Har endelig fundet en ikke lovlig løsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.515 visninger
17 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2015

Anonym trådstarter

Man må ikke, og man har ikke måtte det i mange år.

Min kære datter er flaske barn og jeg har prøvet 5 forskellige mme og ingen af dem har afhjulpet hendes meget hårde mave. 

Hun kan ikke tåle laktoluse eller movicol, det hjælper på at hun får afføring men gør samtidig at hun så utroligt meget luft i maven så det i stedet for er det som irritere hende 

Så kom min gamle mormor med det råd at jeg skulle prøve Haversi, som er havergryn kogte op med vand også er grynene siet fra tilbage er en tyk klisteret masse.

Dette har hun nu fået i godt 2 uger og resultatet er 

En glad poge som ikke døjer med luft i maven eller hård afføring, en pige som har afføring hver dag (for kunne der godt gå 4-5 dage mellem) og en pige som generelt er blevet meget mere rolig, en pige som sover bedre fordi der ikke er noget som trykker. En pige som sover længere end 1,5-2 timer da det mætter mere.

Hun får godt 2-3 tsk skeer om dagen blander op med en god potion mme 

Mor her ved godt har "det er ulovligt" og at det siges at babyer ikke må få grød for de er 4 måneder eller der over. 

Men hos min pige har det hjulpet rigtig meget da ingen andre ting har virket på hende, og hvad gør man ikke får ens barn skal have det godt.

Dette er min holdning og jeg ved der sidder nogen der ude som slet ikke forstår mig og som syntes jeg aldrig skulle havde fået barn.

Men husk på der skal være plads til alle her inde og vi har alle en mening og det er ikke sikkert vi alle er ens

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Men hvor gammel er hun? Hvis hun er 3 mdr eller mere ville jeg ikke bekymre mig om de enkelte skefulde.

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ærligt så ville jeg som du prioritere et glad barn der trives og ikke hvad man må og ikke må. Desuden er det hele jo anbefalinger. Du fylder hende jo ikke med en liter grød om dagen;-)

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Men hvor gammel er hun? Hvis hun er 3 mdr eller mere ville jeg ikke bekymre mig om de enkelte skefulde.

Hun er 2 måneder og 1 uge, hun har været på det i snart 2 uger kan ikke huske præcist hvornår jeg startede 

Hun får det nogen gange som grød og andre gange blander jeg det i flasken det kommer an på hendes humør 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Ærligt så ville jeg som du prioritere et glad barn der trives og ikke hvad man må og ikke må. Desuden er det hele jo anbefalinger. Du fylder hende jo ikke med en liter grød om dagen;-)

Nej nemlig, hun får max 3 tsk skeer om dagen 

har ikke fortalt mon sp det

hver gang min sp har været her har hun sagt at hvor er det dejligt at hun endelig er fladet til ro og at jeg har fundet en mælk hun kan tåle.

Sidst hun var her sagde hun pludslig "sikke fik og veltilpas du er lille "bip" " hvilket jeg som mor jo syntes er fantastisk  hun trives og vokser som hun skal og det hele aå jeg bekymre min ikke.

og det er ikke altid hun får det som grød, nogen gange blander jeg det i hendes mælk det kommer an på hvad humør hun i er 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Min kære datter er flaske barn og jeg har prøvet 5 forskellige mme og ingen af dem har afhjulpet hendes meget hårde mave. 

Hun kan ikke tåle laktoluse eller movicol, det hjælper på at hun får afføring men gør samtidig at hun så utroligt meget luft i maven så det i stedet for er det som irritere hende 

Så kom min gamle mormor med det råd at jeg skulle prøve Haversi, som er havergryn kogte op med vand også er grynene siet fra tilbage er en tyk klisteret masse.

En glad poge som ikke døjer med luft i maven eller hård afføring, en pige som har afføring hver dag (for kunne der godt gå 4-5 dage mellem) og en pige som generelt er blevet meget mere rolig, en pige som sover bedre fordi der ikke er noget som trykker. En pige som sover længere end 1,5-2 timer da det mætter mere.

Mor her ved godt har "det er ulovligt" og at det siges at babyer ikke må få grød for de er 4 måneder eller der over. 

Men hos min pige har det hjulpet rigtig meget da ingen andre ting har virket på hende, og hvad gør man ikke får ens barn skal have det godt.

Dette er min holdning og jeg ved der sidder nogen der ude som slet ikke forstår mig og som syntes jeg aldrig skulle havde fået barn.

Men husk på der skal være plads til alle her inde og vi har alle en mening og det er ikke sikkert vi alle er ens

må jeg spørge hvordan du laver det. Har også en pode der døjer meget med luft i maven. Måske det var værd at prøve det.

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

må jeg spørge hvordan du laver det. Har også en pode der døjer meget med luft i maven. Måske det var værd at prøve det.

Nu laver jeg en stor potion af gangen også gemmer jeg det i køleskabet, så skal jeg ikke stå og lave små potioner ved de måltider hun skal have 

Til små potioner bruger en 1 spsk havergryn 1 dl vand også putter jeg det i mikrovenen i ca 30-60 sek (til det er en tyk grød) så sigter jeg det i sådan en metal sigt med bitte små huller så grynene ikke kommer med. Tilbage er en tyk slimet grød som smager af ingen ting 

til store potioner laver jeg på slum, der måler jeg ikke af man putter bare i  

Har hørt at man kan putte smør i, meeeen det tør jeg ikke forsøge mig med, nu virker det og det er rigligt hun har fået det hammer godt.

Hun får ca 1,5 tsk om morgen og om aften. Som skrevet tidliger så nogen gange får hun det som grød blandet op med mme så det bliver en tynd grød (hun er ikke til tyk grød) ellers blander jeg det i vandet og ryster flasken godt inden jeg putter pulveret i 

Hvis jeg giver det som grød, putter jeg 1,5 tsk i en beholder som kan tåle mikroovn (aom regl et glas eller en kop) også giver jeg det 10 sek 

det er lidt med at forsøge sig frem, nu har hun været på det i godt 2 uger i starten gav jeg kun 1 tsk om dagen og efter et par dage hævede jeg det til 2 tsker, det er først nu jeg virkelig kan mærke den rigtige virkning

Jeg fik at vide st jeg med det samme ville kunne se hvis hun ikke kunne tåle det, for så ville hun få det dårligt altså begynde at skrige fordi hendes mave eller tarme ikke kunne tåle det. 

I gamle dage brugte man det til babyer, børn og voksne som enten havde ekstremt tynd eller hård mave 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Det skal siges at hun stadig har luft i maven, men nu skriger hun ikke eller sjælendet når hun skal af med luften, hun kan enda sove og prutte samtidig nu det har hun ikke kunne får 

Dengang hun fik medicin for hård mave var hun så ulykkelig hver gang hun skulle af med en prut, hun græd næsten så meget at huj fik tåre i øjne. Nu der bliver hun bare urolig og giver sig lidt ved at skrige i måske 30-60 sek også er prutten ude og hun er veltilpas igen 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

klmf

Det brugte man på børneafdeling tidligere, for at 'smøre' tarmene.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Jesuisunefemme

Anonym skriver:

Jeg er egentlig bare nysgerrig på hvorfor det frarådes. det jo ikke grød som sådan og mængden er så lille? Tænker hvis det fungere og har fungeret forstår jeg ikke det store problem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.