Sygeplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hejsa!

Er der nogen herinde der er i gang med at uddanne sig til sygeplejerske, eller som er uddannede, og fik børn under uddannelse? 

Jeg er interesseret i at høre om alle aspekter - tid og overskud, studiet med et barn, studiet i graviditeten, hvordan man starter op efter barsel, økonomi osv osv 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hejsa!

Er der nogen herinde der er i gang med at uddanne sig til sygeplejerske, eller som er uddannede, og fik børn under uddannelse? 

Jeg er interesseret i at høre om alle aspekter - tid og overskud, studiet med et barn, studiet i graviditeten, hvordan man starter op efter barsel, økonomi osv osv 

På forhånd tak 

ja.. jeg er

jeg startede i sept.. 2013. blev gravid i januar 2014 og gik på barsel efter 4. modul. 

er lige startet op på 5. modul nu her i august efter barsel. 

jeg får SU og forhøjet SU lån. og under barslen fik jeg så 1100 kr mindre fordi at SU lånet ikke kan forhøjes under barsel. 

du skriver bare hvis du vil vide mere. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ja.. jeg er

jeg startede i sept.. 2013. blev gravid i januar 2014 og gik på barsel efter 4. modul. 

er lige startet op på 5. modul nu her i august efter barsel. 

jeg får SU og forhøjet SU lån. og under barslen fik jeg så 1100 kr mindre fordi at SU lånet ikke kan forhøjes under barsel. 

du skriver bare hvis du vil vide mere. 

Spændende!

Hvordan passer lektielæsningen og mængden sammen med baby?

Og hvordan med afhentning i daginstitution, er dagene lange på studiet?

Og hvad med at komme tilbage på studiet efter barsel, var det mærkeligt pludselig at skulle til at følges med en ny gruppe studerende, og følte du dig bagud, eller var det "nemt" at komme i gang igen? 

Jeg starter på studiet september 2016, og vi vil gerne i gang med PB inden for et år fra mit studiestart 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

charthys

jeg læser også til sygeplejerske og er mor til tre, + at jeg har nummer fire på vej. Min mindste var to da jeg startede, og ja det kan da godt være lidt udfordrende at nå at læse. Jeg udskyder hellere hentningen af børn i institutionerne en time og bliver og læser på skolen, for jeg får ikke læst derhjemme. Når der endelig er jo er jeg for træt

Min mand er håndværker og arbejder normalt men jeg tager alligevel dobbelt su lån, for at det kan løberundt, og supplerer med arbejde ved siden af.

Det kan sagtens lade sig gøre,men som med alt andet,  så skal man ville det  

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MortilM

Kan nu alligevel kun forestille mig det er nemmere at få til at hænge sammen rent praktisk når man læser, Økonomisk skal jeg ikke udtale mig om. Glæder mig ikke til min barsel er slut og jeg skal få et liv til at hænge sammen med så skiftende arbejdstider. Held og lykke til dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.