Hvor langt er jeg henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
15 svar
3 synes godt om
17. november 2015

LenaChristina

Hej ��

Jeg har lige testet positiv og er super glad! Første gang jeg har fået to streger på en graviditetstest - super skøn følelse! 

Men jeg er, som grøn i det her "fag", lidt i tvivl om hvor langt jeg er henne. Jeg skulle have haft menstruation sidste søndag (8. November). Regner man frem fra ægløsningstidspunktet eller hvordan? Håber en venlig sjæl kan hjælpe! ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

frkfynbo

Christina23 skriver:

Hej ��

Jeg har lige testet positiv og er super glad! Første gang jeg har fået to streger på en graviditetstest - super skøn følelse! 

Men jeg er, som grøn i det her "fag", lidt i tvivl om hvor langt jeg er henne. Jeg skulle have haft menstruation sidste søndag (8. November). Regner man frem fra ægløsningstidspunktet eller hvordan? Håber en venlig sjæl kan hjælpe! ��

Hej Christina,

TILLYKKE! Der er rigtig mange terminsberegnere på nettet. Prøv dem!

Jeg havde første dag i min sidste menstruation 15.10.15 og jeg er nu gået to-tre dage over tid (Skulle have haft om aftenen 15.11 eller den 16.11). Testede positiv både 17.11 og i dag, 18.11.

Jeg er også ret grøn i det, og tør næsten ikke tro på det før jeg har snakket med lægen!

I følge diverse beregnere på nettet er jeg 4+1 (dvs. undfangelse 3/11 og ca termin slut juli 2016).

Hvis du ved hvornår din FØRSTE dag i din sidste menstuation var, og hvor lang din cyklus er, så kan du regne det ud på nettet

Måske vi kan følges lidt ad?

Knus

Anmeld Citér

18. november 2015

frkfynbo

frkfynbo skriver:

Hej Christina,

Jeg havde første dag i min sidste menstruation 15.10.15 og jeg er nu gået to-tre dage over tid (Skulle have haft om aftenen 15.11 eller den 16.11). Testede positiv både 17.11 og i dag, 18.11.

Jeg er også ret grøn i det, og tør næsten ikke tro på det før jeg har snakket med lægen!

I følge diverse beregnere på nettet er jeg 4+1 (dvs. undfangelse 3/11 og ca termin slut juli 2016).

Hvis du ved hvornår din FØRSTE dag i din sidste menstuation var, og hvor lang din cyklus er, så kan du regne det ud på nettet

Knus

Alt afhængig af hvor lang din cyklus er, så er du nok mellem 5 og 6 uger henne

Anmeld Citér

18. november 2015

LenaChristina

frkfynbo skriver:

Hej Christina,

Knus

Hej 

stort tillykke med din graviditet. 

Jeg har været ved lægen i dag og der var testen også positiv

mit problem er, at min mens ikke nåede at blive stabil, så jeg ved ikke hvornår jeg havde ægl. 

Anmeld Citér

19. november 2015

frkfynbo

Christina23 skriver:

Hej 

stort tillykke med din graviditet. 

Jeg har været ved lægen i dag og der var testen også positiv

mit problem er, at min mens ikke nåede at blive stabil, så jeg ved ikke hvornår jeg havde ægl. 

Ih hvor fantastisk Tillykke!!
Jeg skal til lægen i morgen og have det bekræftet, men efter at have testet positiv på 5 teste (over tre dage) og at streg nummer to bliver hurtigere og hurtigere tydelig, så tror jeg vidst også den er god nok her.

Det er for vildt

Nej okay, men tænker at hvis din sidste mens var 8/11, så er det vel ikke meget af vejen at du er i 5+ et eller andet!

Anmeld Citér

19. november 2015

LenaChristina

frkfynbo skriver:

Ih hvor fantastisk Tillykke!!
Jeg skal til lægen i morgen og have det bekræftet, men efter at have testet positiv på 5 teste (over tre dage) og at streg nummer to bliver hurtigere og hurtigere tydelig, så tror jeg vidst også den er god nok her.

Det er for vildt

Nej okay, men tænker at hvis din sidste mens var 8/11, så er det vel ikke meget af vejen at du er i 5+ et eller andet!

Hvor spændende. Men mon ikke lægen mener det samme som dine fem tests.

min sidste mens var d. 11/10, skulle have haft den omkring d, 8/11 men den kom jo heldigvis ikke.

jeg er blevet enig med lægen om, at jeg er 5+4 i dag, så har bestilt tid til første graviditetsundersøgelse. Hvor er det altså spændende det her. Glæder mig til at fortælle venner og familie det 

Anmeld Citér

23. november 2015

MorFor1gang

Hej med jer :-) 

tillykke til jer begge  

jeg er 6+0 idag, og har været ved lægen med urinprøve. Jeg venter på jordmoder undersøgelse i næste uge! Det er vildt spændende! Skriv endelig hvis i oplever noget nyt - det her er også første gang for mig :-) 

jeg har regnet ud at termin er omkring den 18 juli for mig

Anmeld Citér

23. november 2015

frkfynbo

MorFor1gang skriver:

tillykke til jer begge  

jeg er 6+0 idag, og har været ved lægen med urinprøve. Jeg venter på jordmoder undersøgelse i næste uge! Det er vildt spændende! Skriv endelig hvis i oplever noget nyt - det her er også første gang for mig :-) 

Ih, hvor spændende! Tillykke til dig også!
Og lige over!

Vi har bestilt en tidlig scanning til når vi er 8+0, så faren også kan forstå det Er mega utålmodig!

Anmeld Citér

23. november 2015

LenaChristina

MorFor1gang skriver:

tillykke til jer begge  

Stort tillykke til dig også! Det kunne være spændende at følge hinanden når det er første gang for os  jeg er vidst 6+1, så vi ligger meget tæt .. Vi vil også have bestilt en scanning efter vores første graviditetsundersøgelse. Det bliver spændende 

Anmeld Citér

25. november 2015

M-Århus

Kære alle 

STORT TILLYKKE TIL OS ALLE! 

Jeg melder mig lige ind i samtalen - jeg er ligeså gravid for første gang, er i dag 6+4 og har netop lige været ved sygeplejersken for at få målt blodtryk, taget blodprøve osv. 

Det er SÅ spændende det hele, og jeg har virkelig svært ved at koncentrere mig om studiet 

Hvordan har I det? Er I begyndt at kunne mærke noget? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.