Eksperthjælp: Forskellige orgasmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. november 2015

Vivi Hollænder

Hej Vivi.

Nu er det sådan, at jeg i så en kvinde (på en video) få sprøjteorgasme. Hun vred og rystede i hele kroppen.

Min undren er om det er muligt kun at opleve at få små orgasmer ? Jeg når et klimaks flere gange i løbet af samleje med min kæreste og hvis jeg selv onanerer.
Men jeg synes ikke, at jeg får en ligeså stor reaktion. Og min krop kommer - altså sådan helt fysisk med væske. Og jeg føler lettelse og hvis jeg kommer flere gange i løbet af et samleje (6-8 gange), så bliver jeg også meget afslappet og lidt som hvid jeg har motioneret meget og er sådan flad

Er det jeg kan mærke en lille orgasme eller kun det at jeg kommer ? Jeg kan godt sitre i kroppen og nyder det rigtig meget. Men altså jeg har også selv rigtig meget indvirkning på det, da jeg også må sætte det i gang mentalt

jeg håber at du kan forstå denne lange kringlede besked

Vivis svar

Kære Undrende

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig. Orgasmer kan tage sig så forskelligt ud og være beskrevet så forskelligt, at man kan have svært ved at genkende sig selv.

Men det er ikke så mærkeligt endda, fordi orgasmer opleves forskelligt fra kvinde til kvinde. Selv hos den samme kvinde kan de være forskellige fra gang til gang, og de kan ændre sig i løbet af livet.

Det er de færreste, der oplever et bragende fyrværkeri hver gang og nogle oplever det aldrig. Orgasmer kan sagten være som det, du beskriver og der er ikke nogen af dem, der er mere rigtige orgasmer end andre. Dine orgasmer lyder som de er dejligt tilfredsstillende og det er det vigtigste.

Jeg vil gerne anbefale den nyeste bog af Maria Marcus : "Kom Du".

I den fortæller 15 kvinder om erfaringer med orgasmer.

De bedste hilsner

Vivi 

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. november 2015

modesty

Det virker som om at spørger tror at orgasme og "at komme" er to forskellige ting.

Hvilket får mig til at undre mig over om det hun oplever reelt set er en orgasme eller mere en form for "lyst-peak"?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.