Hvilken vogn til tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har det på mange måder ligesom dig. En af de ting, som jeg synes er et klart minus ved en kombivogn er deres lille liggemål, for det er mange penge at give for liftdelen, som de alligevel ikke kan bruge ret længe.

Men hvis man kun køber to enkelte barnevogne og en tvillingeklapvogn, så ved jeg ikke, hvordan jeg skal gå en tur med dem, når far ikke er hjemme, mens de stadig er for små til at sidde i klapvognen. 

Måske et dumt spørgsmål, men de bliver jo født til foråret. Vil de som nyfødte kunne ligge på et tæppe/dyne i klapvognen, hvis man ligger sædet helt ned? Det vil jo kun være, når vi går en tur og så vil de have hver sin barnevogn til at sove lur i?

Eller vil de måske kunne ligge to i en enkelt barnevogn, når vi går tur, mens de er helt nyfødte? Tvillinger er jo ofte lidt mindre end andre babyer. 

Ja jeg kan godt se problematikken med alene gå ture i en stor klapvogn 

Men man kan få mange smarte modeller hvor de kan ligge helt ned i dem alligevel med dyne og overtræk :-) som du også kan bruge i mange mange år frem  

jeg ville helt sikkert se marked ad og aldrig købe en kombivogn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

et-ønske

Mine piger er godt 1,5 år og jeg ville uden tvivl vælge en Odder twin kombi vognen blev ret hurtigt for lille til vores piger - og elskede bare da de kom til at ligge lækkert i den rigtige barnevogn  

Anmeld Citér

15. december 2015

Tiggi

Vil sige at det afhænger af hvor højt i bor og om der er elevator (og hvad der kan være i den)

Bor selv på 1. Sal uden elevator og synes at det er slemt nok at skulle bære vogn + baby ned, så tænker at det er noget hø med to. 

Hvis i har en elevator hvor en tvillingebarnevogn kan være i ville jeg vælge det :-) Er så glad for vores Odder Zip så ville nok gå efter Odder men kender jo ikke markedet for tvillingerne.

Anmeld Citér

15. december 2015

Mom2Two

Hej alle tvillingeforældre

Min mand og jeg skal have tvillinger, og derfor skal vi have fundet ud af, hvilken barnevogn/barnevogne/kombivogn vi skal have, og vi synes virkelig, at det er svært at finde ud af!

Inden vi fandt ud af, at vi venter tvillinger var det bestemt, at vi skulle have en Odder Zip, men der kan de jo ikke begge være i  Så nu er vi helt på bar bund.

Jeg har længe set Odder som den eneste mulighed, og de laver jo også en tvillingebarnevogn, men både i Ønskebørn og Babysam har vi fået samme besked: Køb en kombivogn i stedet, for en tvillingebarnevogn er alt for stor og klodset, og umulig at have med nogen steder.

Vi synes bare ikke der er en løsning, som passer perfekt til os. Vi vil rigtig gerne, at de kan sove til middag ude på terrassen til de er i hvert fald 2 år, men samtidig bor vi på 1. sal, så vi skal også tænke på at den skal slæbes op og ned af trappen hver dag. 

Det vi overvejer er:

1. Kombivogn (Emaljunga Double Viking), som de kan sove i sammen, mens de er helt små, og så bruge den som klapvogn efter de første måneder + to gamle  enkelte barnevogne, hvor de skal sove til middag i, når de vokser ud af liften i kombivognen.

2. En tvillingevogn (Odder Twin), som vi håber på, at de vil sove i sammen til de er et par år.

3. To enkelte vogne, hvilket vil betyde, at vi sparer penge på kombivognen, men tilgengæld kan de få to bedre enkeltvogn, som de skal sove til middag i længe. Dette vil dog betyde, at jeg ikke vil kunne køre en tur med barnevognen med dem alene. Dog vil vi købe en billigere dobbeltklapvogn, når de bliver lidt større.

Ups, det blev noget langt, men jeg håber, at i vil fortælle, hvilken løsning i valgte og om i var glade for det.

Derudover vil jeg blive meget glad, hvis i vil kommentere på de 3 muligheder, som vi har overvejet. Er det uholdbart ikke at have en vogn, hvor de begge kan være i? Har jeres kunne sove sammen eller har de vækket hinanden? Og sov de ret længe i liften til kombivognen (som efter min mening er mega lille)?

På forhånd tak! 

Jeg har godt nok været mange mange vogne igennem, og smidt ret mange penge ud a vinduet 

jeg startede med en alm barnevogn, da lillebror kom var det en tvillingebarnevogn, den er stor, voldsom og fylder... Jeg har haft en ABC zoom, den er for lang, og jeg ku ikk li a kører over sidegader med den (man ka ikk se oppe foran om der kommer biler hvis du forstår :p) så havde jeg en teutonia (min farvorit!!!) den blev stjålet, så købte jeg en mikado (som jeg har nu) hvis jeg ku starte helt forfra havde jeg købt en fed kombi, med klapvognsdele til selvfølgelig.. Den der boogaboo .. Også to sove barnevogne, måske brugte... Der kan være lifte i både teutoniaen, ABC'en fulgte der lifte med, og i mikadoen er der også lifte med..

