Tro du/i det er farligt for babyen i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. september 2009

H+S Skjolgborg.

Af jeg i går tog en kold tyrker og stoppe med af ryge nu tænker jeg af den få jo samme tur nu.Er sgu bange for den kan død af det..
Måske også fordi han ikke er så livlig i dag som han ellers plejer..
Tænker om mini smøger måske var bedre af køre det ned og ned ind bang bang ingen smøger...

Er urolig må jeg nok sig for min lille søn..

Mvh Henriette 26+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

Junibæbs2013

Hejsa

Det var da en fantastisk god idé - altså at holde op med at ryge.

Jeg så engang et dokumentarprogram, hvor de målte en ufødt babys hjerterytme samtidig med at moren røg nogle cigaretter. Og fostret bliver ekstremt påvirket af rygningen, så din baby kan ganske givet også mærke dit rygestop. Men kun på den gode måde ved, at dens hjerterytme ikke falder og stiger så voldsomt hver gang du ryger.

Jeg håber virkelig, at du kan fortsætte planen!

Anmeld

20. september 2009

quity

Godt spørgsmål. Jeg vil staarte med at sige at jeg ikke har direkte viden om dette, så det er kun min holdning.
Jeg synes det er flot af dig at tage den beslutning.  Jeg tror ik at det er direkte farligt for barnet. Jeg ved jo ik hvor mange cigaretter du har været oppe på, men måske kan den få abstinenser ligesom hvis det havde været alkohol. Men er sikker på det kun er godt for barnet at du er holdt.
Er du lidt nervøs, så ring til jordemor og spørg.

Anmeld

20. september 2009

H+S Skjolgborg.

Trutten skriver:

Hejsa

Det var da en fantastisk god idé - altså at holde op med at ryge.

Jeg så engang et dokumentarprogram, hvor de målte en ufødt babys hjerterytme samtidig med at moren røg nogle cigaretter. Og fostret bliver ekstremt påvirket af rygningen, så din baby kan ganske givet også mærke dit rygestop. Men kun på den gode måde ved, at dens hjerterytme ikke falder og stiger så voldsomt hver gang du ryger.

Jeg håber virkelig, at du kan fortsætte planen!

Det er så en af de ting jeg ikke forstå for min læge og jdm siger hans hjertelyd lyder fint og på 142-143 somnom jeg var en ikke ryger ? er så er det så 150 nu her eller 140-135 ???...

Ja jeg prøver men det er mega hårdt har røget siden jeg var 16 + - hold op for 3 gang nu....... med min søn skulle det bare ha været der men sket ikke var ellers på kun max 8 pr dag og den dag jeg føde ham 2 stk....
øvøv.....

Men hvis jeg ikke kan håber jeg af jeg bare kan holde den på under de 8 som den gang..

Mvh Henriette

Anmeld

20. september 2009

4kløver

Henriette.S.J. skriver:

Af jeg i går tog en kold tyrker og stoppe med af ryge nu tænker jeg af den få jo samme tur nu.Er sgu bange for den kan død af det..
Måske også fordi han ikke er så livlig i dag som han ellers plejer..
Tænker om mini smøger måske var bedre af køre det ned og ned ind bang bang ingen smøger...

Er urolig må jeg nok sig for min lille søn..

Mvh Henriette 26+5

Hvor er det flot at du er stoppet  Jeg er som jeg selv vil sige en "stor" ryger men jeg er også holdt tog også en kold tyrker...  Og jeg håber at jeg kan holde den også når jeg har født, selv og at jeg savner dem  

Men bare rolig der sker ham ikke noget han får det bare godt..  Som min jm sagde at når man røg en smøg skulle vi tænke at den lille havde det som om at den skulle op på 15 sal..

JA det jeg ville sige var at du ikke er alene om hvor svært det er at stoppe.. Kender alt til det.. har selv en krise forøjebliket... 

Anmeld

20. september 2009

H+S Skjolgborg.

HÅRDTTTTTTTTTTT MEN JA JEG PRØVE......

Det er ikke ret sjovt....

Man skulle aldig være starte som ung...

Anmeld

20. september 2009

H+S Skjolgborg.

4kløver skriver:

Hvor er det flot at du er stoppet  Jeg er som jeg selv vil sige en "stor" ryger men jeg er også holdt tog også en kold tyrker...  Og jeg håber at jeg kan holde den også når jeg har født, selv og at jeg savner dem  

Men bare rolig der sker ham ikke noget han får det bare godt..  Som min jm sagde at når man røg en smøg skulle vi tænke at den lille havde det som om at den skulle op på 15 sal..

JA det jeg ville sige var at du ikke er alene om hvor svært det er at stoppe.. Kender alt til det.. har selv en krise forøjebliket... 

Hvornår tog du en kold tyrker????....

Xxx finger for dig ja og for mig selv også plan er nemlig er være 100 % røgfri når Tobbie/Tobbias kommer til verden....

Anmeld

20. september 2009

4kløver

Henriette.S.J. skriver:

Hvornår tog du en kold tyrker????....

Xxx finger for dig ja og for mig selv også plan er nemlig er være 100 % røgfri når Tobbie/Tobbias kommer til verden....

skulle også stoppe da jeg blev gravid
Men hold da op det er svært. Har tit dage hvor jeg kan rive hovdet af alle

Anmeld

20. september 2009

H+S Skjolgborg.

4kløver skriver:

skulle også stoppe da jeg blev gravid
Men hold da op det er svært. Har tit dage hvor jeg kan rive hovdet af alle

.Så ryger du slet ikke nu hva da er du på nu så eller timer???...
Sådan har jeg det også men er bange for min stress med angst kommer slemt i udbrud men snakkede med min læge  i sidste uge så heller ryge mini/lidt igen ind af gå helt ned og få piller eller få  en dep oveni som hun siger..

Men stadig prøver jeg.Men 8 er også bedre ind det andet.Jeg var på 30-35  før jeg blev gravid fik det hurtigt ned å max en pakke pr dag..så hvis jeg bare kan stoppe helt eller max en lile pakke(10) så syntes  det er stort......
Mvh Henriette

Anmeld

20. september 2009

Mumto3

Det med hjerterytmen, det er NÅR du ryger, altså imens. Så med mindre du sidder med en smøg i hånden hos lægen/jordemoderen, så kan de ikke høre forskel! Men det er mega hårdt for barnet når moderen ryger, og det er en af grundene til at rygerbørn ofte er mindre, fordi de simpelthen har brugt deres kærfter på at 'overleve' mors smøger istedet for at tage på og udvikle sig.

Jeg har selv en fætter der er født med svær hjertefejl, og man kan ikke sige det med sikkerhed, men lægerne har indikeret at det nok hænger sammen med at moren er storryger.

Super sejt gået af dig!!! -og husk så at forkæle dig selv på alle mulige andre måder!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.