Vil holde i hånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.768 visninger
11 svar
4 synes godt om
6. november 2015

Anna2706

Min søn på 2 har siden han var helt lille, nulret vores fingre og holdt i hånden, hver gang han skulle sove eller falde til ro. 

Nu når han er 2, vil jeg gerne vænne ham af med det, så jeg bare kan lægge ham i seng og så er det dét. Jeg bruger ofte 1 time på at få ham til at sove, fordi han (tror jeg) skal nulre mine fingre osv.. 

Hvad gør jeg? Jeg har for sjov prøvet at lægge ham, sige godnat og så gå ud af værelset, men straks begynder han at græde og vi starter forfra... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2015

CutieKiwi

Anna2706 skriver:

Min søn på 2 har siden han var helt lille, nulret vores fingre og holdt i hånden, hver gang han skulle sove eller falde til ro. 

Nu når han er 2, vil jeg gerne vænne ham af med det, så jeg bare kan lægge ham i seng og så er det dét. Jeg bruger ofte 1 time på at få ham til at sove, fordi han (tror jeg) skal nulre mine fingre osv.. 

Hvad gør jeg? Jeg har for sjov prøvet at lægge ham, sige godnat og så gå ud af værelset, men straks begynder han at græde og vi starter forfra... 

Kunne der være noget andet han kan nulre i stedet, som fx en bamse eller en stofble? 

Anmeld Citér

6. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anna2706 skriver:

det gjorde min søn også.

jeg startede med at han fik sin bamse og så så jeg ved siden af ham uden at holde i hånden. Da han var tryg ved det begyndte jeg at rykke mig længere væk fra hans seng, så jeg tilsidst sad ved døren og senere kunne gå ud.

Anmeld Citér

6. november 2015

Anna2706

CutieKiwi skriver:

Kunne der være noget andet han kan nulre i stedet, som fx en bamse eller en stofble? 

Det vil han ikke, det er for det meste kun min hånd som dur.. ☺ Måske er det en dårlig vane jeg har givet ham fra da han var lille 

Anmeld Citér

6. november 2015

Anna2706

hannetheis skriver:

det gjorde min søn også.

jeg startede med at han fik sin bamse og så så jeg ved siden af ham uden at holde i hånden. Da han var tryg ved det begyndte jeg at rykke mig længere væk fra hans seng, så jeg tilsidst sad ved døren og senere kunne gå ud.

Det er da rart at hører, at det kan lykkes ☺ Jeg må finde en bamse eller lignende, som kan tage over 

Anmeld Citér

6. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anna2706 skriver:

Min datters far har fra hun var helt lille trøstet hende, og fået hende til at sove ved at holde hende i hånden. 
Jeg påbegyndte projekt "Fald i søvn uden hjæp" da hun var 4 mdr, og erstattede fingrene med sutter. Altså så hun ligger og nulre sutter i stedet for mine fingre

Så i lang tid skulle hun have MINDST tre sutter for at kunne falde i søvn. En i hver hånd og en i munden +en nusseklud ved ansigtet. 

Nu er hun 16 mdr og vil stadig gerne nulre i hvert fald en sut mens hun falder i søvn, samtidig med nussekluden og en bamse 

Måske din søn kunne finde tryghed i en ekstra sut eller to? Eller en bamse/nusseklud?

Anmeld Citér

7. november 2015

Anna2706

MummiT skriver:

Min datters far har fra hun var helt lille trøstet hende, og fået hende til at sove ved at holde hende i hånden. 
Jeg påbegyndte projekt "Fald i søvn uden hjæp" da hun var 4 mdr, og erstattede fingrene med sutter. Altså så hun ligger og nulre sutter i stedet for mine fingre

Så i lang tid skulle hun have MINDST tre sutter for at kunne falde i søvn. En i hver hånd og en i munden +en nusseklud ved ansigtet. 

Nu er hun 16 mdr og vil stadig gerne nulre i hvert fald en sut mens hun falder i søvn, samtidig med nussekluden og en bamse 

Måske din søn kunne finde tryghed i en ekstra sut eller to? Eller en bamse/nusseklud?

Ja det håber jeg han kan ☺ Det med sutterne må jeg lige prøve, ellers kan en bamse eller klud vel gøre det ;-) 

Anmeld Citér

7. november 2015

AJ14

Anna2706 skriver:

Står i akkurat samme situation. Har desværre prøvet med både bamser,diverse klude,puder og legetøj. Men uden held. Men vil lige prøve med de sutter som der er en der nævner.

Anmeld Citér

7. november 2015

Anna2706

AJ14 skriver:

Står i akkurat samme situation. Har desværre prøvet med både bamser,diverse klude,puder og legetøj. Men uden held. Men vil lige prøve med de sutter som der er en der nævner.

Åh, det er altså bare træls. Man bruger hurtigt så meget tid på at få barnet til at falde i søvn. 

Dét med sutterne prøver jeg også, håber du får succes ;-) 

Anmeld Citér

8. november 2015

AJ14

Anna2706 skriver:

Åh, det er altså bare træls. Man bruger hurtigt så meget tid på at få barnet til at falde i søvn. 

Dét med sutterne prøver jeg også, håber du får succes ;-) 

Det er jo lige det. ☺havde selv overvejet at skrive et lignende indlæg. Men rart at høre at man i det mindste ikke er den eneste med det problem ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.