Kaffe og te - hvor meget drikker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.299 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. september 2009

Tulle28

Efter jeg er blevet gravid, har jeg skåret mit kaffebrug ned til 2 halve kopper kaffe. Men jeg drikker ca. 1 L grøn te om dagen - jeg troede nemlig ikke at der var så meget koffein i grøn te! Men det er der vist så alligevel... Til gengæld drikker jeg ikke cola eller andet. Hvor meget drikker I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

tascia

jeg drak rigtig meget, men til gengæld var det koffeinfri!

Anmeld

18. september 2009

M.O.A.R.

Tulle28 skriver:

Efter jeg er blevet gravid, har jeg skåret mit kaffebrug ned til 2 halve kopper kaffe. Men jeg drikker ca. 1 L grøn te om dagen - jeg troede nemlig ikke at der var så meget koffein i grøn te! Men det er der vist så alligevel... Til gengæld drikker jeg ikke cola eller andet. Hvor meget drikker I? 

jeg kan slet ikke drikke kaffe eller te, bliver rigtig dårlig  af det. og det er bare herre øv når man ellers er vant til at drikke kaffe hver dag stort set.

Anmeld

18. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Jeg drikker ca 4-5 kopper kaffe om ugen.
Og 2-3 kopper the om dagen.

Anmeld

18. september 2009

BabyTosset

Jeg drikker ikke kaffe, men hænder da at jeg får en kop the om aftenen. Det er mere sodavand, jeg drikker, hvis det endelig er. Og der er mit forbrug sådan set det samme, som inden jeg blev gravid - Nogle uger drikker jeg meget sodavand (dog aldrig over 1L om dagen), og andre uger rører jeg det næsten ikke. Så det går nok meget godt op i sidste ende

Anmeld

18. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
drikker slet ikke kaffe.... the får jeg engang imellem, men er ikke oppe på max 10 kopper i løbet af hele graviditeten
Sodavand drikker jeg lidt af.. måske et par glas eller 4 om ugen!
Det er ikke fordi jeg tænker så meget over det med koffeinen og bevidst holder mig fra det.... det er helt naturligt for mig ikke at drikke det

Anmeld

18. september 2009

oo

nu håber jeg jo, at jeg er gravid og vi har netop talt en masse om kaffe, kakao, the og chokolade herhjemme de sidste par dage pga koffeinindholdet. jeg drikker aldrig kaffe, så det er ikke noget problem. men jeg kan dælme godt lide chokolade og DET er et problem, vi har regnet ud at man max skal spise 100 gram chokolade om dagen, så når man ikke over den danske koffeingrænse. men så sad jeg og læste om hvilke virkninger koffein kan have på fostret og jeg ved bare, at hvis der sker noget med graviditeten, så ville jeg dunke mig selv i hovedet for det. (jeg er temmelig hård ved mig selv omkring det med at blive gravid).

nej, men så stod vi netop i netto og kiggede på en grøn the, fordi vi også tænkte, at der nok ikke var koffein i, men det skriver I så her at der er? Er der så til gengæld nogen der ved hvilke slags the der IKKE er koffein i?

Anmeld

18. september 2009

mariamiss6

Kaffe kaffe kaffe kaffe!!!!!

Jeg drikker meget kaffe, hjemme hos min farmor (genboen) gerne ca. 3 gange dagligt, går jeg hen til hende, og så får jeg jo minimum 1 kop kaffe hver gang, men for det mindste 2-3 kopper..... sååå der ryger en del kaffe ned....

The kan jeg godt lide, men jeg drikker det meget sjældent....

Anmeld

18. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

nu håber jeg jo, at jeg er gravid og vi har netop talt en masse om kaffe, kakao, the og chokolade herhjemme de sidste par dage pga koffeinindholdet. jeg drikker aldrig kaffe, så det er ikke noget problem. men jeg kan dælme godt lide chokolade og DET er et problem, vi har regnet ud at man max skal spise 100 gram chokolade om dagen, så når man ikke over den danske koffeingrænse. men så sad jeg og læste om hvilke virkninger koffein kan have på fostret og jeg ved bare, at hvis der sker noget med graviditeten, så ville jeg dunke mig selv i hovedet for det. (jeg er temmelig hård ved mig selv omkring det med at blive gravid).

nej, men så stod vi netop i netto og kiggede på en grøn the, fordi vi også tænkte, at der nok ikke var koffein i, men det skriver I så her at der er? Er der så til gengæld nogen der ved hvilke slags the der IKKE er koffein i?

jeg mener ikke der er koffein i rooibos the ... men du må hellere lige dobbelttjekke inden du hælder det ned i spandevis Jeg har drukket rooibos the siden jeg var i sydafrika for 5 år siden...synes det smager rigtig dejligt og så er det spækket med sunde antioxidanter også
Og ellers skulle kamillethe også meget gerne være koffeinfrit

Anmeld

18. september 2009

oo

Caroline86 skriver:

jeg mener ikke der er koffein i rooibos the ... men du må hellere lige dobbelttjekke inden du hælder det ned i spandevis Jeg har drukket rooibos the siden jeg var i sydafrika for 5 år siden...synes det smager rigtig dejligt og så er det spækket med sunde antioxidanter også
Og ellers skulle kamillethe også meget gerne være koffeinfrit

tak skal du have! kamillethe er jeg ikke så glad for, men jeg vil se om jeg kan finde noget rooibos the

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.