Ingen hjælp fra bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Hvorfor sige nej til andre tilbud, hvis I hellere vil det?  I vægter selv jeres fritid ligesom svigerforældrene. 

Det skulle gerne være lysten, der driver værket.

"Problemet" er at det er lysten der driver værket for os. Vi kan godt lide at være sammen med dem og vil altid gerne give en hånd med, hos folk der har brug for det. Det gælder for alle vi kender.

Så som en anden skriver, så handler det "bare" om at vi er skuffede over deres manglende lyst til at hjælpe os, når vi har brug for det.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ikke for at være hård, men nej det synes jeg faktisk ikke er okay at sige. Det er okay at sige: det passer os ikke du henter vores børn den dag, men det er ikke okay at sige: vi vil meget gerne du ikke har en fast dag, for vi vil hellere kunne "bruge " dig når det passer os.

jeg tænker at andre mennesker gerne vil være sammen med vores børn er skønt, men så længe vi ikke betaler dem og er deres arbejdsgiver så har vi ingen ret til at vælge hvordan, hvornår, hvorlænge osv. Kun i forhold til at sige; nej tak, den dag passer ikke os.

for os (og vi har kun mormor), der handler hendes samvær med vors børn om at hun gerne vil være sammen med dem, at hun får en god tid sammen med dem og ikke om at vi skal have dem passet - hvis det kan passes sammen er det jo skønt for os, men har vi reelt brug for pasning så må vi betale os fra det. Hun har så heldigvis samme forståelse i forhold til os, hun kan spørge om vi kan hjælpe, men passer det ikke ind eller er det akut eller... Så må hun betale sig fra det. Vi er sammen af lyst.

og med hensyn til at fristes til at bruge mere tid med andre, jeg bruger tid på min mor fordi jeg nyder at bruge tid sammen med hende, så nej om hun så aldrig tilbød sin hjælp, aldrig kunne passe i en snæver vending, så ville jeg da ikke have mindre lyst til at være sammen med hende. Da vi fik den første arbejdede hun, og der var der ikke den samme hjælp, hun var væk hved dag, skulle se sine venner, sine interesser, skulle lade op og klare hverdagen og og og og, men jeg havde da lige meget lyst til at være sammen med hende, hjælpe når vi kunne osv. Det er ikke af pligt vi ser hende.

ja det ville være fedt med bedster der gad hjælpe, der kunne komme når vi manglede, kunne hjælpe med det praktiske. Men endnu mere fedt er det med bedster som har lyst til børnebørnene, måske kun på tidspunkter hvor det ikke er hjælp, men hvor de får tid alene og får opbygget er forhold. Jeg synes det må være fantastisk med en farmor der ville hente fast hver 14. Dag eller hver uge, og så kunne I måske komme lidt senere hjem og fx få ordnet indkøb til hele ugen eller....

Jeg forstår godt hvad du mener og det er også de tanker vi selv har haft og derfor jeg stiller spørgsmålet herinde.

Jeg vil gøre rigtig meget for at mine børn har en god relation til deres bedsteforældre og jeg vil vove at påstå at det har de bestemt også. De elsker hinanden og elsker at bruge tid sammen. Hvilket vi selvfølgelig støtter op om, uanset vores sure miner over den manglende hjælp.

Men der hvor det er svært for mig er, at jeg simpelthen ikke kan forstå hvorfor de ikke har lyst til at hjælpe os af og til. Det er ikke så tit vi spørger og vi forsøger altid at få hverdagskabalen op selv. Fx. har vi en bil, som vi kunne have taget til lufthavnen, men den var på værksted pga. en totalskade (af anden bil) og vi havde derfor brug for et lift hjem. Jeg ville jo selv springe til for at hjælpe mine nære og kære i en sådan situation.

Men en anden spørger om vi har en god relation og kan tale med hinanden og det har vi. Vi har faktisk en rigtig god relation og det er det der gør det svært at forstå, synes jeg. 

Anmeld Citér

8. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk at det er en grin tanke at du mener at de ikke gør det som i/du gerne vil have...

Det er jeres liv, jeres børn og jeres valg... Det skal i da ikke brokke jer over at andre ikke gider være en del af i form af at skal springe når i ønsker det... 

Jeg synes du skulle være taknemmelig for at de bruger deres tid på det de allerede før de jer....for i har intet krav på...lige meget hvad titel de har end har eller får.... 

Jeg håber du kan se på mine andre svar, at det ikke er et krav jeg har. At vi har fået børn for selv at passe dem osv. Vi får dem faktisk sjældent passet og løser ofte tingene selv, men det ændrer ikke på at det kunne være rart med lidt hjælp tilbage fra folk man selv gerne vil hjælpe. Hvad enten det er bedsteforældre eller andre.

Anmeld Citér

8. november 2015

female

Jeg har stor forståelse for, at det kan være svært for småbørnsfamilier at få hverdagen til at hænge sammen. Når det er sagt, så er det jo bedsteforældrenes privilegium at sige fra og til efter forgodtbefindende. Hvis I har problemer med at få løst hverdagens udfordringer, kunne I evt overveje en barnepige. 

Jeg synes, at du skal se på det som en dejlig gestus, at bedstemor har en fast dag hver anden uge, hvor hun henter - i stedet for at fokusere på den manglende fleksibilitet. Det lyder til, at bedsteforældrene gerne vil have tingene i faste rammer, og det bliver du nødt til at respektere.

Langt de fleste bedsteforældre er jo fortsat på arbejdsmarkedet, og jeg tror derfor ikke, at det er usædvanligt, at mange selv må finde løsninger på børnepasning. Personligt er vi så privilegerede, at vi har fire hold bedsteforældre. Vores hjælp fra dem er meget forskelligartet, og det synes jeg er helt okay. Vi har et hold, som aldrig har passet, hentet eller lignende. Et andet hold der har passet en eller to gange. Det tredje hold vil gerne hjælpe til pasning, hvis vi skal noget. Her har vi typisk aftalt pasningen ugevis forud. Sidste hold er behjælpelig med at passe i akutte situationer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.