Eksperthjælp: Lysten forsvandt, da jeg blev gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. november 2015

Vivi Hollænder

Før jeg blev gravid havde min mand og jeg et fantastisk sexliv. Jeg havde en stor lyst og havde nemt ved at få orgasme. Efter jeg er blevet gravid er min lyst til sex og berøring dalet enormt meget. Min mand tager ikke initiativ til sex, nok fordi han kan mærke at min lyst ikke er til stede. Jeg har prøvet at fortælle ham, det vil være rart at han i det mindste prøver og at jeg ikke vil afvise ham. Det er svært for os begge i hver vores båd. Jeg er naturligvis bekymret for, hvordan vores fremtidige sexliv ser ud, når vi lige om lidt bliver forældre. Jeg oplever ikke at lysten skyldes bekymringer om barnet, det er bare som om alle mine seksuelle tråde er kappet... What to do?

Vivis svar

Kære Myl

Din reaktion er ikke spor usædvanlig i forbindelse med graviditet.

Men det er vigtigt,  at I holder intimiteten ved lige. Både nu og efter fødslen, hvor I også vil opleve træthed og manglende energi til de store udfoldelser i sengen.

Det er en god ide, at planlægge kærestetid på forhånd, så slipper I for at tænke på, hvem der skal tage initiativet. Sæt nogle små krydser i kalenderen.

Aftal, at fokus ikke skal være sex og udløsning, men intimitet og kropskontakt. Kys, kærtegn og kærlig berøring af hele kroppen vil give jer den samme følelse af nærhed og samhørighed som samleje.

Start med at ligge tæt og se hinanden dybt i øjnene, kys hinanden og forsæt derfra. Lad være med at tale en hel masse undervejs – nyd hinandens kroppe og lad jer flyde med.

Hvis I begge 2 får lyst til samleje undervejs – men husk det skal være jer begge – så er det, det I gør.

Bare I husker, at det ikke skal være det, der er det primære formål med samværet.

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.