Baby og dyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Min søns navn

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.963 visninger
11 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2015

Avangelion

Hej med jer.

jeg har lidt et dilemma som jeg håber i kan hjælpe mig med.

jeg har en søn på 3 md og ønsker at give ham en kat (jeg ved godt at han er for lille til detblige nu, og det nok mest er for min egen skyld) men katte har altid været en del af mit mit hjem siden jeg var helt lille og vil gerne give min søn det samme.

men familien bliver ved med at sige "gør det ikke" "vent lidt endnu" "tænk på allergier" osv. Osv. 

Jeg er enlig mor og mit hjem kan godt blive lidt ensomt når det kun er os to, så det ville være skønt med lidt selskab, ikke at jeg ikke har selskab af min søn men det er ikke rigtig det samme.

Så mit spørsmål er så: ville i vente og følge familiens råd eller gøre som i selv ville? Jeg vil jo det bedste for mit barn men er samtidig ivrig for at udvide familien. 

Håber i kan hjælpe.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2015

Troldemommi

Avangelion skriver:

Hej med jer.

jeg har en søn på 3 md og ønsker at give ham en kat (jeg ved godt at han er for lille til detblige nu, og det nok mest er for min egen skyld) men katte har altid været en del af mit mit hjem siden jeg var helt lille og vil gerne give min søn det samme.

men familien bliver ved med at sige "gør det ikke" "vent lidt endnu" "tænk på allergier" osv. Osv. 

Jeg er enlig mor og mit hjem kan godt blive lidt ensomt når det kun er os to, så det ville være skønt med lidt selskab, ikke at jeg ikke har selskab af min søn men det er ikke rigtig det samme.

Så mit spørsmål er så: ville i vente og følge familiens råd eller gøre som i selv ville? Jeg vil jo det bedste for mit barn men er samtidig ivrig for at udvide familien. 

Håber i kan hjælpe.

Vi havde vores kat før vi fik vores børn og vi har aldrig haft problemer med det, jeg tror det er super sundt for børn at vokse op med kæledyr, vores kat kunne dog godt finde på at hoppe op og sove i barnevognen, den er jo varm og dufter godt, men så tager man den jo bare ned igen  og nu er vores børn 2 og 4 år og elsker at nusse med perlemissen 

så anskaf dig bare en kat 

Anmeld Citér

4. november 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg tror ikke, at afstemningen og teksten hører sammen.

Men når det nu er sagt ville jeg helt sikkert gøre, hvad jeg selv synes og få en kat. Vi har kat og 2 børn, og det har aldrig været noget problem.

Det er også hyggeligt, at komme hjem til "nogen" - også en kat

Anmeld Citér

4. november 2015

Junipige15

Altså nu er jeg ikke til katte, og ville aldrig få en uanset hvad - men vil alligevel sige at min far og hans kone lige har fået en killing, og vi var derhjemme i weekenden med vores datter på knap 5 måneder.

katten var total legesyg og rev os flere gange op ad benene når vi f.eks gik forbi den. jeg ville aldrig få en kat med sådan en lille baby, tænk hvis den rev hende. 

Anmeld Citér

4. november 2015

SandraXOXO

Vi fik kat for 6 mdr siden og det har gået over alt forventning. Han var renlig og vant til børn, hunde, andre katte, kører i bil og ikke at måtte rive og bide i hænder og fødder allerede da han kom som 13 uger gammel. Så mit råd må være, at hvis du køber en kat fra nogle gode katte mennesker der har præget killingen godt, så go for it. 

Anmeld Citér

4. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Du skal gøre hvad DU vil....har du tid og overskud, så hvorfor ikke?

hvis en killing er for meget, kan man jo altid få en voksen.. 

Jeg er også af den overbevisning at børn har godt af at leve med dyr  

vi havde i forvejen, og det er overhovedet intet problem  

Anmeld Citér

5. november 2015

Avangelion

MoarHvidovre skriver:

Jeg tror ikke, at afstemningen og teksten hører sammen.

Men når det nu er sagt ville jeg helt sikkert gøre, hvad jeg selv synes og få en kat. Vi har kat og 2 børn, og det har aldrig været noget problem.

Det er også hyggeligt, at komme hjem til "nogen" - også en kat

Haha... Nej jeg kludrede i afstemningen, mit første opslag og fik ikke helt lige læst mig til hvad det var jeg fik lavet og jeg kunne ikke ændre det 

Anmeld Citér

8. november 2015

Clisolka

Du skal gøre hvad DU har lyst og overskud til

Men hvis du vil være mor til 2 børn, så få en kattekilling

Vi har for 3 mrd. siden fået aflivet vores gamle missemor på 10 år pga. brystkræft... Her blev for stille, så vi kiggede efter en killing. Vi fandt så en lille hunkilling som manglede et hjem - hun har nu boet hos os i en måned og faldet godt til med 2 børn under 5 år

Hvis ikke det er den 2-årige som laver ballade, så er det kattekillingen

Jeg er altid opvokset med kat igennem min barndom, så den glæde vil jeg også give mine børn

Anmeld Citér

8. november 2015

Isabella_mor

Gør det. ���� dyr er herlige og jo før de kan komme ind i et barns liv, jo bedre. 

Anmeld Citér

8. november 2015

FruStolpe

Hej med jer.

Håber i kan hjælpe.

Nu har vi haft både hund og 2 katte før vi fik børn. Så jeg vil selvfølgelig sige at du da bare skal gøre det. Vores børn elsker alle vores dyr og omvendt 

Men hvad med at få en lidt ældre og renlig kat? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.