Går dette an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har tidligere lavet en tråd herinde mht formulering, da vi har specifikke ønsker til vores bryllup - er dette helt hen i vejret eller humoristisk nok uden at blive pessimistisk?

Nu skal den jo være skrevet i jeres ånd og ikke andres - men jeg synes, den er upersonlig og anonym, mere á la indkaldelse til tandlæge end til noget så skønt som et bryllup. Og dybest set er det jo ikke særligt "simple" at skrive en del, der IKKE skal ske, i stedet for kun at skrive, hvad der SKAL ske. 

Selv om I måske ikke er de store romantikere, så går jeg ud fra, det betyder noget for jer at blive gift og holde den fest, og det synes jeg, invitationen skal afspejle. At den skal handle lidt om jer, måske endda lidt om kærlighed, og også henvende sig lidt mere personligt til dem, I inviterer. 

Hvis I holder fast i denne version, er der lige lidt korrektur: "simple", "buffet" og et -r, der skal fjernes fra et udsagnsord i sidste afsnit. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Nu skal den jo være skrevet i jeres ånd og ikke andres - men jeg synes, den er upersonlig og anonym, mere á la indkaldelse til tandlæge end til noget så skønt som et bryllup. Og dybest set er det jo ikke særligt "simple" at skrive en del, der IKKE skal ske, i stedet for kun at skrive, hvad der SKAL ske. 

Selv om I måske ikke er de store romantikere, så går jeg ud fra, det betyder noget for jer at blive gift og holde den fest, og det synes jeg, invitationen skal afspejle. At den skal handle lidt om jer, måske endda lidt om kærlighed, og også henvende sig lidt mere personligt til dem, I inviterer. 

Hvis I holder fast i denne version, er der lige lidt korrektur: "simple", "buffet" og et -r, der skal fjernes fra et udsagnsord i sidste afsnit. 

Kan sagtens følge dig.. Jeg er skam stor romantiker, men at være i centrum i den grad som et bryllup er er ikke mig eller min kæreste.. Vi har snart været sammen i 13 år og har hus, børn og bil og jeg må ærlig erkende at grunden til at vi nu vil giftes er pga huskøbet for at sikre os selv bedst muligt - selvfølgelig elsker vi hinanden, men alt det der sukkersøde noget der er omkring et bryllup er slet ikke vores plan.. Vores plan er at holde en fest fordi vi har lyst - en fest uden de store traditioner, en fest hvor man kommer i afslappet tøj, en fest hvor den der først banker på glasset får ordet (hvis der er nogen der har noget) en fest hvor man bare hygger sig og vores hensigt med den type invitation der var at vise de indbudte at det er en fest helt nede på jorden, hvor tingene ikke tages så højtideligt.. Mht korrektur, så er det kun prototypen - tror heller ikke mine kasser er på linje.. Men igen fedt med jeres tanker og indspark, det er derfor jeg spørger..

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Sprit25

Jeg synes den er fin. Den er jer, den er anderledes, den er sjov. Luk ørene for om det ikke er standard eller romantisk. Jeg har aldrig modtaget en bryllupsinvitation formet som et digt..

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Loa

Anonym skriver:

Hvordan primitiv? 

Synes nu egentlig idéen om afkrydsningsskemaet er sjov nok, men så er der detaljer jeg ville ændre som lidt formulering i sætningen "Har du/i lyst til at deltage...." Jeg ved det ikke, jeg læser det bare næsten som om at i skriver "ja vi holder lidt fest, men i behøver slet ikke komme hvis i har noget bedre at tage jer til..."  Og det samme med den med ønskerne, "der kommer en besked på Facebook...." Ja der ville jeg bare helt klart have skrevet noget andet....

Anmeld Citér

25. oktober 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg har tidligere lavet en tråd herinde mht formulering, da vi har specifikke ønsker til vores bryllup - er dette helt hen i vejret eller humoristisk nok uden at blive pessimistisk?

Synes den er god

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Mor og meget mere

Sprit25 skriver:

Jeg synes den er fin. Den er jer, den er anderledes, den er sjov. Luk ørene for om det ikke er standard eller romantisk. Jeg har aldrig modtaget en bryllupsinvitation formet som et digt..

Hvorfor skal hun lukke ørerne? Du får det til at lyde, som om det ikke er i orden at give de input, hun selv efterlyser og giver udtryk for, hun med glæde tager imod. 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Har flair for det der digtning og sangskrivning hehe plejer at kradse en sang ned på ingen tid  inskal gøre det der falder jer mest naturligt. Husk evt at skriv om det er med eller uden børn også. 

Skal have lavet et linje med kære x x x og så vil det fremgå der 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Kan sagtens følge dig.. Jeg er skam stor romantiker, men at være i centrum i den grad som et bryllup er er ikke mig eller min kæreste.. Vi har snart været sammen i 13 år og har hus, børn og bil og jeg må ærlig erkende at grunden til at vi nu vil giftes er pga huskøbet for at sikre os selv bedst muligt - selvfølgelig elsker vi hinanden, men alt det der sukkersøde noget der er omkring et bryllup er slet ikke vores plan.. Vores plan er at holde en fest fordi vi har lyst - en fest uden de store traditioner, en fest hvor man kommer i afslappet tøj, en fest hvor den der først banker på glasset får ordet (hvis der er nogen der har noget) en fest hvor man bare hygger sig og vores hensigt med den type invitation der var at vise de indbudte at det er en fest helt nede på jorden, hvor tingene ikke tages så højtideligt.. Mht korrektur, så er det kun prototypen - tror heller ikke mine kasser er på linje.. Men igen fedt med jeres tanker og indspark, det er derfor jeg spørger..

Jeg forstår godt udformningen, når I vil undgå det sukkersøde og betone det uformelle. Måske et foto af jer og jeres børn vil give det personlige touch, som jeg synes mangler? 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Tak - ønsker også at den skal være anderledes og ikke stille de store forventninger hos gæsterne om at nu skal de til stor gourme bryllup med alt  hvad det indebærer af traditioner, men et bryllup, der nærmest bare er en stor hyggelig fest 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor skal hun lukke ørerne? Du får det til at lyde, som om det ikke er i orden at give de input, hun selv efterlyser og giver udtryk for, hun med glæde tager imod. 

Hun efterlyser jo input til et anderledes bryllup og bryllup invitation og synes ikke det er fair at sige: det er ikke romantisk, fordi vi har alle forskellige former for romantik. 

Jeg synes for eksempel det er skide romantisk når min kæreste og mig ser Formel 1 sammen��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.