Nytår som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.861 visninger
11 svar
12 synes godt om
17. november 2015

Sb94

Ja ville egentlig bare høre hvad i skal lave nytårsaften, jer der er gravide?

Jeg er selv gravid pt i uge 18 og min kæreste og jeg har snakket om hvad vi skal lave. Jeg har selvfølgelig udtrykt at jeg helst ville lave noget stille og roligt, og helst sammen med nogen der er forstående overfor at jeg er gravid. Derfor har vi snakket om enten at holde det bare mig og ham herhjemme i lejligheden, eller sammen med et andet vennepar, som vi begge er meget glade for. Problemet med det er dog at de gerne vil ind i cirkusbygningen og se wallmanns, men det føler min kæreste og jeg ikke rigtig vi har pengene til, nu når der kommer en lille ny til april. 

Så mit spørgsmål er egentlig bare hvad i andre gravide kvinder skal lave til nytår, som lidt inspiration herhjem til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

serinasmor

Sb94 skriver:

Jeg er selv gravid pt i uge 18 og min kæreste og jeg har snakket om hvad vi skal lave. Jeg har selvfølgelig udtrykt at jeg helst ville lave noget stille og roligt, og helst sammen med nogen der er forstående overfor at jeg er gravid. Derfor har vi snakket om enten at holde det bare mig og ham herhjemme i lejligheden, eller sammen med et andet vennepar, som vi begge er meget glade for. Problemet med det er dog at de gerne vil ind i cirkusbygningen og se wallmanns, men det føler min kæreste og jeg ikke rigtig vi har pengene til, nu når der kommer en lille ny til april. 

Så mit spørgsmål er egentlig bare hvad i andre gravide kvinder skal lave til nytår, som lidt inspiration herhjem til. 

Hmm ... Nytårsaften som gravid ... Jeg var højgravid og gået over termin ... Vi tog til nytårsfest som vi plejede ingen af os indtog alkohol (sjovt nok ) og vi tog hjem lidt over midnat hvor jeg ikke kunne holde ud at sidde op mere ... 

Jeg ville lave lige det jeg havde lyst til selvfølgelig uden alkohol ... Men derudover er der jo intet der hindrer dig i at gøre hvad du plejer

Anmeld Citér

17. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg holdt nytår med mine forældre og min onkel
Stille og roligt og afslappet. Jeg drak lidt æblecider (0,2% alkohol vurderede jeg var ok) når de andre fik champagne. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Chellie

Vi tager over til et vennepar og fester med dem  Jeg drikker selvfølgelig ikke, men ellers er der jo ikke meget, jeg ikke kan. Og de har fin forståelse for, hvis jeg bliver træt og tager en pause på sofaen, eller går tidligt i seng. Ingen ko på isen 

Anmeld Citér

18. november 2015

alenemor42

Vi hyggede hjemme .... orkede ikke noget som helst. Drak os en Irish coffe og nød faktisk at være hjemme.

Ingen af os er vilde med nytår alligevel 

Anmeld Citér

21. november 2015

hautecouture

Sb94 skriver:

Nu er jeg godt nok ikke gravid, men ved vores datter tog jeg den første test den 26. december.. Så vi endte med at holde nytår alene i lejligheden. Vi købte noget lækkert mad (noget god rødvin til manden) og snacks, pynt, hatte og champagne (sodavand med hyldeblomst til mig) - vi brugte hele dagen på, bare at være os. Vi gik en lang tur, gik herefter i køkkenet og herunder aften stadsede vi os begge ud, som skulle vi til stor nytårsfest. Da klokken slog 24 åbnede vi vinduerne, nød synet at fyrværkeriet fra gaden, min kæreste åbnede champagne og sodavanden og så skålede vi og ønskede hinanden godt nytår. Da fyrværkeriet havde lagt sig ryddede i ad bordet, smed de fine sko og smed os i sofaen med chips og slik og tændte for en film...

Det er snart 5 år siden og stadig den bedste og mest vidunderlige nytårsaften jeg nogensinde har haft 

Anmeld Citér

21. november 2015

Fremad

Sidste år var jeg meget gravid til nytår... Vi holdet det hjemme bare mig og kæresten.... Det vat så skønt....og så gik vi en tur da vi havde spist....

Go mad, masser af nærhed og ro.... 

Anmeld Citér

21. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tænker at gøre som jeg plejer - minus alkohol  Enten holder vi fest for en flok venner, eller også smutter vi nok en tur på ferie ... I hvert fald skal det sidste børnefrie nytår nydes i fulde drag!

Anmeld Citér

21. november 2015

Benjamins'mor

Sb94 skriver:

Jeg var højgravid, 3 dage over termin. 

Vi holdte nytår hos svigerne, lidt ligesom en alm nytårsaften hos mine egne forældre. 

Anmeld Citér

21. november 2015

frkfynbo

Jeg holde sidste år nytår med to veninder - bare os tre - og vi blev ordentligt fulde og havde en fest til den lyse morgen.
Før jeg fandt ud af at jeg var gravid spurgte de om vi skulle gentage succesen igen i år, og jeg sagde selvfølgelig ja.

FAKTISK så har jeg allermest lyst til at tage hjem til mine forældre hvor der kommer lidt familie og bare have en stille aften med hygge og god mad..

MEN nu kommer mine to veninder altså herop til nytår. Jeg har fortalt den ene om graviditeten (er 5 + 2), og hun blev bare glad og begyndte at planlægge "børnedrinks" mv. til mig - virkelig sødt.

Jeg føler bare at jeg lidt 'bremser' deres fest ved at ikke kunne feste som vi gjorde sidste år - så nu er lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre?

De vil (begge går jeg ud fra) jo stadig gerne holde nytår med mig, selvom jeg er gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.