donorbarn eller vente på den rette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

hej

jeg har I noget tid nu gået med ønsket om et barn.jeg havde en kæreste som så vidste sig at ikke at ville have børn alligevel, så nu star jeg alene - og klar !

mine spekulationer går på om jeg skal finde en sæddonor og hvordan man lige gør det?

eller om jeg skal vente på en fyr der vil have et barn med mig.

jeg er 28 så ikke som sådan presset, men derfor er jeg klar til det og ønsker et barn.

men hvordan håndtere man det? hvordan fortæller jeg et barn at det ikke har nogen far? er det fair for barnet at skulle vokse op uden en far? er der noget jeg som enlig mor kan gøre `?

pyh mange tanke og spekulationer.

håber nogen med erfaring kan give mig lidt klarhed

Kram herfra

Jeg ville følge mine drømme 

og finde en donor

- husk fertilitets uret tikker !!! 

Det kan godt være nogle mener det er egoistisk. Men der er altså mange børn der vokser op uden far eller mor, og tænk alle de børn der vokser op i skænderier mellem deres forældre fordi de ikk kan finde ud af det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

hej

jeg har I noget tid nu gået med ønsket om et barn.jeg havde en kæreste som så vidste sig at ikke at ville have børn alligevel, så nu star jeg alene - og klar !

mine spekulationer går på om jeg skal finde en sæddonor og hvordan man lige gør det?

eller om jeg skal vente på en fyr der vil have et barn med mig.

jeg er 28 så ikke som sådan presset, men derfor er jeg klar til det og ønsker et barn.

men hvordan håndtere man det? hvordan fortæller jeg et barn at det ikke har nogen far? er det fair for barnet at skulle vokse op uden en far? er der noget jeg som enlig mor kan gøre `?

pyh mange tanke og spekulationer.

håber nogen med erfaring kan give mig lidt klarhed

Kram herfra

Jeg tror jeg ville sætte et år eller to af til at finde den rette. Og så virkelig gå all in med dating osv. Lykkes det ikke kan du vælge at få barn alene. Men tænk over følgende. Kan du magte at stå alene med et barn? Har du en god omgangskreds og familie der kan hjælpe til og skabe en ramme om barnet, så det ikke bare er jer to? Kan du magte 2 børn alene? Hvad hvis du møder den rette efter du har fået første barn, således at andet barn får en far, men ikke nr. 1?  held og lykke

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

min "frygt" ved at få et donorbarn er netop det at der ikke er en far. jeg ville uden tvivl godt kunne klare at stå alene med det. det er jeg ikke I tvivl om, jeg har veninder og familie der star klar til at hjælpe hvis der er brug for det.

men hvad så hvis jeg finder en når barnet er 2 år - og vi så sammen får et barn ?  eller når barnet bliver stort nok og begynder at spørge ind til sin manglende far - hvordan forklarer man det ?

selvfølgelig vil jeg helst ha en kæreste/mand at få et barn med - men hvad nu hvis jeg venter 2-3 år og det så er for sent? jeg er så bange for at gå gennem livet uden at opleve lykken ved at blive mor.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Rikkemor89

Anonym skriver:

min "frygt" ved at få et donorbarn er netop det at der ikke er en far. jeg ville uden tvivl godt kunne klare at stå alene med det. det er jeg ikke I tvivl om, jeg har veninder og familie der star klar til at hjælpe hvis der er brug for det.

men hvad så hvis jeg finder en når barnet er 2 år - og vi så sammen får et barn ?  eller når barnet bliver stort nok og begynder at spørge ind til sin manglende far - hvordan forklarer man det ?

selvfølgelig vil jeg helst ha en kæreste/mand at få et barn med - men hvad nu hvis jeg venter 2-3 år og det så er for sent? jeg er så bange for at gå gennem livet uden at opleve lykken ved at blive mor.

Bare fordi der har vært to til at lave et barn er det ikke med sikkerhed at de to mennesker der laver barnet sammen er der for barnet når det bliver født !

Synes du skal mærke efter hvad du virkelig ønsker, jeg sidder selv som snart 26 år & fik min dreng da jeg var 20 år & det var held fordi jeg har pco som gør at det næsten er umuligt at få børn selv & har ikke fået nummer to som jeg ønsker !

Anmeld Citér

28. oktober 2015

sne190810

Jeg ville slå koldt vand i blodet, selvom jeg udemærket er klar over at det er nemmere sagt end gjort, og vente et par år. 

I mit hoved er 28 år ingen alder, og jeg er sikker på der en sød gut derude et sted, som drømmer om børn lige så meget som dig. :-) 

giv det et par år, sæt en tidshorisont og lev livet efter det. Kærligheden kommer når man mindst venter det :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.