Nakkefold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.545 visninger
13 svar
8 synes godt om
19. oktober 2015

Mom2beIhope

Hej alle sammen,

Er der nogle, som vil fortælle hvordan det kommer til at foregå til NF scanning?

Jeg har hørt at det går hurtigt i det offentlige, men kunne godt tænke mig at høre hvad der skal ske?

Trin for trin agtigt hvis nogle vil dele deres erfaring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Steffecph

Mom2beIhope skriver:

Hej alle sammen,

Er der nogle, som vil fortælle hvordan det kommer til at foregå til NF scanning?

Jeg har hørt at det går hurtigt i det offentlige, men kunne godt tænke mig at høre hvad der skal ske?

Trin for trin agtigt hvis nogle vil dele deres erfaring 

Jeg blev hentet af scanningsdamen, lagde mig på briksen. Hun fandt det kolde gel frem og sprøjtede det ud på min mave. Hun gik igang med at scanne og sagde ikke så meget. Hun tog de mål hun skulle bruge og så gav hun mig faktisk 5 minutters ekstra scanning fordi baby var i hopla. 

Herefter satte hun sig ved sin computer og indtastede de mål hun havde fået. Det blev sammenlignet med blodprøven og så fik jeg en risikovurdering. Og så fik jeg selvfølgelig også udregnet min termin udfra babys mål. Så fik jeg nogle papirer og et tilbud om at være med til forskning omkring amning. 

Vi sagde pænt farvel. Og det var det..

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anna2706

Min nf scanning foregik således: 

Ventede i venterummet, så blev min kæreste og jeg kaldt ind af en jordemor og vist ind i et rum. 

Her lagde jeg mig på briksen, trak blusen op og jordemoren tog det der gele på min mave, hvor hun så begyndte at scanne. 

Da vi så der var hjerteblink, begyndte hun at måle det hun nu skulle.

Der er ikke så meget at sige omkring det, men stemningen var god og jordemoren var rigtig sød. Efter skanningen blev tallene regnet ud osv, vi fik risiko tallet at vide + vi fik et par billeder af den lille. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mom2beIhope

Super, mange tak for svar

Man får ikke nogle billeder med ved NF vel?

Jeg skal have bestilt tid til kønsscanning når jeg har været til NF - det er virkelig spændende

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mom2beIhope

Anna2706 skriver:

Min nf scanning foregik således: 

Ventede i venterummet, så blev min kæreste og jeg kaldt ind af en jordemor og vist ind i et rum. 

Her lagde jeg mig på briksen, trak blusen op og jordemoren tog det der gele på min mave, hvor hun så begyndte at scanne. 

Da vi så der var hjerteblink, begyndte hun at måle det hun nu skulle.

Der er ikke så meget at sige omkring det, men stemningen var god og jordemoren var rigtig sød. Efter skanningen blev tallene regnet ud osv, vi fik risiko tallet at vide + vi fik et par billeder af den lille. 

Hvor dejligt at læse at I fik lidt billeder

Tak for din oplevelse

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Tiggi

Om du får billeder afhænger vidst lidt af hvor henne. Nogle steder kan du også betale lidt for at få billederne med.

Jeg er blevet scanner både på Herlev og Hvidovre og fik billeder med begge steder :-)

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sedigfor

Jeg blev scannet i ca en time da både min datter ikke lagde stille og så fordi målene ikke helt ku passe på så langt jeg var, så der kom en læge det viste sig bare hun var mindre end normalen da hun sagde jeg var i uge 10 men var i uge 12+6 (:

Anmeld Citér

19. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Da jeg var til nf var det næsten ligesom hos de andre. Her startede vi bare ved hendes kontorbord, hvor hun forklarede lidt om scanningen samt hun spurgte ind til nogle ting. Derfra fik jeg besked på at ligge mig på briksen og så ellers nogenlunde som de andre

da jeg var færdig blev vi bedt om at gå ud og lave en aftale vedrørende gennemscanningen i uge 20(ca). 

fik 3 billeder med hjem

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Dididiva

Til min NF-scanning fik vi mange informationer. Rigtig god jordemoder scannede mig.

Hun viste os blodstrømmen i baby, vi hørte hjertelyd flere gange, gennemgik hjernen, hjertet, mavesæk, blære, knogler blev målt som kraniet, lårben, overarm, fod. Til sidst scannede hun i 10 minutter hvor vi bare så hun sprællede rundt derinde.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Mom2beIhope

Tiggi skriver:

Om du får billeder afhænger vidst lidt af hvor henne. Nogle steder kan du også betale lidt for at få billederne med.

Jeg er blevet scanner både på Herlev og Hvidovre og fik billeder med begge steder :-)

Jeg skal på Hvidovre
Ej, er helt oppe og køre over det - det er bare så fantastisk med sådan en graviditet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.