Nu er det sket igen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.672 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ja, desværre er det nu sket for mig igen.

Jeg testede positiv i maj, men til skanningen i uge 8, var der intet hjerteblink. Jeg tog det okay, sygeplejersken sagde at det var normalt at dette kunne ske en enkelt gang.

Så nu her ved 2. gang (testede positiv d. 8/10) var jeg meget mere tryg - dette kunne da ikke ske for mig igen, og slet ikke 2 gange i træk... Men jo, efter 2 dage med influenza er jeg nu begyndt at på brun-orange udflåd  

Jeg kan ikke lade være med at føle at universet og min egen krop svigter, håner og forråder mig  

Hvad gør man lige i sådan en situation ? Skal jeg kontakte lægen? Og efter den 3. abort kan man så få ekstra hjælp/opsyn?

Kender i nogle tips/skrøner - what so ever, for at hjælpe ægget til at sidde bedre fast/ undgå at det altid ender i en abort ?

Knus den meget triste

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

Chellie

Anonym skriver:

Jeg testede positiv i maj, men til skanningen i uge 8, var der intet hjerteblink. Jeg tog det okay, sygeplejersken sagde at det var normalt at dette kunne ske en enkelt gang.

Så nu her ved 2. gang (testede positiv d. 8/10) var jeg meget mere tryg - dette kunne da ikke ske for mig igen, og slet ikke 2 gange i træk... Men jo, efter 2 dage med influenza er jeg nu begyndt at på brun-orange udflåd  

Jeg kan ikke lade være med at føle at universet og min egen krop svigter, håner og forråder mig  

Hvad gør man lige i sådan en situation ? Skal jeg kontakte lægen? Og efter den 3. abort kan man så få ekstra hjælp/opsyn?

Kender i nogle tips/skrøner - what so ever, for at hjælpe ægget til at sidde bedre fast/ undgå at det altid ender i en abort ?

Knus den meget triste

Vent og se lidt endnu. Brunt udflåd er gammelt blod, og det er helt normalt med mindre pletblødninger selvom man er gravid. Jeg krydser i hvert fald fingre for, at alt stadig er i orden  Hold dig varm, hold feberen nede med lidt paracetamol, og kontakt lægen hvis du bliver hylet helt ud af den. Evt. Få taget et par blodprøver, for at se om HCG stiger eller falder. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Knus den meget triste

Først lige et stort
Det er en forfærdelig situation du nu står og skal i gennem igen.

Jeg ville helt klart ringe til lægen for at høre ad hvordan du skal forholde dig, for tjekkes op på vil jeg da mene at du skal hvis det er en spontan abort du oplever nu.

Jeg har desværre ingen tips og tricks til at ægget bliver siddende, men jeg kan sende god karma

Anmeld Citér

14. oktober 2015

esioul

Anonym skriver:

Knus den meget triste

Mange oplever pletblødninger, men kan godt forstå det rammer hårdt når du har dårlige erfaringer 

Man kan få hjælp på riget, men der er nogle ret skrappe kriterier for hvornår man kan komme i betragtning. 

I fertilitetsbehandling gives progesteron efter inseminering eller æg oplægning. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Vent og se lidt endnu. Brunt udflåd er gammelt blod, og det er helt normalt med mindre pletblødninger selvom man er gravid. Jeg krydser i hvert fald fingre for, at alt stadig er i orden  Hold dig varm, hold feberen nede med lidt paracetamol, og kontakt lægen hvis du bliver hylet helt ud af den. Evt. Få taget et par blodprøver, for at se om HCG stiger eller falder. 

Tak, jeg kontaktede vagtlægen i morges, og han sagde nøjagtigt det samme.

Jeg frygter bare at det er begyndelses på en abort

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Først lige et stort
Det er en forfærdelig situation du nu står og skal i gennem igen.

Jeg ville helt klart ringe til lægen for at høre ad hvordan du skal forholde dig, for tjekkes op på vil jeg da mene at du skal hvis det er en spontan abort du oplever nu.

