Har endelig fundet en ikke lovlig løsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jesuisunefemme skriver:

Jeg er egentlig bare nysgerrig på hvorfor det frarådes. det jo ikke grød som sådan og mængden er så lille? Tænker hvis det fungere og har fungeret forstår jeg ikke det store problem.

Jeg aner det faktisk ikke. Ved bare at det høre under kategorien grød og derfor må man ikke give det.

Tror det er mere hvis man giver meget af det at det frarådes, men som sagt sp aner jeg det ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2015

charthys

Anonym skriver:

Man må ikke, og man har ikke måtte det i mange år.

Min kære datter er flaske barn og jeg har prøvet 5 forskellige mme og ingen af dem har afhjulpet hendes meget hårde mave. 

Hun kan ikke tåle laktoluse eller movicol, det hjælper på at hun får afføring men gør samtidig at hun så utroligt meget luft i maven så det i stedet for er det som irritere hende 

Så kom min gamle mormor med det råd at jeg skulle prøve Haversi, som er havergryn kogte op med vand også er grynene siet fra tilbage er en tyk klisteret masse.

Dette har hun nu fået i godt 2 uger og resultatet er 

En glad poge som ikke døjer med luft i maven eller hård afføring, en pige som har afføring hver dag (for kunne der godt gå 4-5 dage mellem) og en pige som generelt er blevet meget mere rolig, en pige som sover bedre fordi der ikke er noget som trykker. En pige som sover længere end 1,5-2 timer da det mætter mere.

Hun får godt 2-3 tsk skeer om dagen blander op med en god potion mme 

Mor her ved godt har "det er ulovligt" og at det siges at babyer ikke må få grød for de er 4 måneder eller der over. 

Men hos min pige har det hjulpet rigtig meget da ingen andre ting har virket på hende, og hvad gør man ikke får ens barn skal have det godt.

Dette er min holdning og jeg ved der sidder nogen der ude som slet ikke forstår mig og som syntes jeg aldrig skulle havde fået barn.

Men husk på der skal være plads til alle her inde og vi har alle en mening og det er ikke sikkert vi alle er ens

Tag det roligt.  Jeg gav min søn hjemmelavet vælling fra han var ca en måned gammel fordi han var så sulten. En flaske til natten og jeg havde en meget tilfreds søn.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

Tag det roligt.  Jeg gav min søn hjemmelavet vælling fra han var ca en måned gammel fordi han var så sulten. En flaske til natten og jeg havde en meget tilfreds søn.

Jeg har overvejet vælling for hun er også hele tiden sulten. 

Lige nu blander jeg mme 1 og 2  det virker, men tror det er begrænset hvor længe da hun nu allerede her 4 dage efter opstart igen er begyndt at spise mellem hver 1,5-2 time.

har bare en lige med kæmpe appetit 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Sedigfor

Børn er forskellige, og derfor burde der ikke være en grænse til grød, min datter kunne nemt og uden problemer have fået grød som 3 mdr men nej det må hun ikke, så jeg gjorde ligesom dig. Man skal ikke altid lytte til sp (: 

godt du har fået en glad pige igen!

Anmeld Citér

4. oktober 2015

A.n.onym.

Anonym skriver:

Man må ikke, og man har ikke måtte det i mange år.

Min kære datter er flaske barn og jeg har prøvet 5 forskellige mme og ingen af dem har afhjulpet hendes meget hårde mave. 

Hun kan ikke tåle laktoluse eller movicol, det hjælper på at hun får afføring men gør samtidig at hun så utroligt meget luft i maven så det i stedet for er det som irritere hende 

Så kom min gamle mormor med det råd at jeg skulle prøve Haversi, som er havergryn kogte op med vand også er grynene siet fra tilbage er en tyk klisteret masse.

Dette har hun nu fået i godt 2 uger og resultatet er 

En glad poge som ikke døjer med luft i maven eller hård afføring, en pige som har afføring hver dag (for kunne der godt gå 4-5 dage mellem) og en pige som generelt er blevet meget mere rolig, en pige som sover bedre fordi der ikke er noget som trykker. En pige som sover længere end 1,5-2 timer da det mætter mere.

Hun får godt 2-3 tsk skeer om dagen blander op med en god potion mme 

Mor her ved godt har "det er ulovligt" og at det siges at babyer ikke må få grød for de er 4 måneder eller der over. 

Men hos min pige har det hjulpet rigtig meget da ingen andre ting har virket på hende, og hvad gør man ikke får ens barn skal have det godt.

Dette er min holdning og jeg ved der sidder nogen der ude som slet ikke forstår mig og som syntes jeg aldrig skulle havde fået barn.

Men husk på der skal være plads til alle her inde og vi har alle en mening og det er ikke sikkert vi alle er ens

Så længe det virker for jer er det da super fint 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Så længe det fungerer for jer..  

Man skal også huske, at anbefalinger er anbefalinger...ikke love!

Nogle gange er man bare nødt til at gøre det stikmodsatte af hvad de anbefaler..Det har jeg set utallige eksempler på...

Det er dejligt, at du har fundet en løsning til det, for det lyder til, at du har prøvet alt muligt?

Anmeld Citér

4. oktober 2015

nielsen80

Synes det er super fint, I har fundet den bedste løsning for jer! Personligt ville jeg lige vende den med en læge eller SP, simpelthen for at finde ud af, hvorfor anbefalingen er, som den er. Det kunne jo være man skal tilføje nogle vitaminer eller lign. Tænker ikke det er et problem, når nu du blander det med mme og giver så lidt, men alligevel ville jeg lige spørge. Du gør ikke noget forkert, så der sker jo ikke noget ved at spørge!

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Kun1somMIG

Jeg fik af vide af min sp at jeg skulle blande johannesbrødkernemel i min datters mme fordi hun havde refluks. Hun trivedes efter det og begyndte at ta på igen 

Det var i 2008 og det må man ikke mere...

Problemet med anbefalingerne er at nogen ikke kan finde ud af hvornår de overdoserer så for at være på den sikre side bliver det frarådet. Det er hvad jeg har fået fortalt af en gammel garvet sp 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.