Hvilken vogn til tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.637 visninger
18 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2015

Anonym trådstarter

Hej alle tvillingeforældre

Min mand og jeg skal have tvillinger, og derfor skal vi have fundet ud af, hvilken barnevogn/barnevogne/kombivogn vi skal have, og vi synes virkelig, at det er svært at finde ud af!

Inden vi fandt ud af, at vi venter tvillinger var det bestemt, at vi skulle have en Odder Zip, men der kan de jo ikke begge være i  Så nu er vi helt på bar bund.

Jeg har længe set Odder som den eneste mulighed, og de laver jo også en tvillingebarnevogn, men både i Ønskebørn og Babysam har vi fået samme besked: Køb en kombivogn i stedet, for en tvillingebarnevogn er alt for stor og klodset, og umulig at have med nogen steder.

Vi synes bare ikke der er en løsning, som passer perfekt til os. Vi vil rigtig gerne, at de kan sove til middag ude på terrassen til de er i hvert fald 2 år, men samtidig bor vi på 1. sal, så vi skal også tænke på at den skal slæbes op og ned af trappen hver dag. 

Det vi overvejer er:

1. Kombivogn (Emaljunga Double Viking), som de kan sove i sammen, mens de er helt små, og så bruge den som klapvogn efter de første måneder + to gamle  enkelte barnevogne, hvor de skal sove til middag i, når de vokser ud af liften i kombivognen.

2. En tvillingevogn (Odder Twin), som vi håber på, at de vil sove i sammen til de er et par år.

3. To enkelte vogne, hvilket vil betyde, at vi sparer penge på kombivognen, men tilgengæld kan de få to bedre enkeltvogn, som de skal sove til middag i længe. Dette vil dog betyde, at jeg ikke vil kunne køre en tur med barnevognen med dem alene. Dog vil vi købe en billigere dobbeltklapvogn, når de bliver lidt større.

Ups, det blev noget langt, men jeg håber, at i vil fortælle, hvilken løsning i valgte og om i var glade for det.

Derudover vil jeg blive meget glad, hvis i vil kommentere på de 3 muligheder, som vi har overvejet. Er det uholdbart ikke at have en vogn, hvor de begge kan være i? Har jeres kunne sove sammen eller har de vækket hinanden? Og sov de ret længe i liften til kombivognen (som efter min mening er mega lille)?

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

Lililili

Jeg ville vælge city elite double. Og så med de lifte, der kan købes til vognen. Den har langt liggemål i selve vognen, så når lift er for lille, omkring 6 mdr, ville jeg bruge voksiposer. Der kan de sagtens sove super dejligt. City elite er kendt for at være handy, fylde lidt, god kvalitet og langt liggemål. Kan dog kun komme med forslag, ud fra at have soudotvillinger, og det er mega irriterende at have to vogne med. Så vi har En barnevogn og en city elite og så en stor tvillingevogn, til når vi skal på ture. Den fylder en del, men det gør ikke så meget. Det ikke den vi tager med på ferie, men bare når vi skal på tur. Fx zoo, familietur osv. Jeg ville dog have elsket at have en double city elite i stedet.Tillykke med i skal have tvillinger  

Anmeld Citér

3. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle tvillingeforældre

Min mand og jeg skal have tvillinger, og derfor skal vi have fundet ud af, hvilken barnevogn/barnevogne/kombivogn vi skal have, og vi synes virkelig, at det er svært at finde ud af!

Inden vi fandt ud af, at vi venter tvillinger var det bestemt, at vi skulle have en Odder Zip, men der kan de jo ikke begge være i  Så nu er vi helt på bar bund.

Jeg har længe set Odder som den eneste mulighed, og de laver jo også en tvillingebarnevogn, men både i Ønskebørn og Babysam har vi fået samme besked: Køb en kombivogn i stedet, for en tvillingebarnevogn er alt for stor og klodset, og umulig at have med nogen steder.

Vi synes bare ikke der er en løsning, som passer perfekt til os. Vi vil rigtig gerne, at de kan sove til middag ude på terrassen til de er i hvert fald 2 år, men samtidig bor vi på 1. sal, så vi skal også tænke på at den skal slæbes op og ned af trappen hver dag. 

Det vi overvejer er:

1. Kombivogn (Emaljunga Double Viking), som de kan sove i sammen, mens de er helt små, og så bruge den som klapvogn efter de første måneder + to gamle  enkelte barnevogne, hvor de skal sove til middag i, når de vokser ud af liften i kombivognen.

2. En tvillingevogn (Odder Twin), som vi håber på, at de vil sove i sammen til de er et par år.

3. To enkelte vogne, hvilket vil betyde, at vi sparer penge på kombivognen, men tilgengæld kan de få to bedre enkeltvogn, som de skal sove til middag i længe. Dette vil dog betyde, at jeg ikke vil kunne køre en tur med barnevognen med dem alene. Dog vil vi købe en billigere dobbeltklapvogn, når de bliver lidt større.

Ups, det blev noget langt, men jeg håber, at i vil fortælle, hvilken løsning i valgte og om i var glade for det.

Derudover vil jeg blive meget glad, hvis i vil kommentere på de 3 muligheder, som vi har overvejet. Er det uholdbart ikke at have en vogn, hvor de begge kan være i? Har jeres kunne sove sammen eller har de vækket hinanden? Og sov de ret længe i liften til kombivognen (som efter min mening er mega lille)?

