Dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.451 visninger
21 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Dagpleje eller vuggestue, hvad har I valgt og hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

Didde85

Morogbarn skriver:

Vuggestue da jeg følte den var god da jeg var på besøg.

Ellers har jeg altid tænkt dagpleje. Mine søstre var meget plaget af sygdom ved deres dagplejere så deres børn blev placeret rundt ved fremmede hele tiden. Det vil jeg gerne undgå.

Den vuggestue jeg har valgt virker til at være god og ville være tryg ved at aflevere mit barn der.

Du skal lytte til din mavefornemmelse og evt. besøge nogen af stederne. Der er ligeså mange meninger som der er forældre er min erfaring...

Held og lykke i dit valg

Anmeld Citér

30. september 2015

ung-mor-2014

Dagpleje

men det også fordi min datter tager tid om at vænne sig til folk, altså det er blevet bedre, men ikke helt

også kender jeg mere til dagpleje fordi en i min familie er dagplejemor

Anmeld Citér

30. september 2015

PernilleogLouis

Vuggestue : vigtigste grunde er det uddannet personale også at der er flere øjne på hvad der bliver lavet 

Anmeld Citér

30. september 2015

Mami

Vuggestuen min søn har brug for stabilitet og brug for de samme rammer altid 

Anmeld Citér

30. september 2015

A-1995

Dagpleje.. Et lille intimt miljø, med den samme voksne hver dag hele dagen. Det er meget mere hjemligt og hyggeligt end en vuggestue som er mere institutionsagtigt, hvilket barnet nok skal komme ud i når de skal i børnehave. Min søn ville slet ikke trives i en vuggestue med mange børn og forskellige voksne. 

Vil dog fraråde private dagplejere da der hos dem ikke er mulighed for at få hjælp til barnet hvis det har nogen vanskeligheder og lignende, og der bliver ikke ført "opsyn" med hvert enkelt barn ligesom i det kommunale så du kan risikere at evt vanskeligheder ikke bliver opdaget og gjort noget ved i tide ☺️

Anmeld Citér

30. september 2015

AJ14

Morogbarn skriver:

Det er nok et spørgsmål om temperament. .Har prøvet dagplejer til mine unger, men de er altid endt i vuggestue efter lidt tid, da vores vuggestue er helt fantastisk med fast personale og det er integreret så den store i børnehaven kan gå ned til den lille i vuggestuen og omvendt. Det at de kan se hinanden i løbet af dagen er det hele værd for mig. Også havde den store lidt ryg problemer som vuggestuen kunne hjælpe med, det var der ikke ressourcer til i dagplejen. De er tit delt op i små grupper af 3 til 4 børn og laver noget som svarer lige nøjagtig til den alder de har i vores vuggestue, så oplever ikke de sidder 13 unger på samme stue hele tiden. Men der er jo dårlige vuggestuer og dårlige dagplejere,  så spørg folk i dit område om de kan anbefale nogle dagplejere eller vuggestuer. I min kommune kan man ønske bestemte dagplejere,  ligesom man kan ønske bestemte vuggestuer.

Anmeld Citér

30. september 2015

Kris89

Morogbarn skriver:

En kombi. 

Dvs. Privat dagpleje, men både mand og kone er hjemme så de har ti børn og det fungere over alle forventninger. 

Mdr kan om formiddagen gå en tur og tumle med de store mens en er hjemme ved de små som stadig sover middagssøvn. 

Generelt er der bare bedre tid, når en giver gøre numser leger den anden osv. 

Men stadig uden at det bliver en kæmpe institution med for få pædagoger til for mange børn. 

Anmeld Citér

30. september 2015

Benjamins'mor

Morogbarn skriver:

Vi havde vores søn i dagpleje og hans dagplejemor var rigtigt sød. Vores datter går i vuggestue nu, og må sige, det er bare så godt for hende. Tror virkeligt ikke hun ville trives i en dagpleje. Så vil sige det er individuelt. Min søn var meget stille og rolig da han gik i dagpleje, min datter er derimod vild og elsker at have masser at lege med. Så snart hele institutionen er på legepladsen er hun straks nede ved storebror og alle hans kammerater.

Anmeld Citér

30. september 2015

Tip!

Professionelt så er jeg helt klar til at det er uddannede pædagoger i en vs eller dp.. Som pædagog observere vi børn, har et kendskab til udviklingen af barnet.. I en vuggestue er der kollegaer at sparre med, hvor i en dp kan man godt gå hen og blive ret ensporet og måske får den ellers søde dp ikke øjnene op for et barn der måske har behov for hjælp til en given problematik. 

En ikke uddannet dp kan være fantastisk dygtig og meget kompetent.. Der er forskel på børn og det er en gave at forældre ofte har både vs og dp at vælge imellem. 

Min søn gik først i dp, og der var bare ingen kemi, hverken mellem hende og jeg, eller min søn og hende. Han blev flyttet til vuggestue, hvor der kom fokus på hans hørelse, og inden der var gået ret længe, så havde han fået lagt dræn... Fantastiske kompetente pædagoger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.