hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
7 svar
7 synes godt om
5. november 2015

Anonym trådstarter

hvad er det man er så bange for? 

Hvorfor er det at man er så bange for at hoppe ud i det, der hedder et barn mere?

Hvorfor fylder økonomien ALT, (en arbejder + en arbejdesløs) 

hvornår vil det rette tidspunkt være der? (vi bor hver for sig, fordi vi ikke kan se om vi vil ha råd til at bo sammen)

hvad skal man gå efter/tænke på?

tiden går og går, og vi er låst fast, vi ønsker brændene et barn, men er bange for at springe ud i det, pga ER DER PENGE NOK. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min personlige mening er, at hvis man flytter fra hinanden for at modtage en masse enlige tilskud, for at få økonomien til at løbe rundt, så bør man vente med at sætte flere børn i verden. 

Det må være rigtig hårdt at økonomien fylder så meget, det må det virkelig. Men så vent dog med endnu et barn, så I ikke drukner.

koncentrer jer om at få styr på jeres nuværende situation og få ro på, og flyt sammen, inden I bringer flere børn til verden. Også for barnets skyld.

Anmeld Citér

5. november 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Min personlige mening er, at hvis man flytter fra hinanden for at modtage en masse enlige tilskud, for at få økonomien til at løbe rundt, så bør man vente med at sætte flere børn i verden. 

Det må være rigtig hårdt at økonomien fylder så meget, det må det virkelig. Men så vent dog med endnu et barn, så I ikke drukner.

koncentrer jer om at få styr på jeres nuværende situation og få ro på, og flyt sammen, inden I bringer flere børn til verden. Også for barnets skyld.

vi har aldrig boet sammen og ingen fælles barn  

vil da så sandelig da ikke bo hver for sig for at få enlig tilskud, går da udfra at man ikke er enlig hvis man får et barn sammen som kærester og stadig er kærester? 

Anmeld Citér

5. november 2015

Fremad

Anonym skriver:

vi har aldrig boet sammen og ingen fælles barn  

vil da så sandelig da ikke bo hver for sig for at få enlig tilskud, går da udfra at man ikke er enlig hvis man får et barn sammen som kærester og stadig er kærester? 

Jeg tror som jeg selv at andre, pr automatik går ud fra barnet er fælles da du skriver et barn mere.. og ikke at få et barn sammen...

Anmeld Citér

5. november 2015

loop

Anonym skriver:

hvad er det man er så bange for? 

Hvorfor er det at man er så bange for at hoppe ud i det, der hedder et barn mere?

Hvorfor fylder økonomien ALT, (en arbejder + en arbejdesløs) 

hvornår vil det rette tidspunkt være der? (vi bor hver for sig, fordi vi ikke kan se om vi vil ha råd til at bo sammen)

hvad skal man gå efter/tænke på?

tiden går og går, og vi er låst fast, vi ønsker brændene et barn, men er bange for at springe ud i det, pga ER DER PENGE NOK. 

Hvad mener du med at "i ikke kan se om i har råd til at bo sammen"? I kan da lægge et budget.

Vær også opmærksom på, hvis du modtager enligydelser nu. Alene det, at i påtænker at flytte sammen/få et barn sammen, det er nok til at du ikke er berettiget til ydelserne, og du risikerer en tilbagebetaling, når/hvis kommunen/udbetaling dk finder ud af det. 

Der er mange regler for hvornår man er reelt enlig. Hvis i eks har haft et forhold i lang tid(og det må vi gå ud fra, siden i snakker om fælles barn, så bliver du heller ikke betragtet som enlig.

Jeg er ikke enig i reglerne, så det er ikke for at lege "politi", at jeg fortæller det. Men jeg har prøvet at blive anmeldt, selvom jeg ingen kæreste havde, og det er ubehageligt.

Jeg ville ikke få et barn mere, hvis ikke begge forældre havde fast arbejde.

Anmeld Citér

5. november 2015

Abracadabra

I skal begge være i arbejde, I skal bo sammen. Det er da et minimum. Hvordan kan du være i tvivl? 

Anmeld Citér

5. november 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Hvad mener du med at "i ikke kan se om i har råd til at bo sammen"? I kan da lægge et budget.

Vær også opmærksom på, hvis du modtager enligydelser nu. Alene det, at i påtænker at flytte sammen/få et barn sammen, det er nok til at du ikke er berettiget til ydelserne, og du risikerer en tilbagebetaling, når/hvis kommunen/udbetaling dk finder ud af det. 

Der er mange regler for hvornår man er reelt enlig. Hvis i eks har haft et forhold i lang tid(og det må vi gå ud fra, siden i snakker om fælles barn, så bliver du heller ikke betragtet som enlig.

Jeg er ikke enig i reglerne, så det er ikke for at lege "politi", at jeg fortæller det. Men jeg har prøvet at blive anmeldt, selvom jeg ingen kæreste havde, og det er ubehageligt.

Jeg ville ikke få et barn mere, hvis ikke begge forældre havde fast arbejde.

Okey. 

Men folk kan bare anmelde, vi holder os inde for reglerne og så længe vi gør det, ja så synes jeg faktisk ikk vi gør noget forkert. 

Vi r weekend kærester, og det tror jeg ikke r unormalt .

Anmeld Citér

5. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville som min. Bo sammen før jeg ville få et barn. Så hvad med at få kigget på det? Med mindre I har

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.