Nakkefold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2015

Mom2beIhope

Mange tak for jeres svar - glæder mig så meget til at høre hjertelyd og se den lille derinde - det er stadig så urealistisk synes jeg, men samtidig er det også bare så spændende og fantastisk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

Anonymor10

Mom2beIhope skriver:

Hej alle sammen,

Er der nogle, som vil fortælle hvordan det kommer til at foregå til NF scanning?

Jeg har hørt at det går hurtigt i det offentlige, men kunne godt tænke mig at høre hvad der skal ske?

Trin for trin agtigt hvis nogle vil dele deres erfaring 

På Skejby plejer de at sige hvad der skal ske, trin for trin. De plejer at sige at de først finder hjerteslag hos fosteret, så hvor mange hjerteslag (altså hvor mange fostre) og så måler de længden af foster for at se om det passer med gestationsalder. Kan ikke huske om de også måler hovedomfang til NF. Og så måler de nakkefolden  Nogle fortæller hvis nakkefolden ser normal u, og så intaster de målene og sammenligner med den blodprøve lægen har taget og derved får de et tal. På Skejby får man ikke tallet at vide, men bare om fosteret er i risikoonen eller ikke. Undervejs plejer de gerne at fortælle hvad man ser (altså "her er der to ben" osv).

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Tiggi

Mom2beIhope skriver:

Jeg skal på Hvidovre
Ej, er helt oppe og køre over det - det er bare så fantastisk med sådan en graviditet

Jeg fik lavet MD  (og en masse tilvækstscaninger) på Hvidovre og der har jeg ihvertfald fået et par billeder :-) og de er rigtig søde, menneske gange meget travlt :-) men svinger jo meget :-) 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Mom2beIhope

Tiggi skriver:

Jeg fik lavet MD  (og en masse tilvækstscaninger) på Hvidovre og der har jeg ihvertfald fået et par billeder :-) og de er rigtig søde, menneske gange meget travlt :-) men svinger jo meget :-) 

Jeg var meget i tvivl om jeg ville få nogle billeder når man kommer til nakkefold, men det lyder da som om jeg får lidt minder med hjem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.