At fravælge amning på forhånd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2015

Anja82

Jeg fravalgte det 2. Gang.. Tog en snak med min jordemor som skrev det i journalen.. Under fødselen fik jeg nævnt at jeg ikke ville amme, så hun blev ikke lagt til, og fik MME fra start.. Der blev ikke stillet spørgsmål og jeg fik en pille eller to med det samme som stoppede produktionen..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Anonym

1 barn kim det aldrig op at køre malkede ud i 2 måneder så jeg gav. 2/3 af mit. Derefter fuld på flaske. 

2 barn kom jeg i et amme forløb og indlagt til jeg havde valgt og. Sikker på hun tog på efteramningen. Ammede 3 måneder da hun lærte at falde til roed sutten Faldte mælk mængden Drastisk og da hun blev 4 måneder kom hun fuld på flaske. Jeg fil støtte og vejledning. Begge mine børn har aldrig fået flaske af andre end mig eller far med mindre de har været passet. Da kontakt i forbindelse med ernæring stadig er lige vigtig. 

Find ud af hvad dit ønske i virkeligheden er. Og vælger derudfra.  

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Karina84

Anonym skriver:

Hej alle.

Er der nogle der på forhånd har taget valget om, at i ikke ville amme.?

Jeg går nemlig lidt og overvejer det.

Med min datter syntes jeg at det var super hyggeligt i starten, men... Det kom aldrig rigtig i gang, da mine bryster meget hurtigt blev til store sår, og jeg kunne slet ikke ligge hende til, da det føltes som om, at jeg blev skåret med knive i brystet, når hun prøvede at sutte. Hun fik derfor ikke nok mad, og jeg begyndte i stedet at pumpe ud til hende. Men det kom aldrig særlig meget, og måtte også kassere en del, da der var blod i det.

Hun kom derfor forholdsvis hurtigt på erstatning, hvilket jeg på det tidspunkt var ked af, men jeg fik ved dette valg, en glad, frisk og tilpas pige.

Nu sidder jeg så allerede og tænker på, om jeg har lyst til at prøve igen.. Egentlig ikke, men alle siger jo at man skal..

Så derfor ville jeg høre, om der var nogle der havde noget erfaring i, at vælge det fra fra starten af, hvad de siger til det på sygehuset, og hvad man i stedet giver til dem når de lige kommer ud.?

Jeps, jeg havde bestemt og aftalt med min JM at jeg ikke ville amme lillesøster. Det blev skrevet i min journal.

Første gang ammede jeg i 2mdr. havde en dreng der skreg kolikagtigt hele tiden og det gjorde ondt! Da min mor en dag skulle passe ham en formiddag og derfor var nødt til at give flaske, fik vi en dreng hjem der havde sovet i 2(!!!!) timer i streg og var glad og tilpas. Derfor valgte vi efter et par dage at fase amningen ud og ret hurtigt var der heller ikke mere tilbage. 

Hold op en forskel!

Så jeg var ret sikker i mit valg 2.gang og heldigvis havde jeg opbakning fra alle omkring mig 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hvordan havde du så gjort.? Havde du kogt vand på forhånd hjemmefra, og havde med i flaskerne.?

Nej, det sørgede de for på fødegangen.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Sprit25

Jeg har kun et barn og et mislykkede ammeforløb. Jeg synes heller ikke det at amme er verdens fedeste oplevelse. Så hvis du skal gøre hvad du føler er rigtigt. Jeg synes du skal skrive det i din journal men også i den grad sige det højt! Hvis de nu ikle lige får læst det. Derudover vil jeg sige at når du ligger med barnet på maven og måske skifter mening er det også okay. Men det er også okay hvos du ikke gør

Anmeld Citér

29. oktober 2015

SandraXOXO

Jeg valgte det fra med alle tre børn. Jeg kunne slet ikke holde tanken ud og manden ville meget gerne ha vi gav flaske så vi kunne dele alt 50/50. Så for mig var det et nemt valg som vi tog med et smil og en god følelse i maven. Dog prøvede de første 4 jdm på fødegangen at presse mig til at amme og både jeg og min datter endte med at sidde og græde, hende af sult og jeg af afmagt og ydmygelse. Den 5 jdm var heldigvis sød, kom med flaske til datteren og ammestop piller til mig. Jeg har aldrig fortrudt mit valg. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Hej alle.

