Nu er det sket igen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Æv, stakkels du. Det er umenneskelig hårdt når naturen bliver ved med at svigte. 

Desværre er der intet unormalt ved to tidligere aborter - og der er derfor heller ikke meget hjælp at hente i sundhedsvæsenet. Såfremt det er en abort du er i gang med nu, ville jeg bede lægen om blodprøver som kunne konstatere om HCG faldt tilstrækkeligt til graviditeten var udstødt af kroppen.

Der er ikke noget du kan gøre for at det "sidder bedre fast". Markedet er fyldt med alle mulige (og umulige) tips og tricks, men det eneste der rigtig påvirkes, vil formentlig bliver din pengepung. Tidlige aborter skyldes ikke noget du har gjort. Det er desværre naturens barske måde at rydde ud i fostre som ikke er levedygtige. 

Jeg ønsker dig alt det bedste

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

Ja, desværre er det nu sket for mig igen.

Jeg testede positiv i maj, men til skanningen i uge 8, var der intet hjerteblink. Jeg tog det okay, sygeplejersken sagde at det var normalt at dette kunne ske en enkelt gang.

Så nu her ved 2. gang (testede positiv d. 8/10) var jeg meget mere tryg - dette kunne da ikke ske for mig igen, og slet ikke 2 gange i træk... Men jo, efter 2 dage med influenza er jeg nu begyndt at på brun-orange udflåd  

Jeg kan ikke lade være med at føle at universet og min egen krop svigter, håner og forråder mig  

Hvad gør man lige i sådan en situation ? Skal jeg kontakte lægen? Og efter den 3. abort kan man så få ekstra hjælp/opsyn?

Kender i nogle tips/skrøner - what so ever, for at hjælpe ægget til at sidde bedre fast/ undgå at det altid ender i en abort ?

Knus den meget triste

Jeg havde brunt/rødt slim/udflåd under det meste af min graviditet og har da en datter idag, så det ikke sikkert det er sket igen (:

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Jeg har haft 3 ufrivillige aborter på de seneste 2 år - og den 2. var faktisk den værste!

Efter den første holdt jeg fast i at det jo for pokker ikke sker igen, men når man så alligevel står der for anden gang falder det hele bare sammen... specielt fordi der intet er at gøre for at forhindre det sker 3. gang. Man er jo "bare" uheldig og "der var nok noget galt". Det er en ringe trøst, og det kan være utroligt svært at gå i gang tredje gang.

Der er ingen hjælp at hente før du har haft en 3. abort, for det er først her de ikke længere afskriver det med tilfældigheder. Du kan sagtens prøve alternative behandlinger, men personligt tror jeg ikke på babyklister, nåle og lignende.

Jeg havde min 3. abort i juni og blev derefter henvist til HAB som er en klinik for gentagne aborter på Rigshospitalet. Vi skal til første samtale i morgen, men selv her er der ingen garanti for at jeg ikke aborterer næste gang...

...og hvad ville jeg så egentlig sige med denne smøre: FUCK, hvor jeg godt forstår dig! Det er en lortesituation du står i, og du bliver nødt til at give dig selv tid til at komme igennem den. Der er desværre ikke noget lægerne kan gøre for dig på nuværende tidspunkt, men hvis du skulle være så uheldig at det sker for dig 3. gang, så insister(!) på at få en henvisning så du kan blive fulgt tæt og om muligt få hjælp så du ikke skal igennem endnu en abort.

Når det så er sagt, så sørg for at komme til lægen og bliv scannet så du kan få sikkerhed for om du er ved at abortere igen Jeg ønsker dig det bedste!

Jeg var til skanning i torsdags, og de kunne intet se (6+0) hvilket også er så tidligt at det kan være gået begge veje .. Jeg fik tage en blodprøve der, og igen i lørdags for at se om HCG ´et stiger eller ej .. Jeg håber det bedste meeen jeg må nok indrømme at jeg tror ikke på at der er en spire tilbage, selvom lægen blev ved med at snakke om at det jo er tidligt i graviditeten og den måske kunne sidde udenfor livmoderen ..

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Æv, stakkels du. Det er umenneskelig hårdt når naturen bliver ved med at svigte. 

Desværre er der intet unormalt ved to tidligere aborter - og der er derfor heller ikke meget hjælp at hente i sundhedsvæsenet. Såfremt det er en abort du er i gang med nu, ville jeg bede lægen om blodprøver som kunne konstatere om HCG faldt tilstrækkeligt til graviditeten var udstødt af kroppen.

