Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
8 svar
2 synes godt om
22. oktober 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har snakket om børn, hvornår vi skal have dem og alt det der følger med.

Jeg tager piller så lige nu beskytter vi os. Jeg har spurgt min kæreste hvornår han tænker han vil have børn. Han siger det ved han ikke. Jeg spurgte om der gik 1 år eller måske flere. Det kunne han heller ikke svare på. Han siger at det kommer når det kommer og han nok skal være klar den dag jeg er gravid, og han siger at han bliver først rigtig klar den dag vi står med en baby i vores arme. Det sker engang i mellem jeg glemmer mine piller også fortæller jeg ham det, også har vi brugt kondom. På det sidste har jeg skulle spørger om vi skulle bruge kondom og når han svare så han faktisk lidt ligeglad med om vi gør det eller ikke.  Vi har dog brugt hver gang alligevel.

Vi er begge først i 20 erne og har en god baggrund. Har kendt hinanden i en del år. Hvis i kan bruge det til noget. Jeg er skruk, men der ingen pres fra min side og jeg har tålmodighed til at vente. Jeg vil heller sætte et barn i verden med en der føler det er nu i stedet for en der ikke er klar. Selvom jeg kunne smide pillerne i morgen så holder jeg min lille baby drøm inde i mig selv, for min kærestes skyld.

Undskyld det blev langt.  

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har snakket om børn, hvornår vi skal have dem og alt det der følger med.

Jeg tager piller så lige nu beskytter vi os. Jeg har spurgt min kæreste hvornår han tænker han vil have børn. Han siger det ved han ikke. Jeg spurgte om der gik 1 år eller måske flere. Det kunne han heller ikke svare på. Han siger at det kommer når det kommer og han nok skal være klar den dag jeg er gravid, og han siger at han bliver først rigtig klar den dag vi står med en baby i vores arme. Det sker engang i mellem jeg glemmer mine piller også fortæller jeg ham det, også har vi brugt kondom. På det sidste har jeg skulle spørger om vi skulle bruge kondom og når han svare så han faktisk lidt ligeglad med om vi gør det eller ikke.  Vi har dog brugt hver gang alligevel.

Vi er begge først i 20 erne og har en god baggrund. Har kendt hinanden i en del år. Hvis i kan bruge det til noget. Jeg er skruk, men der ingen pres fra min side og jeg har tålmodighed til at vente. Jeg vil heller sætte et barn i verden med en der føler det er nu i stedet for en der ikke er klar. Selvom jeg kunne smide pillerne i morgen så holder jeg min lille baby drøm inde i mig selv, for min kærestes skyld.

Undskyld det blev langt.  

Hvad tænker i? 

Jeg tænker: spørg ham ligeud om I  skal prøve at lave en baby 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Jeg tænker: spørg ham ligeud om I  skal prøve at lave en baby 

Han har bare givet udtryk for at  han ikke ved hvornår han er klar, så er bange for hvis jeg spørger på den måde at han føler et pres

Anmeld Citér

23. oktober 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Han har bare givet udtryk for at  han ikke ved hvornår han er klar, så er bange for hvis jeg spørger på den måde at han føler et pres

Men det nytter jo heller ikke noget at I dyrker ubeskyttet sex, hvis nu han rent faktisk ikke er klar. 

Du kan ende med at stå i en super ærgelig situation, så indtil du kan få et klart ja eller nej, så må kondomet på. 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

CutieKiwi

Men alligevel giver hansamtidig udtryk for at være ligeglad med kondomet. Synes han skal melde klart ud. Hellere det end at han måske trækker sig når du er blevet gravid 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Få talt om det som voksne mennesker og lav en aftale, så I ikke ender i en ulykkelig situation. Og ellers på med kondomet til I er blevet enige!

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg tager piller så det den måde vi beskytter os på og kondom bruger vi kun hvis jeg glemmer piller. Jeg er helt ærlig når jeg har glemt en pille og siger til ham vi skal lige bruge kondom. Så jeg kunne aldrig finde på at snyde ham til at skulle være far. 

Jeg dropper hverken piller eller kondom før jeg er sikker på han vil 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Mener det samme som de andre. Lad vær med at antage, at han ikke vil gå helt i panik, hvis du blev gravid, bare fordi han er med på at knalde uden kondom nu .

Jeg synes, det er rigtig fint, at du ikke vil presse ham, og det er da vildt grænseoverskridende at udtrykke et ønske om at få børn til sin partner, for så bliver forholdet virkelig sat på spidsen. 

Måske er han klar, men kan ikke lige overskue alt for meget babysnak. Men lav en klar aftale med ham, om hvornår I skal gå i gang med at prøve. Den kan evt. gå ud på, at du stopper på p-piller, og så tager I det bare, som det kommer. Ikke noget med pligtsex og ægløsningssnak osv. 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Mener det samme som de andre. Lad vær med at antage, at han ikke vil gå helt i panik, hvis du blev gravid, bare fordi han er med på at knalde uden kondom nu .

Jeg synes, det er rigtig fint, at du ikke vil presse ham, og det er da vildt grænseoverskridende at udtrykke et ønske om at få børn til sin partner, for så bliver forholdet virkelig sat på spidsen. 

Måske er han klar, men kan ikke lige overskue alt for meget babysnak. Men lav en klar aftale med ham, om hvornår I skal gå i gang med at prøve. Den kan evt. gå ud på, at du stopper på p-piller, og så tager I det bare, som det kommer. Ikke noget med pligtsex og ægløsningssnak osv. 

Baby snakken er lagt lidt på hylden og er noget jeg holder for mig selv. Han ved jeg gerne snart vil også lader jeg tingene ske når de sker. 

Når jeg dropper pillerne (beslutning bliver taget sammen med ham) så lader jeg/vi det hele ske helt naturlig. Ikke noget med ægløsning test og sex fordi vi skal lave baby. Det skal være ligesom det har været indtil nu at vi gør det fordi vi har lyst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.