Sove dilemma.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2015

Moar2011

Lige lidt forhistorie. 

Min søn på nuværende 3 år, og jeg har været alene bare ham og jeg, fra han var 9 mdr til han var lige knap 2 år. I alt den tid, har han haft mig alene og vi har lagt tæt hver eneste nat i min seng. Jeg nød det lige så meget som han gjorde, eller måske mere. 

Da han så fylder de 2 år cirka, finder jeg min nuværende kæreste. Og da han kommer ind i billedet, føler jeg et behov for at det nok er bedst hvis min søn kommer i egen seng. Det forgår over en stille og rolig overgang, og går super fint. Så fint at han den dag idag, bliver puttet i hans egen seng helt uden problemer. 

Men, nu til problemet. Han kommer stadigvæk ind til os om natten. Det er for mig ikke noget problem, da jeg ærlig talt ikke ville gide så meget natte roderi for at få ham til at blive i sin egen seng hvis det bare var mig der bestemte og så er jeg gravid så sover som en sten, og opdager slet ikke når han sniger sig ind at ligge ved siden af mig. Sover tit væk fra det. Min kæreste syntes det er et stort irritations moment. Han har selv en dreng på 5 år, der kommer hver 2 weekend der sover hele natten på eget værelse uden problemer. 

Vi har prøvet at lægge en madras ved siden af sengen, men den lægger knægten sig ikke på med mindre der er en vågen til at bede ham om det, og det er der sjældent. Så det fungerer bare ligesom ikke med den madras. 

Nu kommer der jo en lillesøster til foråret, og han skal i hvert fald ikke føle at han bliver til side sat på grund af hende. Så hvis han skal lærer at sove inde ved sig selv hele natten, så skal det altså til at være. Jeg har bare så svært ved at se hvordan jeg skal gribe det an? Har overvejet at sove inde ved ham på en madras på gulvet?? 

Så ja, jeg søger egentlig nogle råd til hvordan jeg lige kan gribe det an? Evt nogle der har gennemført samme projekt med succes? 

På forhånd tak for hjælpen, hvis i når så langt. 

det kunne ha været min historie bortset for at mit barn er 4år dagen idag og jeg ikke er gravid. 

men mit barn kan jeg os sagtens putte i egen seng men kommer ind til mig tidlig morgen, og jeg kan simpelthen ikke sove, få plads hvis vi skal sove 3 i sengen 

mit barn ELSKER at sove hos mig, og det ligger jo tilbage til den gang jeg var alene med barnet helt, fra barnet var 17mdr og til sidst u to års alderen.  

så når kæreste er på besøg, ja så sover han på sofaen 

Synes din kæreste ska tænke på at han faktisk kom og "tog" din søns plads ved siden af dig, og nu vil han nægte din søn at komme ind og natten "bare" fordi hans dreng der er der hver anden weekenden og som er 5år sover hele natten inde på værelset 

din søn søger tryghed, hvilket man ska gi ham lille seje dreng-

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2015

Guldimaven

De3Guldklumper skriver:

Når de kommer om natten er det fordi de søger tryghed - og det synes jeg ikke man skal "ignorere". Her kommer de stadig om natten i en alder af 8 og 6 år. Det er først indenfor det sidste halve år vi har introduceret madrassen på gulvet men oftest så ender de oppe i sengen alligevel - og ja man sover da ikke super fantastisk men inden man får set sig om så er det ovre igen. Jeg synes det lyder som om de dreng har taget det super flot og så skal i også tage imod ham de gange han så kommer. Han er altså ikke så gammel endnu - så må din kæreste jo lægge sig på madrassen hvis han synes det er SÅ irriterende. 

Han kommer fast hver nat, og har ikke en eneste nat sovet på eget værelse hele natten. Så tror måske ligeså meget det er en vane for ham, at han gerne vil ind til mor og putte.  Men det kan godt ske, jeg bare skal trumfe igennem på det her punkt og så sige at det bestemmer han altså ikke.. 

Anmeld Citér

22. oktober 2015

De3Guldklumper

Guldimaven skriver:

Han kommer fast hver nat, og har ikke en eneste nat sovet på eget værelse hele natten. Så tror måske ligeså meget det er en vane for ham, at han gerne vil ind til mor og putte.  Men det kan godt ske, jeg bare skal trumfe igennem på det her punkt og så sige at det bestemmer han altså ikke.. 

Jo men skulle det nu være en "vane" så kan man jo heller ikke fortænke ham i det han har trods alt været vant til at være rigtig tæt på sin mor  

jeg ville trumfe igennem at det skulle han ha lov til så længe han har lyst og ikke er ældre.

Anmeld Citér

22. oktober 2015

karisima

Min datter sover også hos mig og ja man sover ikke altid super godt. Men når nogen sætter spørgsmålstegn ved det plejer jeg altid at vende den om. Mor og far/kæreste vil gerne ligge sammen og mærke nærheden til hinanden men junior skal ligge alene i sin egen seng og måske endda i et helt andet rum... 

Hvis I har plads i soveværelset kunne I måske "udvide" sengen så den bliver 90 cm bredere? Så er der bedre plads til alle 

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Tulle28

Han har jo brug for tryghed, den lille mand Jeg ville ikke gøre noget stort nummer ud af det, men vi har så den yngste på 3 sovende i smørhullet hver nat og en 5 årlig der kommer ind og sover på en madras i ny og næ (og nogengange i sengen, hvis hun har haft mareridt - det er så en anelse trangt) Er lidt enig i at din kæreste må lægge sig ned på madrassen, hvis han synes det er SÅ stort et problem. 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

loop

Kan i ikke bare stille hans seng ind i soveværelset? En juniorseng fylder jo ikke ret meget. 

Jeg synes det vigtigste er at alle sover godt, og hvis ikke du kan sove ordentligt, når han ligger i din seng, så må i arrangere det på en anden måde. Find den måde, der også vil fungere, når den lille ny kommer, så der ikke skal ændres noget pga babys ankomst.

Min datter og jeg sover stadig på samme værelse, og hun er 8 år. Hun kan sagtens sove selv, både herhjemme, hos besteforældre og veninder. Det er bare hyggeligt at sove sammen synes hun. Jeg kan slet ikke se problemet. Flere af hendes veninder sover også stadig sammen med forældrene. Sågar den ene venindes storebror på 14, sover nogen gange ved forældrene.

Anmeld Citér

23. oktober 2015

linkon

Kan godt forstå din kæreste, jeg har det på samme måde med min bonus på 3, jeg er ikke komfortabel med at han skal ligge i samme seng som mig og min kæreste.

Har han mareridt er han velkommen ind til os og får lov til at ligge til han falder til ro igen og så går vi ind på hans eget værelse.

Selvom bonusforældre er glade for sine bonusbarn så er det nok for mange ukomfortabelt at have så meget nærhed. Det er det for mig, til trods for at jeg virkelig elsker min bonussøn!

Mit råd vil være at sige til din søn at han skal vække en af jer når han kommer ind, så kan den han vækker følge ham tilbage til værelset og sidde med ham til han falder i søvn. Så får han tryghed, men i sin egen seng  :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.