Der er ikke noget du kan gøre for at det "sidder bedre fast". Markedet er fyldt med alle mulige (og umulige) tips og tricks, men det eneste der rigtig påvirkes, vil formentlig bliver din pengepung. Tidlige aborter skyldes ikke noget du har gjort. Det er desværre naturens barske måde at rydde ud i fostre som ikke er levedygtige. 

Jeg ønsker dig alt det bedste

tak, det er desværre bare en ringe trøst..

Jeg ved at det er naturens måde at rydde op og lignende i det som ikke er levedygtigt, men hvorfor kan min krop så ikke skabe en levedygtig spire ! ØV

Jeg har fået taget blodprøver, som jeg får svar på i morgen, men jeg er ret sikker på at jeg allerede kender svaret

Tak for svar

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Jeg havde brunt/rødt slim/udflåd under det meste af min graviditet og har da en datter idag, så det ikke sikkert det er sket igen (:

Da jeg ventede min datter var der intet, og jeg sammenligner nok lidt selvom at graviditeterne ikke er ens...

Men blødningen tog til der onsdag aften, og torsdag blødte jeg en del med klumper, så tror at det er sket.. desværre ..

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Becks

Stakkels dig, ved præcis hvad du går igennem <3

Jeg blev henvist til HAB (for gentagende aborter på riget) efter 5 sa'er..

Jegver nu gravid 24+4, men denne gang var det også ved at gå galt, jeg fik i forvejen Lutinus (progesteron) da jeg var i fertilitetsbehandling, men blev øget i sidste øjeblik.. Det "reddede" min lille pige..

Det er tidligt i forløbet du abortere, ligesom jeg.. Så jeg tænker du skal snakke med lægen om, om han kan give dig Lutinus næste gang, følge dig med bp. osv. 

Hvis du, som jeg ikke håber, skulle opleve en 3 sa - så skal du med det samme have fat på din læge, som kan henvise dig til HAB på riget.. Det er fuldstændig ligegyldigt om I bor i Jylland, på Fyn eller Sjælland, Riget er det eneste sted hvor de udreder folk!

Pøj pøj <3

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Becks skriver:

Stakkels dig, ved præcis hvad du går igennem <3

Jeg blev henvist til HAB (for gentagende aborter på riget) efter 5 sa'er..

Jegver nu gravid 24+4, men denne gang var det også ved at gå galt, jeg fik i forvejen Lutinus (progesteron) da jeg var i fertilitetsbehandling, men blev øget i sidste øjeblik.. Det "reddede" min lille pige..

Det er tidligt i forløbet du abortere, ligesom jeg.. Så jeg tænker du skal snakke med lægen om, om han kan give dig Lutinus næste gang, følge dig med bp. osv. 

Hvis du, som jeg ikke håber, skulle opleve en 3 sa - så skal du med det samme have fat på din læge, som kan henvise dig til HAB på riget.. Det er fuldstændig ligegyldigt om I bor i Jylland, på Fyn eller Sjælland, Riget er det eneste sted hvor de udreder folk!

Pøj pøj <3

Tak for svar,

Jeg vil prøve at tage en snak med min læge omkring det, men jeg tror ikke at hun vil gå med til det .. Hun virkede ret - ligeglad ? - da jeg igen kom med abort symptomer

Men det er da forsøget værd

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Ja, desværre er det nu sket for mig igen.

Jeg testede positiv i maj, men til skanningen i uge 8, var der intet hjerteblink. Jeg tog det okay, sygeplejersken sagde at det var normalt at dette kunne ske en enkelt gang.

Så nu her ved 2. gang (testede positiv d. 8/10) var jeg meget mere tryg - dette kunne da ikke ske for mig igen, og slet ikke 2 gange i træk... Men jo, efter 2 dage med influenza er jeg nu begyndt at på brun-orange udflåd  

Jeg kan ikke lade være med at føle at universet og min egen krop svigter, håner og forråder mig  

Hvad gør man lige i sådan en situation ? Skal jeg kontakte lægen? Og efter den 3. abort kan man så få ekstra hjælp/opsyn?

Kender i nogle tips/skrøner - what so ever, for at hjælpe ægget til at sidde bedre fast/ undgå at det altid ender i en abort ?

Knus den meget triste

Jeg blødte i uge 7, og skal føde om 7 uger <3 

jeg tog ekstra zink, fertilitets klinikken rådet mig til det, da det skulle mindske risikoen for kromosom fejl og  på den måde undgå flere aborter

synes absolut du du skal se blødningen an, og kontakte læge for blodprøve og scanning. Kæmpe store kram fra mig!!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.