Kaffe og te - hvor meget drikker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

tak skal du have! kamillethe er jeg ikke så glad for, men jeg vil se om jeg kan finde noget rooibos the

jeg er heller ikke så glad for kamille the
Rooibos er i virkeligheden ikke "rigtig" the, da det bliver lavet af røde theblade i modsætning til andet the der bliver lavet af hvide, sorte og grønne -Det er også derfor der ikke er koffein i, men kig på pakken om det er tilsat, for en sikkerheds skyld
Har endnu ikke været i et supermarked/købmand der ikke har haft rooibos

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

oo

Caroline86 skriver:

jeg er heller ikke så glad for kamille the
Rooibos er i virkeligheden ikke "rigtig" the, da det bliver lavet af røde theblade i modsætning til andet the der bliver lavet af hvide, sorte og grønne -Det er også derfor der ikke er koffein i, men kig på pakken om det er tilsat, for en sikkerheds skyld
Har endnu ikke været i et supermarked/købmand der ikke har haft rooibos

super jeg har godt nok ikke hørt navnet før, men jeg køber heller ikke voldsomt meget the normalt, men jeg kan godt se, at når jeg skal lægge min varme kakao på hylden, så må jeg have et substitut her til vinter

Anmeld

18. september 2009

mor-til-vanessa

Tulle28 skriver:

Efter jeg er blevet gravid, har jeg skåret mit kaffebrug ned til 2 halve kopper kaffe. Men jeg drikker ca. 1 L grøn te om dagen - jeg troede nemlig ikke at der var så meget koffein i grøn te! Men det er der vist så alligevel... Til gengæld drikker jeg ikke cola eller andet. Hvor meget drikker I? 

jeg drikker kaffe en gang imellem. ikke hver dag. men bare sådan for hyggens skyld. drikker også cola engang imellem. men heller ikke her dag så længe man passer på synes jo heller ikke man skal gå i "kloster"

Anmeld

18. september 2009

forår

Jeg drikker 1-2 kopper kaffe om dagen, dog mest 1 kop drikker ikke te, drikker cola i ny og næ, dog max 1/2 L om ugen, men slet ikke hver uge.

Anmeld

18. september 2009

SaNiNa

Drikker ikke kaffe og the drikker jeg måske 5 gang om året. cola ja det kan jeg ikke lide så det drikker jeg heller ikke, så jeg drikker for det meste vand eller ice te, og mathilde kakao til min morgenmad

Anmeld

18. september 2009

dorthemus

Jeg drikker ikke kaffe..har aldrig gjort det, og prøver at drikke hvid the frem for sort som der er mest koffein i. Jeg har også skåret kraftigt ned på cola. Jeg drikker meget vand eller lidt saftevand...synes jeg er tørstig hele tiden

Anmeld

19. september 2009

Lærke90

livpultz skriver:

jeg drikker kaffe en gang imellem. ikke hver dag. men bare sådan for hyggens skyld. drikker også cola engang imellem. men heller ikke her dag så længe man passer på synes jo heller ikke man skal gå i "kloster"

Sådan har jeg det også - alt med måde
Drikker heller ikke meget cola, kaffe osv. men var heller ikke noget jeg gjorde før jeg blev gravid.
Drikker det mest i forbindelse med at vi har gæster eller besøger nogen.
Der kan godt komme et par glas/kopper indenbors, men så stopper den også der, og der må drikkes vand for resten.  

Anmeld

19. september 2009

H+S Skjolgborg.

Her drikker jeg 1-2 koppe kaffe morgen kaffen skal jeg have...Men elelrs drikker jeg mælk,saft og vand..I weekenden lidt sodavand...

The af og til...

Mvh Henriette 26+5

Anmeld

21. september 2009

Ansemusen

Jeg drikker slet ikke kaffe og gjorde det helle ikke inden jeg blev gravid. Kan ganske enkelt ikke lide det  The, specielt grøn the, drikker jeg indimellem, det skulle være smadder godt for mange ting! Sodavand, light dog, drikker jeg tilgengæld meget af. Næsten hver dag. Jeg er dog begyndt at drikke hovedsageligt sport light og ikke Cola, da jeg ikke vil have så meget koffein under min graviditet!
Jeg tænker over om sødestofferne er skadelige. Men der står ikke i nogle graviditetsbøger at man ikke må drikke det og i de offentlige undersøgelser omkring ligt sodavand generelt, er man nået frem til at det ikke er skadeligt. Men ja, et emne som der er stor uenighed om! Jeg kender ikke svaret, men ved blot at jeg foretrækker at drikke light fremfor at drikke al den sukker jeg gjorde for år tilbage!

Anmeld

21. september 2009

Tulle28

Ansemusen skriver:

Jeg drikker slet ikke kaffe og gjorde det helle ikke inden jeg blev gravid. Kan ganske enkelt ikke lide det  The, specielt grøn the, drikker jeg indimellem, det skulle være smadder godt for mange ting! Sodavand, light dog, drikker jeg tilgengæld meget af. Næsten hver dag. Jeg er dog begyndt at drikke hovedsageligt sport light og ikke Cola, da jeg ikke vil have så meget koffein under min graviditet!
Jeg tænker over om sødestofferne er skadelige. Men der står ikke i nogle graviditetsbøger at man ikke må drikke det og i de offentlige undersøgelser omkring ligt sodavand generelt, er man nået frem til at det ikke er skadeligt. Men ja, et emne som der er stor uenighed om! Jeg kender ikke svaret, men ved blot at jeg foretrækker at drikke light fremfor at drikke al den sukker jeg gjorde for år tilbage!

Uuh ja sødestoffer - lidt uhyggelig læsning:

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-light-livet-af-dig.html 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.