Anmeld Citér

15. december 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Min mand og jeg skal have tvillinger, og derfor skal vi have fundet ud af, hvilken barnevogn/barnevogne/kombivogn vi skal have, og vi synes virkelig, at det er svært at finde ud af!

Inden vi fandt ud af, at vi venter tvillinger var det bestemt, at vi skulle have en Odder Zip, men der kan de jo ikke begge være i  Så nu er vi helt på bar bund.

Jeg har længe set Odder som den eneste mulighed, og de laver jo også en tvillingebarnevogn, men både i Ønskebørn og Babysam har vi fået samme besked: Køb en kombivogn i stedet, for en tvillingebarnevogn er alt for stor og klodset, og umulig at have med nogen steder.

Vi synes bare ikke der er en løsning, som passer perfekt til os. Vi vil rigtig gerne, at de kan sove til middag ude på terrassen til de er i hvert fald 2 år, men samtidig bor vi på 1. sal, så vi skal også tænke på at den skal slæbes op og ned af trappen hver dag. 

Det vi overvejer er:

1. Kombivogn (Emaljunga Double Viking), som de kan sove i sammen, mens de er helt små, og så bruge den som klapvogn efter de første måneder + to gamle  enkelte barnevogne, hvor de skal sove til middag i, når de vokser ud af liften i kombivognen.

2. En tvillingevogn (Odder Twin), som vi håber på, at de vil sove i sammen til de er et par år.

3. To enkelte vogne, hvilket vil betyde, at vi sparer penge på kombivognen, men tilgengæld kan de få to bedre enkeltvogn, som de skal sove til middag i længe. Dette vil dog betyde, at jeg ikke vil kunne køre en tur med barnevognen med dem alene. Dog vil vi købe en billigere dobbeltklapvogn, når de bliver lidt større.

Ups, det blev noget langt, men jeg håber, at i vil fortælle, hvilken løsning i valgte og om i var glade for det.

Derudover vil jeg blive meget glad, hvis i vil kommentere på de 3 muligheder, som vi har overvejet. Er det uholdbart ikke at have en vogn, hvor de begge kan være i? Har jeres kunne sove sammen eller har de vækket hinanden? Og sov de ret længe i liften til kombivognen (som efter min mening er mega lille)?

På forhånd tak! 

Nu har jeg ikke tvillinger.. Men som én foreslår, så er Baby Jogger City Elite et genialt valg!  

Ryggen kan lægges ned, så helt små babyer kan også bruge den. De første mrd kan du evt. stille en lift i. 

Min datter er 9 mdr. og vi bruger den hele tiden når vi er på farten. Den er SÅ nem at komme rundt med, og fylder ikke noget i bilen. Når det er koldt er der bare en voksi i, og sover fint på tur. Og når det er sommer så ligger de ikke i en stor vogn og koger! 

Så hvis du kan finde to altanbarnevogne der kan bruges til at sove lur på altanen, ville jeg helt klart gøre det!

Anmeld Citér

16. december 2015

Helloo

Hvis det har interesse sælger jeg en emmaljunga double viking fra januar 2015.  Det er med Klapvogns del og barnevogns del.  

Super fin stand.  Der medfølger regnslag,  fluenet, eksklusiv hynde til klapvogn i turkis, og en madras.  

Ny pris for det var 8995.  

Anmeld Citér

16. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

nu har jeg ikke tvillinger og derfor ingen erfaring med sådanne vogne. Men jeg ville nok købe en rigtig god tvillingeklapvogn hvor sæderne kan ligges helt ned, og så stille en almindelig lidt eller voksi deri.

Jeg har f.eks. En super nitro som jeg har tænkt mig at bruge i stedet for barnevogn når jeg engang skal have nr 2. Netop ved at sætte lift eller voksi i den. Bruger man lift er der nogle kroge så den kan stå sikkert fast. Og hvis man bruger voksi kan man bruge 5-punktsselen eller en barnevognssele i samme kroge som liften.

og så måske købe 2 gamle enkelt barnevogne til altanen.

Jeg har selv altanbarnevogn og så en klapvogn der står i kælderen. Det er jeg glad for

Anmeld Citér

16. december 2015

ønskebørn74

Anonym skriver:

Det vi overvejer er:

På forhånd tak! 

Babyjogger ingen tvivl..

Anmeld Citér

22. december 2015

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar  Vi har bestilt en Babyjogger City Mini GT Double med to lifte til, som kan klikkes på. Så kan de i hvert fald kan sove godt deri i den første tid. Og så regner vi med at købe 2 barnevogne senere, som de kan sove i når vi er hjemme 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.