tasken, ambulant fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2015

Sedigfor

Alt! Jeg troede vi ku skulle være der et par timer, da vi blev i to dage da jeg frøs og faktisk ikke lavede eller tissede i flere dage " spiste ikke eller drak ik særlig meget " så de vil sikre sig at jeg nu os havde det godt, jeg havde alt med, udover brøst og shampoo, så måtte bruge sygehusets " ik så godt " (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

Anonym trådstarter

Nea85 skriver:

Som en anden også anbefaler, ville jeg for en sikkerheds skyld pakke til en enkelt overnatning på sygehuset.

Da jeg fødte anden gang blev fik vi to overnatninger, da jeg havde haft kompliceret ammeforløb med den første

Jeg skal ikke amme

Så det blir ikke et problem 

Anmeld Citér

22. november 2015

Nea85

Anonym skriver:

Jeg skal ikke amme

Så det blir ikke et problem 

Hehe, nej, det burde det i hvert fald ikke ��

Jeg ville nu pakke lidt ekstra alligevel for en sikkerheds skyld - eller afhængigt af mandens mulighed for at kunne køre hjem efter noget..

Anmeld Citér

22. november 2015

Anonym trådstarter

Nea85 skriver:

Hehe, nej, det burde det i hvert fald ikke ��

Jeg ville nu pakke lidt ekstra alligevel for en sikkerheds skyld - eller afhængigt af mandens mulighed for at kunne køre hjem efter noget..

Ja det er ikke muligt 

Det vil jeg gøre. Hva med lift osv tog i den med ? Det regnede jeg ikke med at gøre ?

Vi kender ikke kønnet - så jeg tager et sæt drenge tøj og et sæt pigetøj med (til hjemturen) 

Og så tænker jeg to sæt neutralt tøj som evt vil ku bruges VIS vi skal blive. 

En hue

Dyne + betræk.

Autostol

hygge sokker til mig

René trusser 

Rent tøj

Børste + elastik og spænder

Vandrejouarnal 

Lader til telefonen

Tandbørste 

To stofble er

Læbepomade

En rulle blødt toiletpapir (igen til vis det blir nødvendigt at blive)

Mangler der så mere ? Jeg pakker tasken idag 

Anmeld Citér

22. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Ja det er ikke muligt 

Det vil jeg gøre. Hva med lift osv tog i den med ? Det regnede jeg ikke med at gøre ?

Vi kender ikke kønnet - så jeg tager et sæt drenge tøj og et sæt pigetøj med (til hjemturen) 

En hue

Dyne + betræk.

Autostol

hygge sokker til mig

René trusser 

Rent tøj

Vandrejouarnal 

Lader til telefonen

Tandbørste 

To stofble er

Læbepomade

Nå ja, kom lige i tanke om, at vi ikke kunne få vores anden dreng i vores medbragte tøj, han var 1200g større end vores første (man kan ikke altid stole på vægtskønnet) så tøj i to størrelser

Anmeld Citér

22. november 2015

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Nå ja, kom lige i tanke om, at vi ikke kunne få vores anden dreng i vores medbragte tøj, han var 1200g større end vores første (man kan ikke altid stole på vægtskønnet) så tøj i to størrelser

Det er allerede planen. Men mine har ikke været ret store 3000 alle sammen. Amme hjernen har bare sat så meget ibd at jeg ikke ved hva jeg skal pakke ��

Anmeld Citér

22. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg skal føde inden for de nærmeste dage - ambulant

Hvad skal man have med og hvad er ikke nødvendig når man faks bare skal ind og vende ?

Vi havde: 

Bleer. 

Stofbleer. 

Sut. 

Tøj til baby til turen hjem.

Shampoo og balsam (det er altså rart med et bad inden turen går hjem). 

Hårbørste. 

Sutteflaske og mme (hvis man ved man skal amme). 

Tøj til sig selv til turen hjem. 

Babydyne. 

Autostol. 

Anmeld Citér

22. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg fødte i fredags, men havde pakket tasken i god tid, så jeg havde en del i den, vi ikke fik brugt, da vi endte med et lidt specielt forløb. 

Jeg skulle føde ambulant men pga. sønnens manglende tålmodighed, nåede vi ikke på hospitalet, før han kom, men vi blev kørt til tjek, da ambulancen kom, så vi brugte nok det samme som ved den ambulante fødsel: et sæt tøj til lillebror, et sæt tøj til mig, en hårbørste, "flyverdragt" til hjemturen, autostol og vandrejournal. Hvis ikke lillebror var kommet derhjemme, ville jeg også have pakket nogle snacks til far og jeg.

Anmeld Citér

22. november 2015

Nea85

Anonym skriver:

Ja det er ikke muligt 

En hue

Dyne + betræk.

Autostol

hygge sokker til mig

René trusser 

Rent tøj

Vandrejouarnal 

Lader til telefonen

Tandbørste 

To stofble er

Læbepomade

Jeg synes, listen ser rigtig fin ud. Vi havde ikke liften med og fik først brug for den derhjemme.

Vi brugte bare babytøjet på hospitalet og det samme med stofbleer (= mindre vasketøj med hjem). Men jeg kan sagtens forstå, hvis man gerne vil give baby sit eget tøj på
Vi brugte til gengæld vores egen babydyne, så hun fik en fornemmelse af vores duft hjemmefra.

Held og lykke med fødslen

Anmeld Citér

23. november 2015

Mo9ca

til baby:

Gerne to sæt tøj, sparkedragter er fortrinlige da klemmen omkring navlen godt kan gå hen og blive irriteret af bukselinninger, uldhue.

til dig:

Ammetop i onesize, de er billige og gode til man ved hvor stor ens barm bliver, når mælken løber til. Mine egne bryster voksede en hel skål. Et sæt komfortabelt tøj der er ammevenligt, trusser der sidder blødt, gerne et par ventetrusser og så toilet sager. 

Som nogen af de andre skriver, kan det blive nødvendigt med en overnatning. Min den yngste knirkede efter fødslen. Dvs. der var modstand i luftvejene, så han skulle have c-pap natten over. Det skulle ellers også have været en ambulant fødsel.

Held og lykke med den forestående fødsel.

Mvh. Moi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.