Ja!
Min mand er for blød, syntes jeg, overtog hans piger. Men ikke mere, end jeg er for blød, over for min egen ifl hans mening :-p
Jeg tror det til dels hænger sammen med, alt efter hvornår man selvfølgelig har lært børnene at kende, at man har forskellige børn fordi de er formet forskelligt inden man er kommet ind i sin kærestes/børns liv.
Jeg har altid gået op i min egen datter skal kunne fungerer selvstændigt og være stærk og kunne "stå distancen" blandt andre børn (bærer nok præg af, jeg selv som lille blev holdt udenfor, tog alt meget nært, og ikke var god til at sige fra). Min datter er formet, og god til de ting som jeg lægger og altid har lagt vægt på er en god ting, at have i orden (høflighed, dannelse og almen venlighed overfor andre). Hun er god til at lege, har en vild fantasi og fungere skide godt socialt. Til gengæld har hun først lært at skrive sit navn i en alder af 5 år, fordi det ikke har været noget jeg har gået så meget op i. Jeg syntes også det er hyggeligt at jeg hjælper hende/giver hende tøj på, fordi det har vi bare altid hygger os med om morgenen. Det syntes min mand jo er for meget, og noget ifl ham hun helt selv burde stå for.
Min mands piger er derimod stærke på andre punkter, feks enormt dygtige til det boglige hvorimod de halter enormt på det sociale. Dengang jeg lærte dem at kende, turde de ikke sige noget folk overhovedet, ikke engang Hej. Det havde jeg jo en mening om, at det syntes jeg var lidt for slapt, at man ikke lærte sine børn alm høflighedsfraser som et alm goddag/Hej.
Men det har, i mit hoved, jo noget at gøre med hvad man lægger vægt på som forældre, og tit er man vel blind over for nogle stadier/områder, fordi det vitterligt ikke lige er noget man tænkte over var relevant.
Og bare lige FYI - overstående er skrevet og skal forståes sådan at der ikke hersker nogle former for forskelsbehandling herhjemme blandt vores piger ift dine/mine børn. Vi handler og lever som en samlet helhed, den familie vi nu engang er :-) Alle bærer deres egen tallerken ud efter mad, hjælper med at dække bord og man rydder op (man kan altid spørge en voksen om hjælp) når man har leget osv.
vi har hans piger her halvdelen af tiden, mens min datter er her 10/4.