På forhånd tak! 

http://lekmer.dk/barn-og-baby/barnevogne-o-barnevognstilbehor/duo-kombivogne/startpakke-carena-gotland-søskendevogn-sort-stel-ergobaby-bæresele-360-pakke?utm_source=Kelkoo%20Danmark&utm_medium=CPO&utm_campaign=tradedoubler Vi kan have denne da vi venter til

maj 2016 og har en fra feb 2015

Anmeld Citér

5. november 2015

Anonym trådstarter

Mange tak for svar til jer begge. Jeg tror det ender med, at vi køber en kombivogn med lift til den første tid, og så må vi se tiden an senere, for jeg vil ikke have det så godt med, at de bare skal sove i klapvognen.

Anmeld Citér

5. november 2015

Anonym

Ville helt sikket vælge en Odder twin med lift  

Eller to enkle barnevogn...  

Anmeld Citér

5. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ville helt sikket vælge en Odder twin med lift  

Eller to enkle barnevogn...  

Vil du forklare, hvorfor du ville vælge en af de to ting?  Hvis jeg havde masser af penge, så ville jeg starte med en kombivogn, og så senere bare bruge den som klapvogn, og så ville jeg købe to nye enkelte barnevogne, når de bliver for store til liftene. MEN tror desværre ikke, at vi både har råd til ny kombivogn og to nye barnevogne 

Anmeld Citér

5. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Vil du forklare, hvorfor du ville vælge en af de to ting?  Hvis jeg havde masser af penge, så ville jeg starte med en kombivogn, og så senere bare bruge den som klapvogn, og så ville jeg købe to nye enkelte barnevogne, når de bliver for store til liftene. MEN tror desværre ikke, at vi både har råd til ny kombivogn og to nye barnevogne 

Jeg har aldrig været fan af kombi vogn grundet liggemålet.. 

du kan ikke bruge den ret længe.. (Ja den er smart til lige når babyer er født) og man skal vise sine vidunder frem til hele verden,  men ellers kan jeg ikke se forskellen på alm twin barnevogn med stort ligge mål som du kan bruge i alle børnenes sove år.

plusser ved at de ligger sammen er jo at du kan gå ture med dem begge to alene.!

Hvorfor give kisten for en kombi hvor børnene kan ligge i i 6 måneder. For at købe ny igen hvor børnene kan være i resten af sove tiden :-)! 

Men! Det er heller ikke alle dagplejer/vuggestuer der godtager At børnene sover i samme vogn fordi de ofte vækker hinanden  

Så jeg ville købe to barnevogne og en god tvillinge klapvogn til når i skal på ture hvor børnene kan falde i søvn i :-) 

Anmeld Citér

6. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har aldrig været fan af kombi vogn grundet liggemålet.. 

du kan ikke bruge den ret længe.. (Ja den er smart til lige når babyer er født) og man skal vise sine vidunder frem til hele verden,  men ellers kan jeg ikke se forskellen på alm twin barnevogn med stort ligge mål som du kan bruge i alle børnenes sove år.

plusser ved at de ligger sammen er jo at du kan gå ture med dem begge to alene.!

Hvorfor give kisten for en kombi hvor børnene kan ligge i i 6 måneder. For at købe ny igen hvor børnene kan være i resten af sove tiden :-)! 

Men! Det er heller ikke alle dagplejer/vuggestuer der godtager At børnene sover i samme vogn fordi de ofte vækker hinanden  

Så jeg ville købe to barnevogne og en god tvillinge klapvogn til når i skal på ture hvor børnene kan falde i søvn i :-) 

Jeg har det på mange måder ligesom dig. En af de ting, som jeg synes er et klart minus ved en kombivogn er deres lille liggemål, for det er mange penge at give for liftdelen, som de alligevel ikke kan bruge ret længe.

Men hvis man kun køber to enkelte barnevogne og en tvillingeklapvogn, så ved jeg ikke, hvordan jeg skal gå en tur med dem, når far ikke er hjemme, mens de stadig er for små til at sidde i klapvognen. 

Måske et dumt spørgsmål, men de bliver jo født til foråret. Vil de som nyfødte kunne ligge på et tæppe/dyne i klapvognen, hvis man ligger sædet helt ned? Det vil jo kun være, når vi går en tur og så vil de have hver sin barnevogn til at sove lur i?

Eller vil de måske kunne ligge to i en enkelt barnevogn, når vi går tur, mens de er helt nyfødte? Tvillinger er jo ofte lidt mindre end andre babyer. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Julemusen

Jeg har købt en teutonia tvillingekombivogn som både kan bruges som barnevogn og klapvogn. Der er en fodende man sætter på så den har en barnevognskasse som alle andre barnevogne, og så har jeg lavet en madres til af en rullemadras der er foldet og syet sammen. Den er vidst lidt over 83 cm bred og har et liggemål på 92 cm. 

Jeg venter dog ikke tvillinger  men venter barn nr tre hvor nr to kun er 12 måneder. Så har brug for en tvillingevogn da jeg går rundt til det meste. Teutonias vogn kan man også have den ene sidde liggende og den anden side siddende så man kan tage hensyn til børnenes forskellige behov :-) 

Anmeld Citér

6. november 2015

Julemusen

Her er et link til en på dba der sælger brugt

http://m.dba.dk/kombivogn-tvillinge/id-1019597454/billeder/1/

Jeg gav 1700 kr brugt for min. Men måtte så selv lave en madres :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.