julegaver - buget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

MorDk

Ja det har vi faktisk... 

Det ændre sig dog lidt år efter år. Kommer an på økonomien MEN jeg er faktisk ved at være en smule træt af det Julegaveræs. 

Jeg synes at man skal give det man har lyst til at give og ikke gå efter en ønskeliste! Hvis jeg giver en gave for 200 kr. og får en gave for 200 kr. Jamen så har jeg jo i princippet købt min gave selv. I mine øjne kan man lige så godt droppe det. 

Selvfølgelig er vi med i gaver men ærligt så synes jeg det er opreklameret. I julen burde det handle mere om samvær, mad og hygge og gøre en god gerning. Evt. hjælpe de fattige eller lign. Jeg er så træt at julens stress og jag for at finde gaver til familien. 

Men sådan er det. Jg tænker at næste år så er det slut. Så får vores unger gaver og så kan ungerne give os og bedsteforældrene når de selv er store nok til det at finde/give gaver.  Det skal være af lyst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

helle85

hannetheis skriver:

har i et fast buget i giver julegaver for.

her hedder der ca 200 pr voksen og familiens børn.

og max 1000 til hver af vores egen børn.

her er det kun børnene i vores familier der få gaver 

min mands bror har 3 børn de få ca for 150-200 pr barn an på hvad vi har råd til.

min lille bror som godt nok er 19år få dog stadig gave men ikke noget fast beløb men ikke over 200 kr

og så har vi selv 2 børn som vi ikke sætter beløb på, da vi køber det hen ad vejen men de få fast 2-3 gaver hver, hvor den ene er fra julemanden.

Anmeld Citér

2. november 2015

Mettefpigen

Neej, det har vi ikk ☺ det er også svært da jeg har et barn og andre har 3... vi køber det som vi har råd til også er den ikk længere ☺

Anmeld Citér

2. november 2015

lineog4

Nej men vi giver heller ikke til mange så det er nemt ikke at have et budget. 

For mig er gaver drømme for det andet menneske og det kan jeg ikke sætte en pris på, det kan være en hjemmegjort ting der har kostet mig tæt på intet og det kan være lige det smykke til 1000 kr...  Men som sagt også en lettere holdning at have når familien ikke er stor.

Anmeld Citér

2. november 2015

Happiness

Ikke fastlagt, men et ca beløb. Hvis den ene overstiger lidt gør det ikke nogte, og jeg drønner ikke rundt for at finde en ekstra ting, så den andens gave kommer op på det beløb. 

Børn i familien får for ca 150kr hvis vi er mange, og 300kr hvis vi bliver få. Vi køber kun til dem vi holder jul med, på nær nogle enkelte(min venindes 2 børn og så de bedsteforældre, som vi ikke holder med det pågældende år, får altid gaver)

Voksne ca 400kr

Vores egne børn er det forskelligt. I år får de for ca 350kr hver.

Og så er det forskelligt om vi vælger at give hinanden gaver (min mand og jeg), eller om vi vælger at købe noget til hjemmet til januarudsalget.

Anmeld Citér

2. november 2015

miniRTLL

hannetheis skriver:

har i et fast buget i giver julegaver for.

her hedder der ca 200 pr voksen og familiens børn.

og max 1000 til hver af vores egen børn.

Vi er på julegaver med i alt 8 voksne og 4 børn (+ gaverne til hinanden) 

vi har som udgangspunkt sagt max 300 kr pr barn og max 200 kr pr voksen. 

vi mangler nu kun at købe gaver til 3 af de voksne og har i alt brugt 1245,5 så vi kommer til at overholde budgettet i år  

Når engang vi selv får børn kommer det nok til at hedde omkring 500kr pr barn af vores egne (med mindre vores indtægter er bedre, så bliver beløbet noget højere)

Min svigermor har altid givet begge hendes drenge for 1200 kr og efter at de har fået kærester (og i svogerens tilfælde børn) er det blevet delt op, så vi får for 600 kr hver og min svoger, svigerinde og deres 2 børn får for 300 kr

Anmeld Citér

2. november 2015

Carina:-)

Vi er ikke på gavefod med andre end vores egne børn .

Når man bliver 18 får man for 500 og det gælder også kærester. De får også for 500 så 1000 pr par og så er der smågaver fra søskende ( som jeg også betaler) 

Børn under 18 får noget mere - Imellem 3-4000 pr barn .

Anmeld Citér

2. november 2015

Anja82

Carina:-) skriver:

Vi er ikke på gavefod med andre end vores egne børn .

Når man bliver 18 får man for 500 og det gælder også kærester. De får også for 500 så 1000 pr par og så er der smågaver fra søskende ( som jeg også betaler) 

Børn under 18 får noget mere - Imellem 3-4000 pr barn .

Får dine børn over 18 for 500 og dem under for 3-4000? Hvorfor ikke nogenlunde ens beløb?

Anmeld Citér

2. november 2015

Carina:-)

Anja82 skriver:

Får dine børn over 18 for 500 og dem under for 3-4000? Hvorfor ikke nogenlunde ens beløb?

Fordi at når man er 18 så er man voksen og stifter selv familie 

Min ældste har snart selv 2 børn og de får self også gaver så f.eks så får han + kæreste + 2 børn for 2000 til sammen 

Det samme galdt da de var små der fik de også for det beløb som deres små søskende får for -

Og i vores  verden er der stor forskel på at være barn og skal have gaver og så på at være voksen og få gaver både fra egen og svigerfam. Vores børn får kun fra os. 

Men der bliver nødt til at være en grænse - har 6 levende børn og et barnebarn i fuldtidpleje og skulle jeg give det samme efterhånde som de bliver voksne og får familie ville jeg aldrig få råd til andet 

Og bare rolig ingen af de 3 store lider nogen nød de har alle 3 fået en bil  da de fyldte 18  Og de er heldigvis enige i at der er forskel på at være barn og voksen når vi snakker julegaver. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anja82

Carina:-) skriver:

Fordi at når man er 18 så er man voksen og stifter selv familie 

Min ældste har snart selv 2 børn og de får self også gaver så f.eks så får han + kæreste + 2 børn for 2000 til sammen 

Det samme galdt da de var små der fik de også for det beløb som deres små søskende får for -

Og i vores  verden er der stor forskel på at være barn og skal have gaver og så på at være voksen og få gaver både fra egen og svigerfam. Vores børn får kun fra os. 

Men der bliver nødt til at være en grænse - har 6 levende børn og et barnebarn i fuldtidpleje og skulle jeg give det samme efterhånde som de bliver voksne og får familie ville jeg aldrig få råd til andet 

Og bare rolig ingen af de 3 store lider nogen nød de har alle 3 fået en bil  da de fyldte 18  Og de er heldigvis enige i at der er forskel på at være barn og voksen når vi snakker julegaver. 

Det kan jeg selvfølgelig godt se  der er en logik ved alt når man lige får sat perspektiv på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.