby mere, men om at slippe og gå videre i livet til en anden fase med store børn. Det lykkedes mig at få bearbejdet tankerne og komme til en form for accept af det, og jeg begyndte at glæde mig til lidt mere frihed.
Sidste år tog vi chancen en enkelt gang, og nu ligger nr 4 ved siden af mig, manden er overlykkelig for sin store familie, men jeg er definitivt, helt og aldeles færdig med babyer, jeg blev ikke engang glad, da jeg opdagede graviditeten, og jeg havde en periode, hvor jeg lige skulle vende mig til tanken om endnu et barn, men nu er det helt fint, og jeg kan se lys for enden af tunnelen, specielt fordi jeg nu er steriliseret.
Prøv at tænke over, hvad din skruk-hed består af?
Anmeld
Citér