Hvor mange giver/ ikke I julegave ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.746 visninger
19 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2015

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hej ��������

Hvor mange julegaver giver i og til hvem?

Hvor meget giver i for? 

Har i nogle regler for at give/ikke altså noget med 18 år eller når i slev får børn giver i ikke til den voksnene ovs. Ovs. ? 

Og hvordan har i det med ønskelist ? 

Jeg har bruge for lidt inspiration til vi kan gør det lidt anderledes 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi giver kun til hinanden og pigerne. Men pigerne giver til følgende:

Mormor

Morfar

Morbror

Morbror

Tante

Tante

Kusine

Farfar

Farmor

Farbror

Enlige får for 600 kr

Par 300 kr hver

Anmeld Citér

3. november 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Til min mands familie giver vi til 'børnene' som i alt er otte personer. 
De mindste får for omkring 250 kroner hver, hvorimod de ældre børn får for omkring 500 kroner hver. De voksne får chokolade. 

I min familie har vi i princippet samme regel, men der er ikke mange børn endnu, så vi giver stadig til mange af de voksne. Vi giver til mine to kusiner, svigerinde, bror, farmor, forældre og så til min lille nevø. De får for omkring 300 kroner hver, måske lidt mere til min nevø og forældre. Derudover får alle vi holder jul med også lidt chokolade, vin eller hvad jeg nu falder over. 

Anmeld Citér

3. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
libramarie12 skriver:

Hej ��������

Hvor mange julegaver giver i og til hvem?

Hvor meget giver i for? 

Har i nogle regler for at give/ikke altså noget med 18 år eller når i slev får børn giver i ikke til den voksnene ovs. Ovs. ? 

Og hvordan har i det med ønskelist ? 

Jeg har bruge for lidt inspiration til vi kan gør det lidt anderledes 

i år er lidt anderledes.

vi giver:

min lillebror for 250 kr.

min lillesøster for 300 kr. ( hun skal have warki talki babyalarm venter sig til januar)

min mor, far, mandens forældre og hans søster får alle et lærredsbillede af vores unger. De koster 700 pr stk.

vi giver også lærredsbilleder til hinanden. ( har ikke rigtig nogle ønsker i år)

og vores 3 børn får for ca 1000 kr hver.

og så er der 4 andre som også får et mindre billede som vi normalt ikke giver gaver.

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Jeg har praktisk talt intet familie, men det er kun mine børn der får gaver. De får for ca. 500 kr hver.

Anmeld Citér

3. november 2015

GrønStjerne

Vi giver til min og min mands forældre og søskende og deres ægtefæller. De får for ml 250 og 300 kr hver.

Der er ikke nevøer og niecer endnu.

I min mands familie giver vi børnene gave til de bliver 18, i min familie giver vi ikke gaver til fætre og kusiner mere. Egentlig befriende når vi ikke ser dem, hvis vi gør omkring jul får de en værtindegave eller chokolade eller sådan noget..

vores børn får for omkring 500 kr (fx de store LEGO ting købt i Bilka da der var tilbud i weekenden).

Anmeld Citér

3. november 2015

Loa

Vi giver:

hinanden

vores datter (for ca 6-700)

mine forældre (for ca 300 hver især) 

min søster, hendes mand og børn (4-500 hver især)

min moster (ca 2-300)

min mands forældre (200 hver ca)

min mands bedsteforældre (200 hver ca)

min mands søster (200-250)

min mands bror og hans kæreste (200-250 hver ca)

min mands morbror og kone (150-200 en fællesgave)

nu har begge hans kusiner fået børn, så måske giver vi kun børnene i år, men inden da gav vi også kusiner plus deres kærester.

Beløbene er ca beløb, for kommer helt an på hvad vi finder og hvad ønskerne er. Foretrækker helt klart ønskesedler men kan bestemt også sagtens finde på at købe noget jeg bare selv synes folk skal have)

Anmeld Citér

3. november 2015

lillelille

Momor+Sted-morfar (sammen)

Morfar+Sted-mormor (sammen)

Farfar+Farmor

Oldemor

Oldemor+Oldefar

Min lillesøster

Mandens lillesøster

Vores søstkende børn (8 stk)

en onkel

2 andre kusiner

Min ældste og bedste ven

Voksne får sammen, og meget lille gaver. I år bliver det mit barns håndaftryk på en juletræs kugle..

Børnenes gaver koster c.a. 50-150 hver

Vores lillesøstre får lidt dyrere gaver, og så får min mor lidt mere fordi hun har passed min søn i 4 uger nu i sommer, så lidt extra til mormor

Anmeld Citér

3. november 2015

JH12

1. Vi giver: 

Vores to børn (ca 1000kr hver) 

Mormor, Morfar, Farmor, Farfar ca 500kr hver. 

3 onkler, 1 faster og 1(snart 2) kusine ca 500kr hver. 

Et vennepar, ca 200-300kr til sammen. 

Et vennepar med børn, her får børnene ca 150-300kr hver . 

Anmeld Citér

3. november 2015

Leneur

Vi er jo en stor tæt familie, så med mine forældre, søskende, barn, nevø, niecer, 2 svogre og en farmor bliver det 15 jeg som enlig mor skal give gaver til + 4 fødselsdagsgaver i december, så jeg giver for omkring 100-150 kr pr mand, min datter får for 300 kr ( men får også nogle større adventsgaver). Selvom jeg får lagt penge til side og resten af børnepengene fra oktober, efter min datter har fået overtøj og støvler og hvad hun ellers mangler, så er det ikke det vilde jeg kan give for omend jeg gerne ville men det skal jo også løbe rundt i hverdagen.  men sådan er det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.