Lige lidt forhistorie.
Min søn på nuværende 3 år, og jeg har været alene bare ham og jeg, fra han var 9 mdr til han var lige knap 2 år. I alt den tid, har han haft mig alene og vi har lagt tæt hver eneste nat i min seng. Jeg nød det lige så meget som han gjorde, eller måske mere.
Da han så fylder de 2 år cirka, finder jeg min nuværende kæreste. Og da han kommer ind i billedet, føler jeg et behov for at det nok er bedst hvis min søn kommer i egen seng. Det forgår over en stille og rolig overgang, og går super fint. Så fint at han den dag idag, bliver puttet i hans egen seng helt uden problemer.
Men, nu til problemet. Han kommer stadigvæk ind til os om natten. Det er for mig ikke noget problem, da jeg ærlig talt ikke ville gide så meget natte roderi for at få ham til at blive i sin egen seng hvis det bare var mig der bestemte og så er jeg gravid så sover som en sten, og opdager slet ikke når han sniger sig ind at ligge ved siden af mig. Sover tit væk fra det. Min kæreste syntes det er et stort irritations moment. Han har selv en dreng på 5 år, der kommer hver 2 weekend der sover hele natten på eget værelse uden problemer.
Vi har prøvet at lægge en madras ved siden af sengen, men den lægger knægten sig ikke på med mindre der er en vågen til at bede ham om det, og det er der sjældent. Så det fungerer bare ligesom ikke med den madras.
Nu kommer der jo en lillesøster til foråret, og han skal i hvert fald ikke føle at han bliver til side sat på grund af hende. Så hvis han skal lærer at sove inde ved sig selv hele natten, så skal det altså til at være. Jeg har bare så svært ved at se hvordan jeg skal gribe det an? Har overvejet at sove inde ved ham på en madras på gulvet??
Så ja, jeg søger egentlig nogle råd til hvordan jeg lige kan gribe det an? Evt nogle der har gennemført samme projekt med succes? 
På forhånd tak for hjælpen, hvis i når så langt. 
Anmeld
Citér