Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

alenemor42

Nu kan man sagtens være enlig forsørger og have en kæreste så længe der ikke bidrager til husholdningen eller man har et samlivslignende forhold. Men der modtages ikke forsørger tillæg til enlige så det er jo fint.

I praksis skal han så stadigvæk betale børnebidrag selvom i er sammen 5 dage om ugen, hvis han ikke bidrager på anden måde.

Statsforvaltningen kan sagtens fastsætte bidrag selvom i er kærester. ... der står Ingen steder at man skal være gået fra hinanden for at det kan fastsættes. Man har som sagt forsørger pligt. 

Men går du i statsforvaltningen og søger om fastsættelse af bidrag og han bliver sur, tror du så ikke at jeres forhold ryger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

SandraXOXO

Hvis du hiver din kæreste i retten for at tvinge ham til at give dig penge, mon så ikke jeres forhold ryger ?  Hvis min kæreste hev mig i retten ville jeg sgu slå op med det samme. Men altså, har han ikke lidt ret i at børneydelsen indtil videre dækker alt til baby? Så dyrt er en baby jo ikke i mad og tøj. Så han skal vel teknisk set ikke rigtig betale noget endnu. (Når barnet starter i inst kan i jo bare betale halvdelen hver) 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anpau

Helt ærligt, er det ikke bare noget med at sige til ham: du kammerat! vi har et barn sammen, vi bor sammen (det gør man altså, selvom det kun er 5/7 dage) og vi prøver at få den her familie til at forblive en familie. Så JA - selvfølgelig skal du også være med til at forsøge dit barn.

Lad os sige barnet koster 3000 kr i mdr. Du får 1000 kr i børne/ungebidrag ind på din konto. De 1000 kr. går til barnet. Så er der 2000 kr tilbage, som i LIGELIGT (så vidt muligt, de fleste familier/samlevende er forhåbentligt lidt large her) fordeles mellem jer. 1000 kr. som du betaler og 1000 kr. som han betaler.

Det her lyder måske lidt hårdt. Men hvad vil du helt ærligt med en mand/far til dit barn, som overhovedet ikke er (økonomisk) interesseret i barnet og dig? Hvad når barnet skal starte i institution? Det er ikke billigt. Skal du betale det selv? Hvad når barnet skal konfirmeret? Er det også dig alene der står for den regning?

Hvis man vælger at få et barn sammen, så vælger man også at deles om det. Både det sure og det søde. Og DET synes jeg godt du kan fortælle din kæreste. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anpau

Vil lige nævne, at han selvfølgelig også skal bidrage med madpenge de 5/7 dage han bor ved dig. Det er da kun fair. Og vil han ikke det, så må han jo have madpakke med!

Anmeld Citér

12. november 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Du mener vi har vanskeligheder i forholdet fordi vi har valgt ikke at bo sammen eller hvad?

lidt tarvelig udtale når du ikk kender os eller grunden til det er sådan. 

Ok men så er det jo ingen problem - ville bare minde dig om det så du ikke stod med en institutionseegning på 3000 hver mdr. Og staten ikke ville give tilskud fordi din kæreste bor 5 dage hos dig  

Anmeld Citér

12. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Du mener vi har vanskeligheder i forholdet fordi vi har valgt ikke at bo sammen eller hvad?

lidt tarvelig udtale når du ikk kender os eller grunden til det er sådan. 

For det første synes jeg I bor sammen. 

For det andet grundet jeres måde at tackle hele den her situation på, din kærestes umodenhed osv. Det lyder til I ikke har ens eller helt klare billede af hvad det indebærer at man er blevet en familie. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym skriver:

Det er da kun alle de andre tilskud der er tale om. Dem som jeg ikke søger. 

Så hvis vi går fra hinanden og jeg fik en ny kæreste. Så skal der ikk betales bidrag mere for så jeg ikk enlig. 

Din nye kæreste er jo ikke far til dit barn og ville derfor ikke skulle betale FADERbidrag. Men ja, hvis du sås med en ny kæreste 5 dage om ugen, så vil du ikke blive betragtet som enlig forsørger. 

Anmeld Citér

12. november 2015

sne190810

Anpau skriver:

Helt ærligt, er det ikke bare noget med at sige til ham: du kammerat! vi har et barn sammen, vi bor sammen (det gør man altså, selvom det kun er 5/7 dage) og vi prøver at få den her familie til at forblive en familie. Så JA - selvfølgelig skal du også være med til at forsøge dit barn.

Lad os sige barnet koster 3000 kr i mdr. Du får 1000 kr i børne/ungebidrag ind på din konto. De 1000 kr. går til barnet. Så er der 2000 kr tilbage, som i LIGELIGT (så vidt muligt, de fleste familier/samlevende er forhåbentligt lidt large her) fordeles mellem jer. 1000 kr. som du betaler og 1000 kr. som han betaler.

Det her lyder måske lidt hårdt. Men hvad vil du helt ærligt med en mand/far til dit barn, som overhovedet ikke er (økonomisk) interesseret i barnet og dig? Hvad når barnet skal starte i institution? Det er ikke billigt. Skal du betale det selv? Hvad når barnet skal konfirmeret? Er det også dig alene der står for den regning?

Hvis man vælger at få et barn sammen, så vælger man også at deles om det. Både det sure og det søde. Og DET synes jeg godt du kan fortælle din kæreste. 

Bare nysgerrig, men hvordan kan et barn komme helt op og koste 3000 kr om måneden, hvis der ikke er institution indover? :-o 

Anmeld Citér

12. november 2015

alenemor42 skriver:

Nu kan man sagtens være enlig forsørger og have en kæreste så længe der ikke bidrager til husholdningen eller man har et samlivslignende forhold. Men der modtages ikke forsørger tillæg til enlige så det er jo fint.

I praksis skal han så stadigvæk betale børnebidrag selvom i er sammen 5 dage om ugen, hvis han ikke bidrager på anden måde.

Statsforvaltningen kan sagtens fastsætte bidrag selvom i er kærester. ... der står Ingen steder at man skal være gået fra hinanden for at det kan fastsættes. Man har som sagt forsørger pligt. 

Men går du i statsforvaltningen og søger om fastsættelse af bidrag og han bliver sur, tror du så ikke at jeres forhold ryger?

Men der står vel at man ikke må bo sammen - og er ret sikker på at 5 dage om ugen bliver betragter som at bo sammen. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anpau

sne190810 skriver:

Bare nysgerrig, men hvordan kan et barn komme helt op og koste 3000 kr om måneden, hvis der ikke er institution indover? :-o 

De håber jeg bestemt heller ikke det kan Det var bare lige nemt for mig at regne med 3000, når nu børne/ungeydelse er på ca. 1000 kr Så var 1000 kr. tilbage fra hver der skulle betales.

Hvis barnet "koster" 1500 i måneden, ville de så være de 1000 kr børne/ungeydelse og 250 ekstra fra hver part

Håber det giver mening

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.