Bobler og små prik;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. september 2009

jillkolsbjerg

Jeg er ny herinde.Synes man har så mange ting man gerne vil vide når nu man er gravid for første gang;-)
Jeg har den senesteuge oplevet en følelser af små bobler og en blød prikkende fornemmelse fra mavsen;-) Hva sker der derinde? mærkes sjovt;-)
Nogen der har det på samme måde?

Jill 11+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

BabyTosset

Hej Jill, og velkommen til!

Hmm, måske det kan være, at det er bebsen, du kan mærke allerede? Min jordmoder sagde i hvert fald, at nogle føler det som små bobler, der sprænger inde i maven, når de mærker bebsen så tidligt. Jeg selv har ikke følt det sådan, men har i stedet følt det lidt ligesom når man bevæger sin hånd frem og tilbage under vand - Og det ER (også) bebsen, sagde min jordmoder  Så fantastisk at mærke liv allerede!

Jeg er selv førstegangsgravid, så jeg synes også, at alt er spændende og nyt, og ja man har en masse spørgsmål vedr. det hele

Knus Pia 15+0

Anmeld

23. oktober 2009

mafalck

jillkolsbjerg skriver:

Jeg er ny herinde.Synes man har så mange ting man gerne vil vide når nu man er gravid for første gang;-)
Jeg har den senesteuge oplevet en følelser af små bobler og en blød prikkende fornemmelse fra mavsen;-) Hva sker der derinde? mærkes sjovt;-)
Nogen der har det på samme måde?

Jill 11+4

Den følelse du har allerede nu bliver forstærket gange mange... i starten vidste jeg ikke helt om det var det jeg kunne mærke.. nu er jeg slet ikke i tvivl når min lille pige giver lyd fra sig....

Nogen gange kan det godt gøre ondt følelses som der er noget der sidder i klemme eller babyen holder fast i noget... Men når man rigtigt begynder at mærke at babyen hopper rundt, eller hvad man kalder det, er det en fantastisk følelse... Du vi selv kunne mærke den meget længe før alle andre kan mærke det på din mave...

Jeg er selv 23+4 henne en gang i mellem synes jeg at jeg kan mærke hendes spark uden på maven...

Anmeld

24. oktober 2009

Mor til L&S

Hej

Jeg synes det lyder mærkeligt hvis du allerede kan mærke liv - altså bobler hvis du ikke er længere henne.. men nogen gør jo før end andre

Jeg er selv i uge 18 og har ikke mærket bobler endnu.. jo efter jeg har spist.. men så kan det jo lige så vel være derfor

Jette 17+4

Anmeld

24. oktober 2009

jillkolsbjerg

hej jette.

ja der må jo være forskel, da jeg også nu har mærket små bitte "spark" og kan mærke bebsen svømme rundt i maven;-) har jeg kunne mærke de sidste 3 dage, og det er altså ikke fuldstændig unormal vil jeg sige.;-) det er sket før;-)

knus jill 16+4

Anmeld

24. oktober 2009

mafalck

Jeg har fået af vide at det er meget forskelligt fra person til person hvornår man mærker noget....

og Jette, de små bitte bobler efter endt måltid har jeg også mærket og lige pludselig en dag kom der et ordenligt bump... jeg grinte lidt af det og sagde velbekomme... og nu synes jeg faktisk at min lille pige giver lyde fra sig hver gang jeg har spist..

Anmeld

25. oktober 2009

Mor til L&S

Det er bare ALTID efter jeg har spist at jeg mærker noget så tør ikke tro at det er baby jeg kan mærke... Men det kommer nok når jeg mindst venter det..

Knus Jette 17+5

Anmeld

25. oktober 2009

Mor til L&S

mafalck skriver:

Jeg har fået af vide at det er meget forskelligt fra person til person hvornår man mærker noget....

og Jette, de små bitte bobler efter endt måltid har jeg også mærket og lige pludselig en dag kom der et ordenligt bump... jeg grinte lidt af det og sagde velbekomme... og nu synes jeg faktisk at min lille pige giver lyde fra sig hver gang jeg har spist..

Hvor langt er du henne??

Anmeld

31. oktober 2009

SilleElisa

Er det helt forkert at jeg ikke har mærket så meget endnu, min baby er 23 cm, men der er ikke sket noget endnu. Kan det ske, fordi jeg er overvægtig?

Kram Sille 18+6

Anmeld

31. oktober 2009

BabyTosset

SilleElisa skriver:

Er det helt forkert at jeg ikke har mærket så meget endnu, min baby er 23 cm, men der er ikke sket noget endnu. Kan det ske, fordi jeg er overvægtig?

Kram Sille 18+6

Det skulle vist være meget forskelligt fra person til person, hvor meget og hvor hurtigt man mærker noget, men jeg tror godt, at din overvægt kan spille en rolle. Jeg kender en, som er ligeså langt henne som jeg selv, og hun er først nu rigtig begyndt at mærke noget (hun er også overvægtig). Men det kan da også bare være, at du har en mere stille baby i maven - Deres aktivitet er der jo også forskel på. Min, han er f.eks. ret så aktiv, puffer og skubber til mig derinde 

Håber mit svar hjalp

Knus Pia 20+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.