Jeg har desværre ingen tips og tricks til at ægget bliver siddende, men jeg kan sende god karma

Tak,

Jeg snakkede med vagtlægen i morges, men jeg prøver lige at ringe til min egen læge nu her.. Sidste gang jeg oplevede blødninger, tjekkede lægen og sagde at det bare var tynde slimhinder som forsagede blødningerne. Men weekenden efter kom jeg til skanning, og der var så intet hjerteblink

Jeg håber at det bare er pletblødning uden noget andet, og at baby nr. 2 endelig er på vej :/

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Mange oplever pletblødninger, men kan godt forstå det rammer hårdt når du har dårlige erfaringer 

Man kan få hjælp på riget, men der er nogle ret skrappe kriterier for hvornår man kan komme i betragtning. 

I fertilitetsbehandling gives progesteron efter inseminering eller æg oplægning. 

Det fortalte vagtlægen i morges godt - den sidste abort startede bare også lidt alá sådan her Så det er svært at holde håbet oppe

Jeg tror ikke at vi er klar/berettiget til fertilitetsbehandling endnu, men har hørt om nogle som tager nogle specielle urter / vitaminer som gør en mere fertil og giver bedre ægløsninger og slimhinder .. Det var lidt lige som det jeg havde i tankerne :/

Anmeld Citér

14. oktober 2015

esioul

Anonym skriver:

Det fortalte vagtlægen i morges godt - den sidste abort startede bare også lidt alá sådan her Så det er svært at holde håbet oppe

Jeg tror ikke at vi er klar/berettiget til fertilitetsbehandling endnu, men har hørt om nogle som tager nogle specielle urter / vitaminer som gør en mere fertil og giver bedre ægløsninger og slimhinder .. Det var lidt lige som det jeg havde i tankerne :/

Jeg har hørt om det de kalder "babyklister", det kan nok googles  

ellers sørg for at tage gravitamin og muligvis få målt dit D vitamin niveau. Det har stor betydning 

Men jeg krydser stadigvæk for spiren 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg har hørt om det de kalder "babyklister", det kan nok googles  

ellers sørg for at tage gravitamin og muligvis få målt dit D vitamin niveau. Det har stor betydning 

Men jeg krydser stadigvæk for spiren 

Okay, det har jeg aldrig hørt om :/

Jeg skal til lægen her kl. 14.15 til et tjek, så håber jeg bare det bedste

Jeg har taget gravitamin siden feb., hvor vi begyndte PB, så skulle gerne være nogenlunde dækket ind :/

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Knus den meget triste

Jeg har haft 3 ufrivillige aborter på de seneste 2 år - og den 2. var faktisk den værste!

Efter den første holdt jeg fast i at det jo for pokker ikke sker igen, men når man så alligevel står der for anden gang falder det hele bare sammen... specielt fordi der intet er at gøre for at forhindre det sker 3. gang. Man er jo "bare" uheldig og "der var nok noget galt". Det er en ringe trøst, og det kan være utroligt svært at gå i gang tredje gang.

Der er ingen hjælp at hente før du har haft en 3. abort, for det er først her de ikke længere afskriver det med tilfældigheder. Du kan sagtens prøve alternative behandlinger, men personligt tror jeg ikke på babyklister, nåle og lignende.

Jeg havde min 3. abort i juni og blev derefter henvist til HAB som er en klinik for gentagne aborter på Rigshospitalet. Vi skal til første samtale i morgen, men selv her er der ingen garanti for at jeg ikke aborterer næste gang...

...og hvad ville jeg så egentlig sige med denne smøre: FUCK, hvor jeg godt forstår dig! Det er en lortesituation du står i, og du bliver nødt til at give dig selv tid til at komme igennem den. Der er desværre ikke noget lægerne kan gøre for dig på nuværende tidspunkt, men hvis du skulle være så uheldig at det sker for dig 3. gang, så insister(!) på at få en henvisning så du kan blive fulgt tæt og om muligt få hjælp så du ikke skal igennem endnu en abort.

Når det så er sagt, så sørg for at komme til lægen og bliv scannet så du kan få sikkerhed for om du er ved at abortere igen Jeg ønsker dig det bedste!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.