Er der nogle der på forhånd har taget valget om, at i ikke ville amme.?

Jeg går nemlig lidt og overvejer det.

Med min datter syntes jeg at det var super hyggeligt i starten, men... Det kom aldrig rigtig i gang, da mine bryster meget hurtigt blev til store sår, og jeg kunne slet ikke ligge hende til, da det føltes som om, at jeg blev skåret med knive i brystet, når hun prøvede at sutte. Hun fik derfor ikke nok mad, og jeg begyndte i stedet at pumpe ud til hende. Men det kom aldrig særlig meget, og måtte også kassere en del, da der var blod i det.

Hun kom derfor forholdsvis hurtigt på erstatning, hvilket jeg på det tidspunkt var ked af, men jeg fik ved dette valg, en glad, frisk og tilpas pige.

Nu sidder jeg så allerede og tænker på, om jeg har lyst til at prøve igen.. Egentlig ikke, men alle siger jo at man skal..

Så derfor ville jeg høre, om der var nogle der havde noget erfaring i, at vælge det fra fra starten af, hvad de siger til det på sygehuset, og hvad man i stedet giver til dem når de lige kommer ud.?

Ved den første kørte amningen ikke. Hun fik ikke nok at spise. Og tror hun allerede fra sygehuset ikke var lagt ordenligt til. Men de påstod at det var hun. Rigtig hurtig tog jeg valget Om hun skulle på flaske. Bedste valg ever. 

Jeg har ikke været i tvivl om at den næste skal på flaske fra dag 1. Denne gang har jeg min store pige at tage hensyn til og jeg har simpelthen ikke lysten til at prøve amning blot for at opleve det som nederlag igen

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

jeg takker for alle jeres svar, er rigtig sødt af jer 

Må ærligt indrømme, at jeg nok mest hælder til flaske fra starten af. Kan ikke sige, at jeg ikke nød de par gange det lykkedes med min datter den gang, men alle de dårlige oplevelser opvejer det bare næsten ikke..

Der ud over tænker jeg nemlig også på min datter. Jeg er nemlig alene med hende, og vil også blive alene med den lille nye. 

Så er både følelsen af, at jeg egentlig ikke har det godt med smerterne og kampen bag sidst, men samtidig også den tid og evt kamp det kan blive, for at få en amning til at fungere denne gang..

Føler også at jeg bedre kan involvere min datter i det hele, hvis den lille nye får flaske i stedet for bryst. HUn kan bedre være med..

Er det helt tosset at tænke sådan.?

Anmeld Citér

29. oktober 2015

GrønStjerne

Kære du

Ud fra det du har skrevet lyder det til at du mest frygter besværet, stresset, og smerten ved amningen. Det kan jeg sagtens forstå, det er ikke en fest at amme for alle.

Du skrev noget i din sidste kommentar som jeg forstod som at du egentlig synes amning er ok hyggeligt, når det virker.

Jeg vil foreslå at du hygge ammer de første par dage, hvis det ikke gør ondt. Jeg bruger suttebrikker, hvis ikke jeg gør er der vabler og smerter i tonsvis. 

Jeg ammer og giver flaske til mit barn på 2 måneder. Jeg ammer det jeg kan, og har flasker parat. Det tager alt stress ud af det, for hvis det ikke duer finder jeg en flaske frem. 

Jeg har et ammebarn, et flaskebarn, og nu nr. 3 er en blanding. Jeg synes begge dele er hyggeligt og dejligt. Hvis du har lyst til at amme kan du slippe for stressen ved at blande. 

Hvis du ikke har lyst til at amme overhovedet skal du bare lade være, jeg har lige siddet med flasken her for en halv time siden, og øjenkontakten og smilene er de samme ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.